شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32093
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 دی 1402 - 19:28 | 35 بازدید | ارسال توسط :

رایج یافتن “مینی سریال ها”، روایت رشد صنایع نوظهور در چین

وب سایت Moneypost ژاپنی ۲۰ دسامبر در گزارش خود به رایج یافتن اخیر “مینی سریال” در چین اشاره کرد که نوعی از نمایش است که مدت زمان کل آن از یک فیلم تا نیمی از سریال تلویزیونی متغیر است اما یک قسمت می تواند به کوتاهی ده ثانیه یا تا ۱۵ دقیقه برسد. جوانان چین […]

رایج یافتن “مینی سریال ها”، روایت رشد صنایع نوظهور در چین

وب سایت Moneypost ژاپنی ۲۰ دسامبر در گزارش خود به رایج یافتن اخیر “مینی سریال” در چین اشاره کرد که نوعی از نمایش است که مدت زمان کل آن از یک فیلم تا نیمی از سریال تلویزیونی متغیر است اما یک قسمت می تواند به کوتاهی ده ثانیه یا تا ۱۵ دقیقه برسد. جوانان چین که بیشتر به “عملکرد زمانی” توجه می کنند، دوست دارند در اوقات فراغت خود به تماشای این نوع سریال ها بنشینند.

بر اساس «گزارش تحقیقات بازار مینی سریال سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ چین» که توسط موسسه تحقیقاتی iMedia Research در نوامبر سال جاری منتشر شد، از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۲، تعداد مینی سریال پخش شده در چین ۶۴ مینی سریال بوده است. اما از ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ این عدد با رشد سریع به ۱۵۰ افزایش یافته است.  ظرفیت بازار مینی سریال چین در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰٫۱۷ میلیارد یوان بود، اما در سال ۲۰۲۳ به ۳۷٫۳۹ میلیارد یوان رسید که نسبت به سال گذشته ۲۶۷٫۶۵ درصد افزایش داشته است.

از نگاه تولید، از آنجا که مدت زمان یک قسمت از مینی سریال کوتاه تر از سریال های تلویزیونی سنتی است، هزینه تولید آن نیز نسبتاً پایین است. مدت زمان یک قسمت در اکثر مینی سریال ها تقریبا سه دقیقه است که باید ظرف این مدت کوتاه، یک برجستگی خاصی برای جذب مخاطب ایجاد و طرح داستان سریع گسترش یابد.

از سوی دیگر، چون این نوع نمایش بیشتر با گوشی‌ تماشا می ‌شود، نیازی به مجموعه ‌های پرخرج و تصاویر بسیار هنری ندارند، چرا که بازاریست که با هزینه کم در آن رقابت می کنند.

آیا از نگاه بازار سهامی که نسبت به فعالیت های شرکت های نوظهور حساس است، صنعت مینی سریال ارزشی دارد؟ در بازار سهام چین، از ماه نوامبر تا کنون، سرمایه ها به شرکت‌های مرتبط با مینی سریال واریز شده و علاوه بر شرکت‌های تولید مینی سریال، شرکت‌های مرتبطی که در تلویزیون کابلی، کسب ‌وکارهای تولید فیلم و انیمیشین فعالیت می ‌کنند، نیز شاهد ورود سرمایه بسیار بوده اند.

از سوی دیگر، مینی سریال ها نیز با مزیت های الحاق ترجمه و تولید هوش مصنوعی، ترجیح پلتفرم‌های ویدئویی مانند تیک تاک، کوی شوئو، تنسنت ویدیو، و بیلی بیلی را به خود جلب کردند که این پلتفرم ها در حال گسترش بازار مینی سریال و سودآوری از آن هستند. بر این اساس، امکان دارد که چشم انداز توسعه مینی سریال فراتر از انتظارات باشد.

در حالی که برای اقتصاد چین، صنایع مسکن با چالش های جدید روبرو است، اما صنایع نوظهور مانند صنایع مینی سریال با سیمای جدید رشد سریع پیدا کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.