شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36686
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, خبر ویژه, سیاسی تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1403 - 10:36 | 28 بازدید | ارسال توسط :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد انتخابات کشور:

زیرساخت‌های ارتباطی برای انتخابات دومین دوره مجلس فراهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد که زیرساخت‌های ارتباطی برای انتخابات دومین دوره مجلس فراهم است.
زیرساخت‌های ارتباطی برای انتخابات دومین دوره مجلس فراهم است

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، عیسی زارع ‌پور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند دوره گذشته نقش ارتباطات مهم است؛ چرا که احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در هشت حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملا الکترونیک رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: پس از گذشت ۸۰ دقیقه از آغاز انتخابات، آخرین آمار سامانه پایش حوزه‌های انتخابیه دریافت کردم که مشخص شد ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها تا این ساعت یکبار وصل شدند و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شده و نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای انتخابات فراهم است.

زارع پور با اشاره به اینکه در دوره گذشته انتخابات، در همه شعب ثابت و سیار ۹۹.۸ درصد پوشش داشتیم، عنوان کرد: این اتفاق بسیار بزرگی است؛ زیرا در شهر و روستا و دورافتاده‌ترین نقاط کشور دسترسی به شبکه ارتباطی وجود داشت و ۹۹ درصد استعلامات هم به شکل برخط انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مشکل پوشش ارتباطی در ۲۲ حوزه‌ انتخابیه وجود ندارد، گفت: برای رسیدن به این نقطه نیز کارهای بسیاری انجام دادیم و در دو سال و نیم گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و در کنار آن بیش از ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار که در مجموع ۱۰ هزار روستا را شامل می‌شود به شبکه ارتباطات متصل کردیم.

زارع پور در پایان گفت: برای پایداری ارتباطات هم برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شده، از بررسی وضعیت باتری‌های سایت های ارتباطی و همراه گرفته تا راه‌اندازی مسیرهای پشتیبان برای شهرهایی که فاقد آن بودند. مابقی شهرها را هم در این زمینه تجهیز می‌کنیم.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.