شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36645
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1403 - 14:11 | 25 بازدید | ارسال توسط :

آغاز پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در مجارستان

در آستانه دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از مجارستان، مراسم پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» (نسخه بین‌المللی) تولید رادیو و تلویزیون مرکزی چین روز چهارشنبه ۸ مه (۱۹ اردیبهشت) در بوداپست برگزار شد.
آغاز پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در مجارستان

برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» با تمرکز بر موضوعاتی مانند رفاه مشترک و توسعه سبز، گزیده‌هایی از کتا‌ب‌های چینی باستانی و جملات کلاسیک نقل شده در سخنرانی‌های مهم رئیس جمهور شی جین پینگ را انتخاب کرده و به روشنی خرد سیاسی برجسته و درک عمیق آقای شی از فرهنگ سنتی چین را نشان می‌دهد و دلایل فرهنگی و دست آوردهای فراوان مدرنیزسیون به سبک چینی را معرفی می کند.

پال اشمیت رئیس جمهور سابق مجارستان به گرمی از سفر شی جین پینگ رئیس جمهور به مجارستان استقبال کرد و گفت : چین دوست و شریک خوب و قابل اعتماد مجارستان است. به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین مجارستان و چین، دو کشور در ساخت مشترک “کمربند و جاده” دستاوردهای مثمر ثمری داشته اند و تبادلات فرهنگی غنی و رنگارنگی داشته اند، به ویژه همکاری در زمینه ورزش و غیره دوستی سنتی بین دو ملت را تقویت کرده است. رادیو و تلویزیون مرکزی چین به طور کامل نقش رسانه ای خود را ایفا کرده و از تصاویر و کلمات برای تشریح داستان های الهام بخش برای صدها میلیون بیننده استفاده کرده است که بسیار تاثیرگذار بوده است.

همچنین شن های‌شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در سخنرانی خود عنوان کرد: رسانه ها نقشی بی بدیل و منحصر به فرد در ارتقای مبادلات بین کشورها و تقویت پیوندها بین مردم کشورها ایفا می کنند. رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل است به اتفاق دوستان مجارستانی برای ارتقای مبادلات فرهنگی، پیوندهای مردم دو کشور، و یادگیری متقابل بین تمدن های چین و مجارستان تلاش کند و فصل جدیدی در روابط دوستانه همکاری چین و مجارستان را بنویسد و سهم بیشتری را برای ساخت جامعه ای بشری با سرنوشت مشترک ادا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.