شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36655
  پرینتخانه » اقتصادی, بین الملل تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1403 - 14:55 | 26 بازدید | ارسال توسط :

رویایی شرکت‌های چینی با غول‌های خرده فروشی آمریکا

«تِمو»، سریع‌الرشدترین پلتفرم تجارت الکترونیک چینی در آمریکا، می‌تواند غول خرید آنلاین آمریکا یعنی «آمازون» و فروشگاه‌های دلاری را با قیمت‌های تخفیفی به چالش بکشد.
رویایی شرکت‌های چینی با غول‌های خرده فروشی آمریکا

تِمو به مالکیت «هولدینگ پی دی دی»، از زمان تاسیسش در آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۲، در زمینه تجارت الکترونیک پیشرفت کرده است. بر اساس اعلام شرکت تحلیل داده «Earnest Analytics»، تِمو حدود ۱۷ درصد سهم بازار را رده فروشگاه‌های تخفیفی آمریکا در اختیار دارد.

قیمت‌های نازل آن شامل پیراهن‌های ۱۰ دلاری و کفش‌های ورزشی با قیمت ۱۷٫۴۸ دلار در سایتی به فروش می‌رسد که تجربه بازی و تخفیف‌های شدید را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد — چیزی که برای مصرف کنندگان آمریکا و بین‌المللی تا حدی غیرمعمول است.

«جورج اس. ییپ» استاد بازنشسته «ایمپریال کالج لندن» و از اساتید مهمان برجسته «دانشگاه نورث‌ایسترن» در «بوستون» به روزنامه «چاینا دیلی» گفت: تِمو یک شرکت خواهر «پین‌دودو» است. این یک پلتفرم بسیار مهم محسوب می‌شود. دفتر مرکزی آن در بوستون قرار دارد اما در اصل یک شرکت چینی است و از رویکردهای چینی بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد هولدینگ پی دی دی راهبرد رشد مشابهی برای تِمو استفاده می‌کند که از آن برای تاسیس پین‌دودو در سال ۲۰۱۵ علیه «علی‌بابا» غول تجارت الکترونیکی چین به عنوان رقیبش استفاده کرد. پین‌دودو خواروبار و اقلام خانوار با قیمت پایین را ارائه می‌دهد.

این پلتفرم همچنین دارای یک بازی آرکید و تخفیف بود. تِمو پس از موفقیت، هزینه‌های تبلیغات را برای تجار افزایش داد و اقلامی با حاشیه سود بالاتر خریداری کرد.

تِمو در حال حاضر تهدیدی برای پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون با آن سابقه طولانی محسوب می‌شود که ۳۸ درصد سهم بازار را در اختیار دارد و سالهاست سهم غالب را در بازار مصرف کننده دارا بوده است.

تِمو درست مثل رقیبش «شِین»، قادر است قیمت‌های پایینی را عرضه کند، زیرا از شبکه‌ای از تولیدکنندگان مستقر در چین استفاده می‌کند و واسطه‌ها را برای رساندن کالا به خریداران در آمریکا قطع می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت پژوهشی «Marketplace Pulse» تِمو حدودا ۱۰۰ هزار بازرگان مستقر در چین دارد که کالاها را در پلتفرمش می‌فروشند.

ظهور این پلتفرم تجارت الکترونیک را می‌توان در کمپین تبلیغاتی تهاجمی آن نیز جستجو کرد. به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» تِمو پنجمین تبلیغ کننده بزرگ در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ بود.

شرکت پژوهش بازار «YipitData» گزارش داد حدود ۴۰ درصد کل فرش در آمریکا بین سپتامبر ۲۰۲۲ و آگوست ۲۰۲۳ مربوط به خانوارهایی با درآمد کمتر از ۴۰ هزار دلار در سال بود.

«چِن لِی» رئیس و مدیرعامل هولدینگ پی دی دی به تحلیلگران در ماه مارس گفت که مهم است به خاطر داشته باشیم در میانه توسعه جهانی تِمو مشتریان خواستار تخفیف هستند.

تِمو با وجود یک چشم انداز خرده فروشی چالش برانگیز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد و در ۴۸ کشور فعال است. اپلیکیشن این پلتفرم بیش از ۱۳۰ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.