شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27110
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 20 تیر 1402 - 10:36 | 97 بازدید | ارسال توسط :

استعفا نه، ولی استیضاح چرا !

✅ ” شاید وزیر ورزش و جوانان توانسته باشد برای سومین بار شایعه استعفایش را تکذیب کند اما سه کارت زردی که حمید سجادی از مجلس دریافت کرده، قابل تکذیب نیست و با این رکورد عجیب منفی در کابینه، هر آن ممکن است پرچم استیضاح بالا برود و این دونده به خط پایان برسد.” ◀️ […]

استعفا نه، ولی استیضاح چرا !

✅ ” شاید وزیر ورزش و جوانان توانسته باشد برای سومین بار شایعه استعفایش را تکذیب کند اما سه کارت زردی که حمید سجادی از مجلس دریافت کرده، قابل تکذیب نیست و با این رکورد عجیب منفی در کابینه، هر آن ممکن است پرچم استیضاح بالا برود و این دونده به خط پایان برسد.”

◀️ هنوز یک سال از حضور سجادی بر مسند وزارت ورزش و جوانان نگذشته بود که یکی از پیشکسوتان فوتبالی خاطره ای از همسفر بودن با آقای وزیر در دوران ورزشکاری اش در یک المپیاد رونمایی کرد و گفت؛ سجادی اعتراف کرد که استقلالی است؛ از همان روز پرسپولیسی ها تصمیمات فوتبالی وزارتخانه را شدیدا زیر ذره بین گرفتند.

◀️ وزیر هم شاید برای اینکه آبی دیده نشود، تصمیمات قرمزتری می گرفت که اینبار باعث شد از جناح رقیب در مظان اتهام قرار بگیرد، حتی واگذاری این دو باشگاه در فرابورس هم با نقد جدی هر دو طیف مواجه شد تا اینکه مجلس مجبور شد اولین کارت زرد را به وی بدهد. اما منتقدان رنگی وی که از این کارت زرد اشباع نشده بودند زمانی که سجادی در سفر استانی بود شایعات استعفایش را منتشر کردند تا شاید با سنگالیزاسیون ره به جایی ببرند.

◀️ آن روز به خیر گذشت اما جام جهانی پرحاشیه قطر که تمام شد مجلس یکبار دیگر دست به کار شد و لیستی از چالش های این وزارتخانه از جمله مباحث فوتبالی چون قرارداد ننگین ویلموتس، اظهارات جنجالی لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس در خصوص وضعیت اینترنت در ایران، شکست سنگین مقابل انگلیس و غیره را استخراج کرد تا سجادی را برای دومین بار به مجلس بکشاند و طبیعی بود که قانع نشود و کارت زرد دیگری به وی داده شود.

◀️ پس از ان، در اثنای اعتراضات زن زندگی آزادی بود که کشف حجاب ورزشکاران دختر و مهاجرت برخی دیگر از ملی پوشان، مدام رسانه ای می شد، مهاجرت هایی که اغلب ریشه در مباحث اقتصادی داشت و وزیر محفوظ به حیای ما برای دو روز بیشتر ماندن هرگز تقاضای بودجه بیشتر نکرد تا ملی پوشان را راضی نگه دارد، وی حتی زمانی که بودجه وزارتخانه با کمیته ملی المپیک ادغام شد نیز سکوت کرد، این سهل انگاری، پناهندگی ها را زیاد کرد و بهارستان را مجبور به زدن کلید استیضاح کرد و اگر نبود سانحه سقوط هلی کوپتر، چه بسا امروز سجادی وزیر نبود.

◀️ چهارم اسفند بود که آن حادثه هولناک سقوط بالگرد رخ داد و وزیر سه روز در کما بود و وقتی به هوش آمد باید چند صباحی استراحت می کرد. وقتی در دوران نقاهت مجلس بی خیال کارت زرد سوم شد شایعه سازان اما بیکار ننشستند و غیبت دو ماهه وزیر را استعفا تلقی کردند استعفایی که یکبار دیگر از سوی روابط عمومی وزارت تکذیب شد.

◀️ امروز اما اوضاع کمی فرق کرده، مصونیت درمانی سجادی به پایان رسیده و کلی فدراسیون بلاتکلیف داریم؛ که مشکلاتش بر انبوه چالش های وزارتخانه اضافه شده است، از همین رو مجلس کار نیمه تمام خود را تمام کرد و برای سومین بار و اینبار به بهانه بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور سجادی را با کارت زرد روبه رو کرد تا دوشنبه ۲۹ خرداد ماه برای وزیر ورزش روز تاریکی باشد.

◀️ جناح رقیب که منتظر بالا رفتن پرچم استیضاح وزیر ورزش در مجلس بود، وقتی تعلل مجلسی ها را می بیند یکبار دیگر دست به کار می شود و شایعه استعفای وی را اینبار کمی پررنگ تر با چاشنی انتخاب جایگزین مطرح می کند؛ در شایعه استغفای سوم، از محمد منصوری استاندار سابق تهران و معاون اجرایی فعلی رییس جمهور و بهادری جهرمی سخنگوی سابق دولت به عنوان جایگزین نامبرده شد اگرچه هر دو در مقاطعی در گذشته این مباحث را تکذیب کردند اما کیست که نداند تایید این شایعات کاری به دور از اخلاقیات و عقلانیت است.

◀️ شاید سرمنشا همه این شایعات به خاطره بی موقع همان پیشکسوت فوتبالی برگردد که باعث شد کنترل رنگ ها از دست وزیر در برود ولی در هر صورت وزیر در مسیر تکذیب افتاده و یکی پس از دیگری شایعات را تکذیب می کند و منتظر شایعه استغفای بعدی است.

🌑 وی امروز شایعات استعفا را یکی پس از دیگری تکذیب می کند اما کارت زردهایی که مجلس به وی داد نه تنها شایعه نیست بلکه قابل تکذیب هم نیست و باتوجه به کارنامه سنگینی و رکورد منفی که برای خود ایجاد کرده بوی استیضاح را بدجور به مشام می رساند.

صاحب مقصودی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.