شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35717
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, سیاسی تاریخ انتشار : 26 فروردین 1403 - 13:18 | 60 بازدید | ارسال توسط :
ضربات غیرمنتظره؛

حمله هوایی ایران با پهپاد و موشک به اهداف نظامی اسرائیل”

ساعت از ۲۳ شب ۲۵ فروردین گذشته بود که شبکه‌های اجتماعی عبری ادعا کردند حملات پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شده است. برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند. خبری که تا آن لحظه هیچ منبع […]

حمله هوایی ایران با پهپاد و موشک به اهداف نظامی اسرائیل”

ساعت از ۲۳ شب ۲۵ فروردین گذشته بود که شبکه‌های اجتماعی عبری ادعا کردند حملات پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شده است.

برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند. خبری که تا آن لحظه هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرد.

حدود پنج دقیقه بعد، خبرنگاران اسرائیلی خبر دادند که ایران با ده‌ها پهپاد حملات خود به اسرائیل را آغاز کرده است. همچنین الجزیره به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد؛ حمله تلافی‌جویانه ایران با ده‌ها پهپاد آغاز شده است.

در همان زمان بود که تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد: مورد حمله قرار گرفتیم و مدعی شد که ایران با ده‌ها پهپاد به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است و برای اولین بار ایران مستقیما از داخل خاک خود به اسرائیل حمله کرد. بنا به ادعای کانال تلویزیونی ۱۲ رژیم اسرائیل پهپادهای ایران تا ساعتی دیگر به اراضی اشغالی فلسطین خواهد رسید.

در همین حال سخنگوی ارتش اسرائیل نیز ادعا کرد: پاسخ ایران به اسرائیل آغاز شده است و پهپادهای ایران در جریان عملیات تلافی‌جویانه امشب از آسمان عراق عبور کرده‌اند.
دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل تأیید کرد که ده‌ها پهپاد از ایران در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی هستند.

آمریکا اسرائیل را از آغاز حملات پهپادی مطلع کرد

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد آمریکا طرف اسرائیلی را از آغاز حملات پهپادی ایران مطلع کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد در صورتی که حملات دیگری غیر از حملات پهپادی انجام شود هشدار جداگانه‌ای صادر خواهد شد. او همچنین گفت که آژیرهای هشدار در صورتی به صدا درخواهند آمد که پهپادها وارد حریم اسرائیل (فلسطین اشغالی) شوند.

شلیک پهپاد از نقاط دیگر غیر از ایران به سوی اسرائیل

تلویزیون اسرائیل ادعا کرد که همزمان از جبهه‌های دیگر پهپادهایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. در آن ساعات خبار تایید‌نشده حکایت از شلیک پهپاد از سوی یمن نیز داشت.

اردن و عراق حریم هوایی خود را بستند

در آن ساعات وزیر حمل و نقل  عراق از بسته شدن حریم هوایی و توقف پرواز در آسمان این کشور خبر داد.

دولت اردن نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از شروع عملیات تلافی ‌جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل، حریم خود را بست و پروازها را کلا کنسل کرد.

آنچه از حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در ساعات اولیه ۲۶ فروردین منشر شد

_ رسانه‌های عبری زبان و مقامات صهیونیست و برخی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی از ساعتی پیش اعلام کردند که ایران با ده‌ها پهپاد حمله تلافی‌جویانه خود به رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.

_ شبکه خبر دقایق پایانی شب ۲۵ فروردین اطلاعیه سپاه پاسداران را قرائت کرد که حمله گسترده موشکی و پهپادی در تلافی جنایات صهیونیست‌ها را تایید می‌کرد.

_ حمله به اسرائیل فقط از ناحیه ایران نبوده و برخی اخبار رسانه‌های عراقی و دیگر کشورهای منطقه حاکی از این بود که ظاهراً همزمان از عراق، یمن و لبنان نیز حملاتی به اسرائیل صورت گرفت.

_ مهمترین خبر در میان اسرائیلی‌ها، موضوع پنهان شدن نتانیاهو و ترس و ولوله در سرزمین‌های اشغالی است. حتی برخی خبرنگاران شناخته شده صهیونیست نیز با سرزنش نتانیاهو به خاطر انداختن اسرائیل در چنین معرکه‌ای سخن می‌گفتند.

_ ایران پیشتر هم اعلام کرده بود که خواهان جنگ گسترده نیست اما اسرائیل را به خاطر جنایاتش تنبیه خواهد کرد.

آغاز نشست کابینه جنگ رژیم اسرائیل در زیرزمین

خبرنگار الجزیره مدعی شد: نشست کابینه جنگ رژیم اسرائیل در ساختمان مستحکم در زیر زمین در وزارت جنگ در تل آویو آغاز شد.

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

پایگاه ABC گزارش داد برآورد مقام‌های آمریکایی حاکی است بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد از ایران به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

سی‌ان‌ان: این بزرگترین حمله پهپادی تاریخ دنیاست

سی ان ان نیز به نقل از مقامات نظامی اسرائیلی تاکید کرد: موج حملات بیشتری از ایران در راه است.

نماینده ایران در سازمان ملل: اگر صهیونیست‌ها مرتکب اشتباه دیگری شوند، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل عنوان کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود.

این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند!

حمله چهاروجهی و پیچیده به اسرائیل

_ حمله به اسرائیل که در پاسخ به تجاوز این رژیم به سوریه و شهادت چندتن از فرماندهان نظامی ایرانی انجام شد که در نوع خود بسیار پیچیده است.

_ در این حمله از ترکیبی از صدها پهپاد و تعداد زیادی از موشک از انواع مختلف استفاده شده است.

_ مهمتر اینکه این حمله فقط از ایران صورت نگرفته و از چهار جهت این رژیم درحال تنبیه است.

_ غیر از ایران، یمن از جنوب، حزب‌الله لبنان از شمال و مقاومت عراق از شرق سرزمین‌های اشغالی نیز ترکیبی از ابزارهای جنگی خود را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

_ رسانه‌های غربی اذعان دارند که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی قادر به خنثی‌کردن این حمله پیچیده نیستند.

_ تنبیه متجاوز در جریان است و در صورتی که اسرائیل حرکت نامعقولی انجام دهد تنبیه تشدید می‌‌شود.

واکنش کانال خبری غزه به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

کانال خبری غزه مهمترین کانال تلگرامی پوشش اخبار جنگ غزه:

_ ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد.

_ پس از اعلام حمله ایران به «اشغالگری اسرائیل»… آسمان غزه از هواپیماهای اسرائیلی خالی است و این اولین بار از ۷ اکتبر است.

_ آیا این دنیای منافق از مهار این اشغال کثیف و تروریستی اسرائیل خجالت نمی کشد؟

_ ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد. با ما تماشا کنید!

_ پس از اعلام حمله ایران به «اشغالگری اسرائیل» آسمان غزه از هواپیماهای اسرائیلی خالی شد و این اولین بار از ۱۶ مهر است. آیا این دنیای منافق از مهار این اشغال کثیف و تروریستی اسرائیل خجالت نمی کشد؟

پهپادهای ایران به آسمان قدس اشغالی رسید

حدود ساعت ۲ و نیم صبح ۲۶ فروردین تصاویری که برخی شبکه‌های تلویزیونی اسراییلی و عرب زبان منطقه به صورت زنده از آسمان اورشلیم(قدس اشغالی) پخش کردند به وضوح نشان میداد که پهپادهای ایرانی با عبور از سامانه های دفاعی به آسمان این شهر رسیدند.

بیانیه رسمی وزارت امور خارجه درباره پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق

_ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

_ جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

_ توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

_ جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران

_ یک منبع آمریکایی اعتراف کرد ۱۰ کشور در حال کمک به اسرائیل برای رهگیری پهپادها و موشکهای ایرانی هستند.

_ روزنامه وال استریت ژورنال در این راستا نوشت آمریکا تعدادی از پهپادهای ایرانی که به سمت اسرائیل شلیک شده بود را سرنگون کرد.

_ خبرگزاری رویترز نیز مدعی شد جنگنده‌های‌ آمریکایی چند پهپاد را در استان‌های السویداء و درعا در جنوب سوریه و نزدیکی مرز اردن سرنگون کرده‌اند.

_ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم پیش از این از مشارکت جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در رهگیری پهپادهای ایرانی در آسمان اردن و سوریه خبر داده بود.

اصابت چند موشک به فرودگاه رامون اسرائیل

_ شماری از موشکهای شلیک شده از ایران دقایقی پیش به فرودگاه رامون در جنوب فلسطین اشغالی در نگو (نقب) که جایگزینی برای فرودگاه ایلات است، اصابت کرد.

_ پدافندهای کمکی آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن نیز نتوانست مانع اصابت این موشک‌ها شود.

پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن بخش کنسولی سفارت ایران را زدند با موشک هدف قرار گرفت

_ ایران از حمله تلافی جویانه امروز در اسراییل چندین هدف را دنبال می‌کرد.

_ یکی از این اهداف حمله به پایگاه هوایی بود که اسراییلی‌ها از طریق آن بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد اصابت قرار دادند.

_ تصاویر و داده‌ها حاکیست که ضربات سنگینی به این پایگاه وارد شده است.

خبرنگار BBC: حمله به کنسولگری ایران مستلزم واکنشی شدید بود

«فرانک گاردنر» خبرنگار امور امنیتی BBc:

_ این دقیقاً همان تشدید درگیری‌ بین ایران و نیروهای نیابتی‌اش با اسرائیل است که همه از آن می‌ترسیدند.

_ حدود دو هفته است که نهاد‌های امنیتی ایران در حال بررسی پاسخ خود به حمله هوایی اول آوریل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق هستند. حمله‌ای که تصور می‌شود کار اسرائیل بود و چندین فرمانده ارشد ایرانی در جریان آن کشته شدند.

_ واضح است که برای چنین حمله شدیدی تصمیمی گرفته شده – حمله‌ای که یک ساختمان دیپلماتیک را با خاک یکسان کرد و در نتیجه قلمرو ایران را هدف قرار داد – و مستلزم واکنشی شدید بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی به ما انجام داد

سخنگوی ارتش اسرائیل در کنفرانس خبری:

_ ایران حمله وسیع و هماهنگ شده‌ای به اسرائیل انجام داد.

_ یک موشک در پایگاهی در جنوب اسرائیل اصابت کرده است.

_ حدود ۲۰۰ تهدید هوایی شامل پهپاد و موشک به سوی اسرائیل شلیک شد.

آژیرهای هشدار ۷۲۷ بار به صدا درآمدند

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد آژیرهای هشدار در نقاط مختلف فلسطین اشغالی در پاسخ به موج اول حملات ایران ۷۲۷ بار به صدا درآمدند.

برآورد خسارت اولیه اسرائیل در پدافند

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، در این موج حمله پهپاد و موشکی ایران، حدود ۴۰۰ میلیون شِکِل [واحد پول اسرائیل] در پدافند هزینه روی دست اسرائیل گذاشته است. ۴۰۰ میلیون شکل تقریبا حدود ۱۱۰ میلیون دلار آمریکایی است.

تحلیلگر الجزیره: اسرائیل تلاش می‌کند بر حجم ضربات وارد شده سرپوش بگذارد

«فایر الدویری» تحلیلگر نظامی اردنی:‌

اسرائیل تلاش می‌کند بگوید حمله ناموفق بوده و اصابت‌ موشکها سطحی بوده است. هنوز حجم خسارتی که به اسرائیل وارد شده مشخص نیست.

درست است که پدافند چند کشور کمک اسرائیل کردند اما نمیشود گفت که کاملا موفق بوده‌اند.

ایران از توان کامل موشکی خود استفاده نکرد چون موشکهای فراصوتی دارد که ظرف ۱۳ دقیقه به اسرائیل می‌رسد.

ثبت بزرگ‌ترین عملیات پهپادی جهان در تاریخ

«صدرالحسینی» کارشناس منطقه:

عملیات شب گذشته سپاه، بزرگ‌ترین عملیات پهپادی جهان بود که در تاریخ ثبت شد؛ و ثابت شد که صهیونیست‌ها از حملات مقاومت مصونیت ندارند.

خویشتن‌داری ایران در ۶ ماه گذشته و به ویژه از زمان شهادت سیدرضی موسوی تا امروز به جهان ثابت شده بود و حامیان رژیم صهیونیستی نباید اجازه حمله به اماکن دیپلماتیک ایران را می‌دادند.

عمیات ایران برای امنیت و صلح پایدار همه جهان انجام شد و متجاوز تنبیه شد.

پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

پایگاه ان‌بی‌سی گزارش داده مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ها ممکن است بدون تفکر درباره تبعات آن پاسخی سریع به حملات پهپادی و موشکی ایران بدهند.

طبق این گزارش، این دیدگاه آمریکایی‌ها تا اندازه‌ای ناشی از نگاه آنها به رویکردی است که اسرائیلی‌ها در جنگ با حماس و همچنین حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در پیش گرفتند.

این رسانه نوشت: «جو بایدن در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.»

منابع آگاه به ان‌بی‌سی گفته‌اند مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در روز ۱ آوریل ابراز پشیمانی می‌کنند.

آمریکایی‌ها می‌گویند مقام‌های اسرائیل درباره زمان انجام این حمله و تبعات آن و از جمله اینکه چطور بر مذاکرات برای آزادی اسرا اثر خواهد گذاشت به اندازه کافی فکر نکرده‌اند.

اکونومیست: اسرائیل گمان نمی‌کرد ایران انتقام بگیرد

اکونومیست: پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، مقامات امنیتی اسرائیل گمان می‌کردند که ایران انتقام (شهادت) نیروهایش را نخواهد گرفت و اکنون به نظر می‌رسد این ارزیابی اسرائیل اشتباه بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «فکر نمی‌کنم آنها راهبرد داشتند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های راهبردی را اتخاذ نمی‌کنند.»

بایدن: حملات ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

رئیس‌جمهور آمریکا:

به نتانیاهو اعلام کردم که اسرائیل توانایی زیادی را برای دفاع از خود نشان داد که پیامی به دشمنانش است مبنی بر اینکه دشمنانش قادر نیستند امنیت اسرائیل را تهدید کنند.

نشستی را با سران گروه ۷ با هدف هماهنگی در خصوص پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران برگزار خواهم کرد!

به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشک‌های شلیک شده به لطف سامانه‌هایمان کمک کردیم که برای انهدام موشک‌های بالستیک در منطقه مستقر کرده‌ایم.

نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

حمله قاطع‌تر ایران در صورت پاسخ اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

در رابطه با حمله ایران به اسرائیل، برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای عصر همین امروز، ۱۴ آوریل برنامه‌ریزی شده است.

بطور همزمان، دو نامه بین اعضای شورای امنیت توزیع شده است – یکی، از طرف اسرائیل در مورد نقض منشور سازمان ملل توسط ایران که در آن هیچ اشاره‌ای به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نشده است و دیگری، نامه ایران که حاوی اطلاعاتی در مورد حمله تلافی‌جویانه تهران در چارچوب حق دفاع از خود طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد است.

در صورت پاسخ اسرائیل، ایران قطعاً به آن قدرتمندتر و قاطع‌تر پاسخ خواهد داد.

سرلشکر باقری: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران:

عملیات وعده صادق با رمز یا رسول‌الله با موفقیت انجام شد. علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد.

اگر رژیم صهیونیستی به عملیات دیشب ایران پاسخی بدهد قطعا پاسخ بعدی ما از عملیات دیشب نیز بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

از طریق سفارت سوییس به آمریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه‌هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

سلامی: عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

فرمانده کل سپاه:

ما عملیات محدودی انجام دادیم و این عملیات در حد اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود و می‌توانست گسترده باشد؛ این عملیات را محدود کردیم به آن بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرده بود.

گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.

رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان ما حمله کند ما آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

شکست تاریخی پدافند اسرائیل چگونه رقم خورد؟

ساختار جدید پدافند هوایی اسرائیل که پس از جنگ ۳۳روزه در سال ۲۰۰۶ و با تغییر رویکرد در دکترین‌های نظامی اسرائیل بنیان گذاشته شد، با هدف مقابله با حملات راکتی مقاومت و مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد ایرانی طراحی شد. در این ساختار جدید رژیم صهیونیستی با یکپارچه‌سازی ساختار پدافندی و طراحی و تولید انواع سامانه‌های جدید سعی بر آن داشت تا بتواند با طیف متنوعی از تهدیدات هوایی مقابله کند.

اما این طراحی جدید که پس از ۵ سال از آغاز آن در سال ۲۰۱۱ به ثمر نشست، در عملیات اخیر سپاه نشان داد به‌خلاف تبلیغات طراحان آن بسیار آسیب‌پذیر است و تنها یارای مقابله با راکت‌های ارزان‌قیمت و ساده را دارد نه در مقابله با تهدیدات پیشرفته و انبوه.

جدای از سطح توانایی تجهیزاتی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی،‌ موضوع مهم، تاکتیک به‌کاررفته در این عملیات توسط ایران است؛ تاکتیکی که بارها در رزمایش‌های مختلف توسط نیروی هوافضای سپاه تمرین شده بود و اسرائیلی‌ها فکر نمی‌کردند این تاکتیک روزی علیه آنها در یک عملیات واقعی به‌کار گرفته شود.

موضوع انهدام و یا اشباع سایت‌های راداری و پدافندی آمریکایی و اسرائیلی سالهاست که در دستور کار ایران قرار دارد و طراحی موشک‌های بالستیک ضدرادار مانند هرمز و همچنین پهپادهای انتحاری شاهد۱۳۱ و شاهد۱۳۶ با موتور پیستونی و سرعت پایین‌تر از پهپادهای موتور جت که رهگیری آنها برای رادار را سخت می‌کند نیز در همین راستا بوده است.

از آن‌جایی که یک سامانه پدافندی توان درگیری با تعداد محدودی از اهداف را دارد، قادر به رهگیری انبوه هواگردها نیست و پرواز فوجی پهپادهای هدف در منطقه دشمن موجب اخلال در شبکه پدافندی دشمن می‌شود.

بر همین اساس، پهپادهای انتحاری با پرواز در منطقه دشمن، توجه سامانه‌های راداری و پدافندی را به خود معطوف کردند و پس از آنکه سامانه‌های پدافندی توان خود را برای انهدام این پهپادها متمرکز کردند، پهپادهای بمب‌افکن و یا موشک‌های بالستیک و کروز با یورش به‌سمت هدف، آن را منهدم می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.