شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36276
  پرینتخانه » اجتماعی, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 14:30 | 40 بازدید | ارسال توسط :

تعبیه ۱۵۳ دستگاه اتوبوس جدید جهت تردد نابینایان در کرج

کنفرانس خبری اعضای شورای شهر کرج به مناسبت هفته شوراها در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.
تعبیه ۱۵۳ دستگاه اتوبوس جدید جهت تردد نابینایان در کرج

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، عمار ایزدیار سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشکر از مطالبه گری خبرنگاران در تمام عرصه ها اظهار کرد،: خدا قوت ویژه به شما عزیزان به جهت این که در این مدت به منظور پیشبرد اهداف یارو یاور مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بودید.
ایزدیار افزود: شما انعکاس دهنده عملکرد شورای ششم و پل ارتباطی میان صدای مردم و شورا بودید که جای تقدیر و تشکر از تک تک شما دارد.
ادامه جلسه با تریبون پرسش خبرنگاران از مدیریت شهری و شورای شهر روال خود را در پیش گرفت.

تعبیه یک ون ویژه نابینایان و معلولان 

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به خبرنگار صدای چراغ امید نیوز در خصوص تحقق مطالبات نابینایان و معلولان اظهار کرد: جلسه ای در خصوص مطالبات نابینایان و معلولان در دفتر شهردار کرج برگزار شد. در این نشست مقرر شد یک دستگاه خودروی ون به منظور خدمت رسانی به این قشر تجهیز شود که تا پایان خرداد ماه این امر انجام می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مجهز شدن تمام اتوبوس ها به رمپ را مطالبه دیگر نابینایان و معلولان عنوان و مطرح کرد: ۱۵۳ دستگاه خودروی جدیدی که تعدادی از آنها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده و تعدادی دیگر نیز وارد خواهد شد و نیز اتوبوس های برقی مجهز به رمپ هستند.
ایزدیار همچنین با اشاره به مطالبه نابینایان جهت در اختیار داشتن سالن ورزشی بود که در این خصوص عنوان کرد: مطالبه دیگر آنها این بود که سالن ورزشی پارک نابینایان واقع در حصارک بالا در اختیارشان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدای تاسیس این پارک، سالن در اختیار نابینایان بود اما به دلیل عدم استفاده در چند ساله اخیر و همچنین در یکی از مناطق محروم شهر واقع شده بود لذا در اختیار محله قرار گرفت. اما اگر واقعا بخواهند از آن استفاده کنند، سالن را در اختیارشان قرار خواهیم داد. چرا که این سالن استاندارد معلولان به ویژه نابینایان (گلبال) ساخته شده است. مشروط بر اینکه چند سال بلااستفاده نماند.

مسعود محمدی، رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه با اشاره به اینکه انجمن نابینایان با هیات نابینایان متفاوت است، افزود: انجمن کار خیریه ای انجام می دهد و کمک حال نابینایان بوده و هیات پیگیر موضوعات ورزشی، توانبخشی و … است. روز گذشته در جلسه ای، رییس هیات نابینایان البرز پنج درخواست داشت که قول سه مورد را به آنها دادیم و دو مورد دیگر نیز باید با تصمیم اعضا و مصوبه شورا انجام شود.
قطار شهری بسته است اما میوه اش دریافت مطالبه مردم بود
نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج همچنین در پاسخ به دیگر سوال این خبرنگار مبنی بر ابهامات عدم بازگشایی مترو طالقانی پس از دوسال از افتتاح و گرفتن اعتبارات لازم و این که زبرساخت های لازم جهت اتوبوس های برقی (BRT) در کرج وجود دارد یا خیر و آیا گره گشای ترافیک خواهد بو؛ گفت: خط ویژه برطرف کننده ترافیک نیست. این طرح با هدف استفاده آسان شهروندان از وسایل نقلیه عمومی در دست، راه اندازی قرار گرفته است. این پروژه، یک لاین را فریز برای تردد آمبولانس، پلیس و حفظ جان و مال ، امنیت مردم می کند‌.

علیرضا رحیمی با بیان این که این نوع اتوبوس ها به منظور خدمت رسانی و تسهیل تعبیه خواهند شد، افزود: قطعه نخست این خط سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و قطعه دوم آن نیز امسال بین چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی کرج تکمیل و افتتاح می شود.
رحیمی با یادآوری این جمله که «قطار شهری بسته است» تصریح کرد: کاملا حق با شماست قطار شهری بسته است آنهم با رویکرد تهران. اما این را یادآور می شوم که اجماع فکری اعضای شورا ‌در سال های اول و دوم متمرکز برراه اندازی قطار شهری شد. بحث افتتاح قطار شهری از چهارراه طالقانی به سمت گلشهر در جریان افتاد. در اصل این تصمیم شورای پنجم بود که تصمیم درستی بود.
سخنگوی شورای شهر گفت: مقرر شد یک دستگاه خودروی ون به منظور خدمت رسانی به این قشر تجهیز شود که تا پایان خرداد ماه این امر انجام می شود.

وی افزود: این تصمیم به چند جهت از جمله کارکرد ترافیکی ندارد، و دیگر این که در ردیف بودجه کشور قرار می گرفت و ما براحتی می توانستیم مطالبه گری کنیم. فارغ از این که توانستیم از دولت چیزی بگیریم یا نه کاری نداریم ، اما فاز بعدی آن که میوه افتتاح محسوب می شود، مطالبه گری شهروندان و شما خبرنگاران است که موضوع قطار شهری را واقعی به بهره برداری برسانیم. ما نیز مصرانه پیگیر بهره برداری قطار شهری هستیم که از چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی تا پایان سال به بهره برداری برسد. هرچند تا تکمیل شدن رام ها اندکی باید صبوری کرد. تمام تلاش بر این است که با حمایت استاندار سه رام دیگر به رام ها اضافه کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: لایحه اخیر نیز که در شورا مصوب شد ، مبنی بر اخذ مامور از شهرداری تهران برای راهبر قطار و همچنین آموزش ده نفر نیروی انسانی ماهر از پرسنل شهرداری کرج جهت دریافت مجوز راهبری قطار شهری، بود.

مهاجری رییس کمیسیون عمران و ترافیک نیز در خصوص تقاطعات غیر هم سطح گفت: ما با دو بحث متفاوت تعداد پروژه ها و سرعت انجام آنها و موضوع ترافیک روبرو هستیم که دو مقوله جدا از هم هستند.
وی افزود: با توجه به طرح مطالعه جامع ترافیکی که در شهر کرج انجام شده، پروژه طبق اولویت بندی تعریف شده طبق طرح جامع انجام می شود که می توان به تقاطع های میدان حمهوری، فلکه اول گوهردشت و سه راه گوهردشت وهمچنین تقاطع بلوار موذن(شهدای غزه)، تقاطع ۴۵متری و آخرین آن تقاطع خوارزمی در محدوده پل حصارک اشاره کرده که در اولویت دستور کار قرار گرفته اند.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

| منبع خبر : صدای چراغ امید
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.