شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 12692
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1400 - 22:51 | 609 بازدید | ارسال توسط :

🔴توسعه پایدار با افزایش سرانه مصرف لبنیات ایران

🔹عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) سودمندی شیر و فرآورده‌های شیری در تضمین سلامتی و افزایش سطح ایمنی زیستی بزرگسالان، جوانان، کودکان و بیماران، پوشیده نیست. 🔸وجود انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین در شیر، آن را به‌عنوان یک ماده غذایی کامل مورد توجه جامعه عمومی، متخصصان علوم صنایع غذایی و تغذیه، متخصصین […]

🔴توسعه پایدار با افزایش سرانه مصرف لبنیات ایران

🔹عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

سودمندی شیر و فرآورده‌های شیری در تضمین سلامتی و افزایش سطح ایمنی زیستی بزرگسالان، جوانان، کودکان و بیماران، پوشیده نیست.

🔸وجود انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین در شیر، آن را به‌عنوان یک ماده غذایی کامل مورد توجه جامعه عمومی، متخصصان علوم صنایع غذایی و تغذیه، متخصصین علوم پزشکی و بهداشتی قرار داده و مصرف لبنیات را به عنوان راهبردی مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مورد توصیه جامعه متخصصین و اهل فن قرار داده است.

🔹ارزشمندی ماهیت غذایی شیر در توسعه سطح سلامت جامعه بین المللی موجب شده است تا اول ماه ژوئن بنا به پیشنهاد سازمان بین المللی خواربار و کشاورزی (فائو) وابسته به سازمان ملل به نام روز جهانی شیر، نامگذاری شود.

🔸در واقع مهر تأیید سازمان ملل به اهمیت شیر، به معنای اجماع علمی جهانی در تایید و تأکید ضرورت مصرف آن است.

🔹مصرف لبنیات پایین ایرانیان
از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون همه ساله این مناسبت مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته و در این روز مراسم متنوعی برگزار می‌شود.

🔸سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های آن در ایران در مقایسه با میانگین مصرف جهانی ۳۰ درصد و در مقایسه با میانگین کشورهای توسعه‌یافته ۶۵ درصد کمتر است.

🔹آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که دریافت کلسیم جامعه ایرانی ۴۰ درصد از حداقل دریافت کلسیم کمتر است و این موضوع می‌تواند تبعات زیادی از جمله گسترش پوکی استخوان، مشکلات لثه و دندان، کوتاهی قد، کاهش بهره هوشی و… را به دنبال داشته باشد.

🔸از سوی دیگر پدیده پیری با سرعتی معادل دوبرابر سرعت جهانی جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

🔹شیر و فرآورده‌های آن در صورت مصرف مستمر و کافی بسیاری از عوارض دوران سالمندی را کاهش داده و می‌تواند ضمن افزایش امید به زنده‌بودن، امکان زندگی‌کردن و جلوگیری از پیری زودرس و زمینگیری را برای جمعیت سالمند کشور به ارمغان آورد.

📎برای خواندن ادامه مطلب به بلاگ پگاهی‌ها بروید:
#پگاه
#شرکتصنایعشیر_ایران
http://pegah.ir/b/2509

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.