شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36629
  پرینتخانه » اجتماعی, اسلایدر صفحه اول, اقتصادی تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1403 - 23:02 | 45 بازدید | ارسال توسط :
استاندار البرز تاکید کرد:

تعاونی های البرز پیشگام در توسعه اقتصادی کشور/ تعاونگران برای مشارکت در امور استان البرز طرح و ایده بدهند

 نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تعاونی‌ها و فعالان این حوزه  با توجه به نوع فعالیت خود، نقش موثری در تولید، جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال در راستای شعار سال می توانند داشته باشند و به نوعی اجرا کننده جهاد اقتصادی باشند.
تعاونی های البرز پیشگام در توسعه اقتصادی کشور/ تعاونگران برای مشارکت در امور استان البرز طرح و ایده بدهند

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، مجتبی عبداللهی در نشست مشترک با تعاونگران و اعضای اتاق تعاون استان البرز که شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف بررسی توانمندی های بخش تعاون برای تحقق مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شد، افزود: تعاونی‌ها و فعالان این حوزه با توجه به نوع فعالیت خود، نقش موثری در تولید، جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال در راستای شعار سال می توانند داشته باشند و به نوعی اجرا کننده جهاد اقتصادی باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به سخنان تعاونگران و شناخت بیشتر  توانمندی های  تخصصی آنان در استان البرز، می توانیم در این استان در بسیاری از عرصه های اقتصادی پیشگام باشیم و در آینده نیز با همبستگی و تعامل بیشتر با یکدیگر، بهتر از گذشته در این حوزه نقش‌آفرینی کنیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تعاونی ها در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، نقش موثری دارند.

نماینده عالی دولت در البرز با بیان این که مشارکت مردم در امور منشا اثر بوده است، اذعان کرد: با شناختی که از تعاونی ها و تعاونگران و فعالان اقتصادی دارم، لازم می دانم فرصت ها را غنیمت شمرده و دست در دست هم دهیم و از این فرصت ها بهره کافی را ببریم.

استاندار البرز همچنین تصریح کرد: تعاونی ها می توانند حلقه وصل مردم با تولیدی که از اتاق مطالبه کرده، باشند؛ بدین معنا که تعاونی ها می توانند در موضوع مهم مشارکت مردم در تولید نقش کلیدی را ایفا کنند.

عبداللهی اشراف تعاونی ها برتوانمندی های بالقوه خود را امری ضروری دانست و گفت: تعاونی ها می توانند در جهش تولید با حضور و مشارکت مردم نقش اصلی را ایفا کنند؛ لذا باید پیشنهاد و ایده های خود را در قالب اجرایی و عملیاتی شدن آن ارائه دهند تا ما بتوانیم نقطه عطف ایده ها در اجرایی شدن آنها باشیم.

وی همچنین گفت: ما از تعاونی ها انتظار داریم در راستای تحقق شعار سال و مطالبه گری مقام معظم رهبری ، جهش تولید ویژه ای در استان آن هم  در ابعاد مختلف داشته باشیم. بنابراین با تمام توان از تعاونگران و تعاونی ها حمایت می کنیم و برای حل موانع و مشکلات آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهیم.

مشارکت مردم، رونق تعاونی ها را پررنگ می کند

در این مراسم، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز نیز گفت: حضور استاندار محترم در اتاق تعاون البرز آن هم با این ظرفیت و پتانسیل از توانمندی های  تعاونگران و فعالان اقتصادی مایه مباهات است و باید از حضورشان بهره لازم را در پیشبرد اهداف اقتصادی استان ببریم.

دارایی تصریح کرد: ما در حوزه کاری خود، حمایت کافی و وافی را در خصوص مطالبات تعاونگران خواهیم داشت و پا به پای عزیزان گام برمی داریم؛ تاکنون نیز چنین بوده و نگذاشتیم در امور تعاونی ها خلل و تعویقی ایجاد شود. هرچند شرایط فعلی کشور ما را درگیر خود کرده و تا حدودی دست و پای تسریع در انجام امور را بسته نگه داشته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز در خصوص مسکن کارگری اشتهارد و اهمال کاری صورت گرفته نیز گفت:  تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز مشکلات انجام دادیم اما این که از سوی سازمان کوتاهی شد و به تعهد خود عمل نکردند، امری مشهود است. اما امروز در حضور استاندار می توان مجدد برای احقاق حق مسکن کارگری اشتهارد مطالبه گری کرد و این جلسه به خروجی خوبی در خصوص ساماندهی به مطالبات تعاونگران و تعاونی ها، منتج شود.

عبداللهی افزود: مشارکت مردم، رونق تعاونی ها را پررنگ می کند؛ چرا که مهم ترین بخش اقتصاد تولید است که بخش تعاون نیرو محرکه این موضوع است که باید توجه ویژه ای به تعاونی ها و مسائل پیرامون داشت.

“قانونی ترین روکشی که برای مردم تعریف شده بخش تعاون است” جمله ای بود که مدیر کل تعاون کار و اموراجتماعی البرز به آن اشاره و تصریح کرد: ما باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم و مشارکت مردم را به عنوان مطالبه گری در بخش تعاون افزایش دهیم و قطع به یقین ما نیز در کنار شما هستیم.

نکته عطف تعاون مشارکت و همیاری مردم است

مختاری رییس اتاق تعاون استان البرز نیز در این نشست اظهار کرد: نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی و به تبع آن فرهنگی و اجتماعی راه گشای  بسیاری از مشکلات و موانع می تواند باشد و استان البرز از این حیث از ظرفیت بالایی برخوردار است؛ اما به نوعی مغفول مانده است.

مختاری افزود: نکته عطف تعاون همان مشارکت و همیاری مردم است که با این نوع بینش می توان مردم را در برابر سختی ها در صحنه نگه دارد و اراده آنان را در اموری که مربوط به خود آنان است، عینیت بخشد.

وی تصریح کرد: تعاون زمینه ساز یگانگی و وحدت در میان اقشار مردم آن هم به منظور خلق ایده های نو و تولیدات بیشتر در راستای توسعه و رشد اقتصادی  است.

مختاری در بخش دیگری به مطالبات اتاق در خصوص مسکن کارگری اشتهارد، تعیین تکلیف تعاونی ها از جمله تعاونی های مصرف تولید برق، آب، پست، مخابرات که در حال حاضر بدون استفاده مانده اند، مکان، نیروی انسانی، هزینه و تسهیلات جهت تعاونی ها، تعیین تکلیف فروشگاه های زنجیره ای تعاون… نیز اشاره کرد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه تعاونگران به بیان نقطه نظرات ، پیشنهادات و ارائه گزارش عملکردی خود به منظور شناساندن توانمندی و ظرفیت های موجود پرداختند که منجر به مصوباتی در خصوص پیگیری از سوی نماینده عالی استان شد که از جمله این مصوبات :

برندسازی تولیدات مختص استان البرز، تقویت روستا بازار و جانمایی و احداث ۲۱ نقطه   جهت فروشگاه های دائمی محصولات البرز تحت عنوان فروشگاه های روستا بازار به صورت BoT، احیای بوم گردی، ثابت کردن بازار تولیدات روستایی البرز، تسهیلات ویژه کم بهره در پایانه، احداث کیوسک سلامت  در مترو و واردات گندم و تبدیل آن به آرد در ساوجبلاغ از جمله این مصوبات است.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.