شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 28235
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402 - 16:15 | 110 بازدید | ارسال توسط :

چین برای تقویت محیط زیست جنگل می کارد

سال ها است که چینی ها پروژه های جنگ زایی را دنبال و در مناطق خشک و بیابانی، جنگل های سبز متولد می کنند. امروز چین بزرگ‌ ترین مناطق تازه رشد داده درختان سبز را دارد که جنگل های انبوه آینده خواهند بود. این کشور بهترین پس انداز و ثروت را برای فرزندانش اندوخته چرا […]

چین برای تقویت محیط زیست جنگل می کارد

سال ها است که چینی ها پروژه های جنگ زایی را دنبال و در مناطق خشک و بیابانی، جنگل های سبز متولد می کنند.

امروز چین بزرگ‌ ترین مناطق تازه رشد داده درختان سبز را دارد که جنگل های انبوه آینده خواهند بود.

این کشور بهترین پس انداز و ثروت را برای فرزندانش اندوخته چرا که هر ساله با کاشت درختان جدید، ذخایر جنگلی‌ خود را افزایش می دهد.

برخلاف تصور برخی، هدف چینی ها از متولد کردن جنگل‌ ها تنها منتفع شدن اقتصادش از چوب نیست. چینی ها این اقدام را برای تقویت محیط زیست انجام می دهند.

اگر چه یکی از اهداف چین از اجرای پروژه هایی از این دست، افزایش امنیت غذایی است اما این هدف از اهمیت پروژه ها و نقش خوبی که برای محیط زیست دارند کم نمی کند.

جنگل‌ زایی در کاهش گرمایش جهان نقشی مهم دارد و دی ‌اکسید کربن را به میزان زیادی کاهش می دهد. همچنین با تبدیل شدن بیابان ‌ها به جنگل‌ ها می ‌توان شاهد بالا رفتن سطح بارش در مناطق سبز شد. افزایش بارش ها نیز باعث افزایش سطح منابع آب شیرین می شود.

دولتی که با سربازان، شهروندان، سالمندان و دانش آموزانش درخت می کارد، قطعا برنامه هایی برای محافظت از جنگلها و جلوگیری از قطع درختان در کشورش دارد و از سرمایه های سبزش محافظت می کند.

حال اینکه مشکل ریزگردها در چین هم یک مساله است اما این کشور اقدامی عملی انجام داد و در برابر ریزگردها دیوار سبز چید. این دیوار چند کیلومتری می تواند ریزگردها را متوقف کند و جلوی پیشروی بیابان را بگیرد.

این جنگل ها به میزان زیادی کیفیت آب‌ و هوا در این مناطق را بهبود می دهد. قطعا آب و هوای خوب در این مناطق یکی از دستاورد های پروژه های جنگل زایی در چین است.

سالیان سال بوده است که چینی ها تلاش می کنند در کیفیت بالای زندگی رتبه برتر داشته باشند و سهم خودشان را در بازسازی محیط زیست ادا کنند.

نویسنده : اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست ایران
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.