شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29871
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - 15:14 | 74 بازدید | ارسال توسط :

منافع حزبی در سیاست آمریکا بیش از هر چیز دیگری است

«کوین مک‌کارتی» به اولین رئیس مجلس برکنار شده در تاریخ آمریکا تبدیل شده است. این تعجب آور نیست. سیاست آمریکا تماماً بر سر مواضع است و منافع حزبی بیش از هر چیز دیگری است. دشمن دشمن، دوست من است. جنگ داخلی در حزب جمهوری خواه چیزی است که حزب دموکرات دوست دارد ببیند. حزب دموکرات […]

منافع حزبی در سیاست آمریکا بیش از هر چیز دیگری است

«کوین مک‌کارتی» به اولین رئیس مجلس برکنار شده در تاریخ آمریکا تبدیل شده است.

این تعجب آور نیست. سیاست آمریکا تماماً بر سر مواضع است و منافع حزبی بیش از هر چیز دیگری است. دشمن دشمن، دوست من است. جنگ داخلی در حزب جمهوری خواه چیزی است که حزب دموکرات دوست دارد ببیند. حزب دموکرات فقط نتیجه‌ای را انتخاب می‌کند که برای خودش مفید باشد.

بعد از اینکه مک‌کارتی پس از پشت سر گذاشتن سختی ها به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، سعی کرد تعادل را ایجاد کند و به نوعی در مخمصه و دو دلی قرار داشت. او در حالی که از ترامپ حمایت می‌کرد، طرح استیضاح بایدن را برنامه ریزی کرد؛ در حالی که به بایدن کمک کرد تا از دو بحران سیاسی جان به در ببرد، یک باز افزایش سقف بدهی ملی و بار دیگر از تعطیلی دولت جلوگیری کرد.

اما پیامدهای این بازی دوگانه و تردیدوار چه بود؟ حامیان ترامپ می‌خواستند او را برکنار کنند و دموکرات‌ها از این فرصت استفاده کردند. بزرگترین طنز سیاه این صحنه این است که ضد بایدن‌ترین جناح حزب جمهوری خواه با حزب دموکرات به رهبری بایدن همکاری نزدیکی داشت تا مک‌کارتی را که می‌خواست هر دو طرف را راضی نگه دارد، با موفقیت برکنار کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.