شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29856
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 17 مهر 1402 - 18:36 | 131 بازدید | ارسال توسط :

مجسمه برنزی مرد نشسته مرمت شد

🔻 به همت سازمان زیباسازی، بخشی از مجسمه برنزی «مرد نشسته» با توجه به نیاز اثر، مرمت و مجدد بر روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان نصب شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، به همت سازمان زیباسازی، بخشی از مجسمه برنزی «مرد نشسته» با توجه به نیاز […]

مجسمه برنزی مرد نشسته مرمت شد

🔻 به همت سازمان زیباسازی، بخشی از مجسمه برنزی «مرد نشسته» با توجه به نیاز اثر، مرمت و مجدد بر روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان نصب شد.

image

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، به همت سازمان زیباسازی، بخشی از مجسمه برنزی «مرد نشسته» با توجه به نیاز اثر، مرمت و مجدد بر روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان نصب شد. بر اساس این گزارش؛ مجسمه “مرد نشسته” اثر منتخب سال ۱۳۸۷ به هنرمندی شبنم محمدی‌زاده از جنس برنز و به سفارش سازمان زیباسازی ساخته و جایگذاری شد‌ه‌است.هنرمند این مجسمه‌شهری که بخشی از هویت مادی و معنوی پایتخت محسوب می‌شود، معتقد است این اثر: « به معنای قرار گرفتن در موقعیتی برزخی یا میانی است. این موقعیت می‌تواند بین دو دنیا، دو واقعیت، دو حالت یا دو انتخاب متضاد باشد.شخصی که روی پل نشسته است، به نوعی در حال عبور بین دو واقعیت یا دو حالت است و به مواجهه با انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم می‌پردازد.طرف دیگر، پل نمادی از ارتباط بین جهان مادی و جهان غیبی، زمین و آسمان، زمان حال، گذشته و آینده است. در این صورت، نشستن روی پل می‌تواند به معنای تجربه لحظاتی برزخی باشد که شخص در آن به طور همزمان در دو جهان و دو واقعیت حضور دارد.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.