شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32649
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 دی 1402 - 14:21 | 44 بازدید | ارسال توسط :

رای اعتماد شرکت‌های مالی جهانی به بازار چین بر خلاف سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد شرکت مالی «سیتی‌گروپ» که مستقر در آمریکاست، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ یک واحد بانکی سرمایه گذاری با مالکیت کامل را در چین راه اندازی کند و افزود شمار روزافزونی از موسسات مالی جهانی فعالانه در حال توسعه حضور خود در بازار چین هستند. تحلیلگران چینی روز جمعه تاکید کردند […]

رای اعتماد شرکت‌های مالی جهانی به بازار چین بر خلاف سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد شرکت مالی «سیتی‌گروپ» که مستقر در آمریکاست، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ یک واحد بانکی سرمایه گذاری با مالکیت کامل را در چین راه اندازی کند و افزود شمار روزافزونی از موسسات مالی جهانی فعالانه در حال توسعه حضور خود در بازار چین هستند.

تحلیلگران چینی روز جمعه تاکید کردند در حالی که برخی رسانه‌ها و موسسات خارجی همچنان مشغول ترسیم تصویری تیره و تار از چشم انداز بازار چین هستند، طرح‌های تجاری ملموس سرمایه گذاران جهانی یک «رای اعتماد» به چشم اندازهای اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. به گفته آنها گشایش مالی مداوم و بهبود فضای تجاری فرصت‌های عظیمی در اختیار شرکت‌های جهانی قرار می‌دهد.
رویترز پنجشنبه هفته گذشته به نقل از یک منبع بی‌نام گزارش داد سی‌تی‌گروپ قصد دارد یک واحد سرمایه گذاری با مالکیت کامل چین را تا اواخر سال جاری میلادی راه اندازی کند و حدود ۳۰ کارمند استخدام کند.

به نوشته رویترز، این واحد بانکی که بر بازار سرمایه چین تمرکز خواهد کرد طی سال‌های آتی می‌تواند حدود ۱۰۰ نفر را به خدمت بگیرد که شامل استخدام‌های محلی و افراد انتقالی از هنگ کنگ و دیگر بازارهاست.
گزارش‌ برنامه‌های سی‌تی‌گروپ برای بازار چین درست دو روز بعد از آن منتشر شد که سازمان‌های تنظیم‌گری چین درخواست فعالیت هلدینگ مستقر در آمریکای  AllianceBernstein برای راه اندازی شرکت سرمایه گذاری متقابل با مالکیت کامل خود در خاک چین را صادر کرد.
شرکت مذکور پس اخذ این تاییدیه طی بیانیه‌ای که سه شنبه هفته گذشه در اختیار روزنامه «گلوبال تایمز» گذاشت، اعلام کرد  AllianceBernstein  به سرمایه گذاران چینی محصولات و راه حل‌های سرمایه گذاری داخلی ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا از فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار محلی چین بهره ببرند.
به عقیده تحلیلگران، طرح‌های سی‌تی‌گروپ و AllianceBernstein جدیدترین نمونه‌ها از تعداد صعودی موسسات مالی خارجی است که در حال توسعه فعالیت خود در بازار چین هستند امری که نشان دهنده اعتماد آنها به اقتصاد چین در میانه گشایش مداوم و بهبود فضای تجاری است.
«لی یونگ» پژوهشگر اشد «انجمن تجارت بین‌المللی چین» در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت: غالبا رسانه‌ها و به اصطلاح تحلیلگران خارجی هستند که به خاطر تعصب و انگیزه‌های سیاسی به سیاه‌نمایی اقتصاد چین می‌پردازند اما شرکت‌هایی که به دنبال فرصت و سود هستند، قطعا دیدگاهی خوش‌بینانه به چشم اندازهای اقتصادی چین دارند.
وی تاکید کرد تدابیر و تلاش‌های مستمر گشایش مالی چین برای بهبود محیط تجاری از جمله از طریق گشایش نهادینه، «پیشرفتی ملموس» را ایجاد کرده که توسعه روزافزون شرکت‌های خارجی در بازار چین را شرح می‌دهد.
لی ادامه داد: همچنین از همه مهمتر این است که مقامات چینی در تمام سطوح توجه فراوانی به شرکت‌های تجاری دارند و اغلب به گفتگو با مدیران خارجی می‌پردازند نه با هدف اینکه فقط به مشکلاتشان گوش دهند بلکه واقعا مسائل آنها را حل می‌کنند.
سی‌تی‌گروپ در ماه کتبر یکی از چندین موسسه مالی جهانی بود که پیش بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۳ چین را افزایش داد.

این شرکت مالی آمریکایی پیش بینی کرد که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سال ۲۰۲۳ به ۵٫۳ درصد برسد که از پیش بینی قبلی آن یعنی ۵ درصد بالاتر بود.
«کنفرانس کار مالی مرکزی چین» که در اکتبر برگزار شد و نشستی حیاتی به حساب می‌آید که اولویت‌های کار مالی را برای سال‌های آتی تعیین می‌کند، خواستار تلاش‌ها برای ارتقاء گشایش مالی سطح بالا شد.

این نشست به طور خاص، خواستار توسعه پایدار گشایش نهادینه در بخش مالی، سرمایه گذاری فرامرزی و تسهیل تامین مالی بهبود یافته و موسسات مالی خارجی و سرمایه درازمدت بیشتر برای توسعه و اجرای کسب و کارها در چین شد.
«یانگ دلونگ» اقتصاددان ارشد «شرکت مدیریت سرمایه First Seafront» که در شهر «شنژن» مستقر است روز جمعه به روزنامه گلوبال تایمز گفت: دلایل رو به رشد فراوانی وجود دارد که ثابت می‌کند در سال ۲۰۲۴ سرمایه خارجی بیشتری به سوی بازار سرمایه چین سرازیر خواهد شد.

به عقیده وی پیش بینی می‌شود احیای اقتصادی چین سرعت بگیرد و این در حالی است که آمریکا در حال ورود به یک چرخه کاهش نرخ سود است که به بازارهای مالی فشار وارد خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.