شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32652
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 17 دی 1402 - 14:30 | 45 بازدید | ارسال توسط :

مرگ ۴۲ هزار آمریکایی ارمغان خشونت سلاح ۲۰۲۳

روزنامه «چاینا دیلی» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «خشونت سلاح ایالات متحده» به مرگ و میر بالای ناشی از آزادی سلاح در آمریکا اشاره کرده است. «سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه» اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند. این سازمان […]

مرگ ۴۲ هزار آمریکایی ارمغان خشونت سلاح ۲۰۲۳

روزنامه «چاینا دیلی» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «خشونت سلاح ایالات متحده» به مرگ و میر بالای ناشی از آزادی سلاح در آمریکا اشاره کرده است.

«سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه» اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

این سازمان در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که بیش از ۲۳ هزار و ۷۶۰ نفر به دلیل خودکشی با سلاح و ۱۸ هزار و ۵۰۷ نفر بر اثر تیراندازی‌های غیرعمدی، قتل مسلحانه و یا در حین دفاع از خود با سلاح کشته شده‌اند.

این آمار حاکی است که در آمریکا روزانه تقریبا ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۷ تن نیز در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین بیش از ۶۵۰ مورد تیراندازی گروهی در سال ۲۰۲۳ در آمریکا ثبت شده است. آرشیو خشونت‌های مسلحانه از سال ۲۰۱۴ آمار خود را منتشر کرده و این چهارمین سال متوالی است که بیش از ۶۰۰ مورد تیراندازی گروهی را ثبت می‌کند.

در سراسر ایالات متحده صدای تیراندازی هر لحظه ممکن است به گوش برسد و تراژدی ناشی از آن مداما به اشکال مختلف تکرار می‌شود.

فرهنگ ریشه‌دار سلاح در کنار نابرابری‌های اجتماعی روزافزون، تنش‌های نژادی و افزایش فشارهای معیشتی همگی به شدت یافتن خشونت اسلحه در آمریکا دامن می‌زند.

ناکامی تکراری قانون کنترل سلاح در آمریکا این موضوع را تشدید کرده و خشونت سلاح را به یک مشکل حل نشدنی تبدیل کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.