شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36019
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1403 - 20:28 | 22 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری موفق مراسم روز زبان چینی سال ۲۰۲۴ در سازمان ملل/ یک مقام دولت چین: به دنبال گسترش روابط میان فرهنگی هستیم

روز سه شنبه ۲۳ آوریل به وقت محلی، روز زبان چینی سازمان ملل سال ۲۰۲۴ و چهارمین جشنواره تصاویر رادیو و تلویزیون مرکزی چین (سی ام جی) در خارج از کشور با حمایت مشترک سی ام جی، دفتر سازمان ملل ملل در ژنو، هئیت نمایندگی چین در دفتر سازمان ملل در ژنو و سایر سازمان‌های […]

برگزاری موفق مراسم روز زبان چینی سال ۲۰۲۴ در سازمان ملل/ یک مقام دولت چین: به دنبال گسترش روابط میان فرهنگی هستیم

روز سه شنبه ۲۳ آوریل به وقت محلی، روز زبان چینی سازمان ملل سال ۲۰۲۴ و چهارمین جشنواره تصاویر رادیو و تلویزیون مرکزی چین (سی ام جی) در خارج از کشور با حمایت مشترک سی ام جی، دفتر سازمان ملل ملل در ژنو، هئیت نمایندگی چین در دفتر سازمان ملل در ژنو و سایر سازمان‌های بین‌المللی در سوئیس، در کاخ ملل دفتر سازمان ملل در ژنو برگزار شد. بیش از ۳۰۰ مهمان از جمله نمایندگان دائمی و دیپلماتهای جوان از بیش از ۵۰ کشور در ژنو از جمله بلژیک، آلمان، هلند، برزیل و عراق و مقامات سازمان ها و نهادهای بین المللی در این مراسم حضور داشتند.

شن های‌شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس سی ام جی طی سخنرانی ویدئویی گفت که موضوع سال جاری جشنواره تصویر سی ام جی در خارج از کشور “جوانی” است . او افزود: ما برای کسانی که دوستدار فرهنگ چینی در سراسر جهان هستند دعوتنامه فرستادیم تا با استفاده از تصاویر به عنوان رسانه، پیوندهای فرهنگی را با اقشار مختلف به ویژه قشر جوان دیگر ملل و فرهنگ ها گسترش دهیم و از زبان و تصاویر برای ایجاد پل ارتباطی استفاده کنیم. امیدواریم از طریق این رویداد، جوانان بیشتری در خارج از کشور به چین بیایند و چین واقعی، سه بعدی و جامع را در دوره جدید تجربه کنند.

همچنین در این مراسم، تاتیانا والووایا، مدیر کل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، گفت که موضوع رویداد امسال بسیار با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد سازگار است.  سازمان ملل متحد همواره متعهد به تقویت رهبری جوانان و تبدیل آنها به مروج فعال اصلاحات و توسعه بوده است. امروز، ما بار دیگر جذابیت زبان و هنر چینی و قدرتی که به ارمغان می آورد را احساس کرده ایم.

روز زبان چینی سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۴ و چهارمین جشنواره تصویر سی ام جی در خارج از کشور، آثار تصویری «جوانی» را از سراسر جهان گردآوری کرد. از زمان راه اندازی این رویداد، در مجموع ۱۰۰۹ اثر از ۴۷ کشور و منطقه از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایلند، لهستان و آرژانتین دریافت شده است. ۱۸ جایزه در ۸ رشته شامل «جایزه بهترین ویدیوی کوتاه»، «جایزه بهترین محبوبیت» و «جایزه ویژه سفیر فرهنگی جوانان» انتخاب شد. برخی از برندگان در تابستان امسال یک “سفر تحقق رویا” به چین را آغاز خواهند کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.