شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36097
  پرینتخانه » استانها, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1403 - 23:56 | 44 بازدید | ارسال توسط :
رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز :

هیات اندیشه ورز رسانه، مطالبه گران رشد و تعالی جامعه اند

هیات اندیشه ورز بستر و اتاق فکری مناسب برای بهره مندی از افکار و نظرات مدبرانه برای پیشبرد اهداف عالی در تمامی حوزه است که می توان با تحلیل های کارشناسی به نقطه نظرات و نتایج سودمندی دست یافت.
هیات اندیشه ورز رسانه، مطالبه گران رشد و تعالی جامعه اند

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، ابراهیم نوروزی فر رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز در این نشست اظهار کرد: رسانه ها پرچمدار مطالبه گری هستند اما متاسفانه آنطور که باید و شاید جایگاه و شأن رسانه در استان تثبیت نشده و باید تلاش کرد تا این جایگاه به عنوان پرچمدار مطالبه گری حفظ شده و بتوانیم ذیل ارزش ها، مشکلات استان را حل کنیم.
نوروزی فر با اشاره به این که امنیت شغلی و معیشتی رسانه در رده قابل فهمی نیست، خاطرنشان کرد: رسانه باید در راستای حق و حقوق خویش اعم از اقتصادی، امنیتی، بیمه ، مسکن و… گام بردارد.
وی در بخش دیگری به ضعف زیرساخت های فرهنگی حوزه بانوان نیز پرداخت و گفت: یکی از اولویت های رسانه نیز پرداختن به حوزه بانوان و امنیت آنان در جامعه کنونی است که می طلبد با هم افزایی و همفکری به این مهم رسیدگی و در کنار آن نیز به رفع مشکلات استان در حوزه بانوان همچنین با درایت و تدبیر چاره اندیشید‌ .
رییس سازمان بسیج رسانه البرز با اشاره به اینکه مطالبه گری از دستگاه های اجرایی باید اصولی، محکم و در چارچوب باشد، افزود: مطالبه گری افق دید یک رسانه است و باید به آن احترام گذاشت . شاید در اذهان برخی این باشد که بسیج رسانه کارش تنها منوط به کارهای تشکیلاتی است، اما چنین نیست. چرا که سپاه و بسیج با ایجاد سازمان های تخصصی و قشری به خصوص در حوزه رسانه، قصدش کمک به رسانه است . به عبارتی قرار است بازوی توانمند مطالبه گری در کنار رسانه باشد تا به نقطه هدف که تعالی و رشد شهر و استان است، رسید.
این مقام مسوول در بسیج رسانه البرز با اذعان بر این موضوع که نقاط ضعف و قوت مدیران باید شناسایی شود، تاکید کرد: از مدیران کارآمد باید حمایت کرد و مدیرانی که در جایگاه سازمانی خود دچار ضعف هستند را با مطالبه گری و بررسی های کارشناسانه، سعی در رفع ضعف موجود برآمد.
نوروزی فر در بخش دیگری به موضوع عفاف و حجاب نیز پرداخت و تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب نیازمند یک کار کارشناسانه است که باید به یک سرانجام نیک برسد و از معضلاتی که پیش آمده جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: این را از ذهن دور کنید که معضل ما تنها عفاف و حجاب نیست بلکه در حوزه اجتماعی، اقتصادی و..‌ دچار مشکل هستیم و باید با اندیشه ای نو و مدبرانه برای رفع آنها برآمد. هر چند نباید پیشرفت های اجتماعی ، نظامی و.‌‌… غیره را از نظر دور داشت. نمونه آن حمله به اسراییل بود که در ذهن هیچ کس نمی گنجید که چنین اتفاقی تحقق یابد اما شد.
تشکیل هیات اندیشه ورز از دیگر سرفصل های مهم این نشست تخصصی بود که نوروزی فر با پرداختن به آن اظهار کرد: هیات اندیشه ورز بستر و اتاق فکری مناسب برای بهره مندی از افکار و نظرات مدبرانه برای پیشبرد اهداف عالی در تمامی حوزه است که می توان با تحلیل های کارشناسی به نقطه نظرات و نتایج سودمندی دست یافت.
در ادامه فهیمه سادات خضری مسئول بانوان سازمان بسیج رسانه البرز، رسانه را ابزاری قوی، تاثیرگذار و متحول کننده در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: دنیای امروز حول محور رسانه می چرخد و جنگ رسانه ای یک جنگ روانی است و همچنین بخش عظیمی از دغدغه های دنیا را در برگرفته است.
خضری خاطرنشان کرد: قدرت رسانه به قدری است که می تواند عادت های جدید ایجاد و عادات پیشین را با ابزار اندیشه ای و مهارتی خود از بین ببرد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه قدرت تغییر رویکرد یک جامعه را به تنهایی می تواند سبب شود، تصریح کرد: با این اوصاف نقش رسانه در دنیای امروز بسیار مهم و تأثیرگذار است. حال اگر این حوزه با نقش بی بدیل بانوان تلاقی شود قدرتش دو چندان خواهد شد؛ چرا که مولفه زن در تمام جوامع به تنهایی تاثیرگذار است و با بهره مندی از تثبیت و تشکیل خانواده نقش مهم اجتماعی را به دوش بکشد که این ارزشمندترین گزینه موجود در کره خاکی است. با این حساب در نظر بگیرید در ترازوی قدرت که یک کفه آن بانوان هستند و کفه دیگر رسانه باشد، از تلفیق این دو قدرتی عظیم به وجود خواهد آمد که با ایجاد تغییر و تحول اصولی، هیچ قدرتی قابل قیاس با آن نخواهد بود.
در ادامه طی فرآیند انتخابات رییس و نایب رییس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان البرز، یاسمن مرادی و دین محمدی با بالاترین رای به ترتیب رییس و نایب رییس هیات مذکور شدند

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.