شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36323
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 20:32 | 28 بازدید | ارسال توسط :

نظرسنجی سی‌جی‌تی‌اِن: ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان فرانسوی از نقش تأثیرگذار چین تمجید می‌کنند

همزمان با نزدیک شدن به سفر رسمی رئیس جمهور شی جین‌پینگ به فرانسه، شبکه سی‌جی‌تی‌ان (CGTN) به همراه دانشگاه رِن‌مین (خلق) چین مشترکا از طریق پژوهشکده ارتباطات بین‌المللی عصر جدید، یک نظرسنجی را بین ۱۵۱۳ پاسخ‌دهنده فرانسوی انجام دادند که نتایج آن نشان می‌دهد از نظر ۸۰٫۲ درصد پاسخ‌دهندگان، چین یک کشوری بزرگ و تاثیرگذار […]

نظرسنجی سی‌جی‌تی‌اِن: ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان فرانسوی از نقش تأثیرگذار چین تمجید می‌کنند

همزمان با نزدیک شدن به سفر رسمی رئیس جمهور شی جین‌پینگ به فرانسه، شبکه سی‌جی‌تی‌ان (CGTN) به همراه دانشگاه رِن‌مین (خلق) چین مشترکا از طریق پژوهشکده ارتباطات بین‌المللی عصر جدید، یک نظرسنجی را بین ۱۵۱۳ پاسخ‌دهنده فرانسوی انجام دادند که نتایج آن نشان می‌دهد از نظر ۸۰٫۲ درصد پاسخ‌دهندگان، چین یک کشوری بزرگ و تاثیرگذار است و ۷۰٫۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز چین را یک کشور موفق می‌دانند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که پاسخ‌دهندگان فرانسوی به طور گسترده دستاوردهای چین در توسعه با کیفیت بالا و گشایش در سطح بالا را تایید می‌کنند. در این میان، ۹۱٫۵ درصد از پاسخ‌دهندگان دستاوردهای توسعه اقتصادی چین را تحسین می‌کنند و ۷۲٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که اقتصاد چین سهمی مهم در اقتصاد جهان دارد. در عین حال، ۸۸٫۸ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که چین از قدرت علمی و فناوری قوی برخوردار است و به نظر ۷۱٫۴ درصد از پاسخ‌دهندگان، چین نیروی محرکه جدید به روند توسعه و نوآوری در زمینه علمی و فناوری جهانی تزریق کرده است.

ایده‌های دیپلماسی چین به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل و یک کشور بزرگ با سنت سیاست خارجی مستقل و عدم وابستگی، مورد تایید گسترده پاسخ‌دهندگان فرانسوی قرار گرفته است. در نظرسنجی فوق، ۷۶٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که چین یک کشور بزرگ و دارای استقلال راهبردی است و به شدت سیاست خارجی مستقل چین را تایید می‌کنند. همچنین، ۷۵٫۳ درصد از پاسخ‌دهندگان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله، چین را یک کشور بزرگ مسئولیت‌پذیر می‌دانند و انتظار دارند که چین نقش بیشتری در روند مدیریت جهانی ایفا کند.

علاوه بر این، در این نظرسنجی، ۷۱٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که روابط چین و فرانسه از جمله روابط دوجانبه مهم در جهان است. ۶۱٫۶ درصد از پاسخ‌دهندگان نسبت به پیشرفت روابط چین و فرانسه در آینده خوش‌بین هستند و انتظار دارند که دو طرف همکاری‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فنی را بیشتر تقویت بخشند. از نظر ۶۵٫۱ درصد از پاسخ‌دهندگان همکاری نزدیک چین و فرانسه در امور بین‌المللی باعث ترویج صلح و توسعه جهانی می‌شود.

پارلمان اروپا در گذشته چین را «رقیب» و «حریف بنیادین» اتحادیه اروپا معرفی کرده اما مصاحبه‌شوندگان فرانسوی این نظر را تائید نمی‌کنند. در نظرسنجی یاد شده، تنها ۱۸٫۵ درصد از پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که تفاوت‌های بین چین و فرانسه بیشتر از منافع مشترک دو کشور است. نسبت پاسخ‌دهندگانی که به نظر آنها «منافع مشترک بین چین و فرانسه از تفاوت‌های دو کشور بیشتر است»، بیش از دو برابر کسانی است که معتقدند «تفاوت‌های دو کشور بیشتر از منافع مشترک آنهاست».

لازم به ذکر است که ۶۲٫۷ درصد از پاسخ‌دهندگان فرانسوی علاقه دارند برای گردشگری به چین سفر کنند و در میان آنها، مناظر طبیعی (۶۹ درصد)، غذاهای چینی (۶۳٫۱ درصد) و تاریخ و فرهنگ (۶۱٫۶ درصد) از جمله پرطرفدارترین انگیزه‌های مصاحبه‌شوندگان برای سفر به چین است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.