شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25254
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1402 - 15:27 | 198 بازدید | ارسال توسط :
جزییات تخریب کافه‌های خیابانیِ اکباتان؛

دلیل مشاعات بود یا  بدحجابی؟ / هنوز رسما مشخص نشده که کافه‌ها توسط چه ارگانی تخریب شده‌ است

♦اهالی اکباتان با صدای مهیبی از خواب بیدار شدند، وقتی به بیرون پنجره نگاه کردند، ماشین‌های سنگین را می‌بینند که در حال تخریب  یک سری از کافه‌ها و رستوران‌ها بین بلوک‌های ۱۵-۱۶  در فاز دو اکباتان هستند. جرثقیل‌ها با برداشتن  سقف چادرها، میز و صندلی‌های داخل کافه‌ها را تخریب کرده‌اند، تاجایی که به جز تلی […]

دلیل مشاعات بود یا  بدحجابی؟ / هنوز رسما مشخص نشده که کافه‌ها توسط چه ارگانی تخریب شده‌ است

♦اهالی اکباتان با صدای مهیبی از خواب بیدار شدند، وقتی به بیرون پنجره نگاه کردند، ماشین‌های سنگین را می‌بینند که در حال تخریب  یک سری از کافه‌ها و رستوران‌ها بین بلوک‌های ۱۵-۱۶  در فاز دو اکباتان هستند. جرثقیل‌ها با برداشتن  سقف چادرها، میز و صندلی‌های داخل کافه‌ها را تخریب کرده‌اند، تاجایی که به جز تلی از چادرها دیگر چیزی از این کافه‌های خیابانی باقی نمانده است.

♦در حد فاصل بلوکهای ۱۵ و ۱۶ فاز ۲ اکباتان حدود ۱۰ رستوران و کافه قرار دارد که  یکی از پاتوق‌های اهالی این شهرک است. با انتشار تصاویر از تخریب این پاتوق محبوب شهرک در فضای مجازی، اهالی، کافه‌دارها و جوانهایی که روزانه مشتریان دائم این کافه‌ها بودند، در محل جمع شدند. بسیاری از کافه‌دارها جوانان بومی شهرک و اکثرا تحصیل کرده هستند و می‌گویند به سختی سرمایه این کافه را جمع کرده بودند.

♦گربه‌های زیادی هم که انگار مشتری‌های پرو پا قرص این کافه‌ها هستند، در کنار مردم با بهت به بقایای چادرها نگاه می‌کردند! هیچ کدام از افراد حاضر در محل از علت دقیق تخریب‌ها خبر ندارند برخی می‌گویند، از آنجایی که این زمین‌ها  در حد فاصل بلوک‌ها قرار داشت، جز مشاعات محسوب می‌شد  و برای همین کسی نمی‌تواند در آن کسب و کاری راه بیندازد، برای همین کافه‌ها را تخریب کرده‌اند.

بیانیه شورایاری شهرک اکباتان

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

همشهر کیان گرامی

با عرض سلام و احترام

همانطور که مستحضر هستید شهرک اکباتان شهرکی مسکونی، با جمعیت حدود ۴۵ هزار نفر و با سکونت حدود ۱۰ هزار نفر سالمند (یعنی افراد بیش از ۶۰ سال) است، نیمی از جمعیت شهرک را نیز بانوان تشکیل می دهند، فرزندان، جوانان و میانسالان شهرک هر یک نیازهایی دارندو همگی آنها نیازمند آرامش، آسایش و امنیت هستند. این مهم زمانی فراهم می گردد که با مشارکت مؤثر و فعال اهالی و به ویژه با تصمیمات درست، دور اندیشانه و خردمندانه اهالی و نمایندگان آنها و به خصوص مسئولین مدیریت شهری توام گردد.

متأسفانه این روزها برغم تلاشهای صمیمانه نمایندگان مختلف شهرک از جمله هیئت مدیره مرکزی و هیئت مدیره بلوک ها، شورایاری شهرک اکباتان و نیز معتمدین، متخصصین و مطلعین شهرک ، مواجه با اقدامات غیر اصولی و تهاجمی نسبت به شهرک اکباتان شده ایم از جمله:

۱- شروع به احداث پل خروجی ستاری به جاده شهید لشگری در مشاعات عام شهرک اکباتان بدون شفاف سازی، اطلاع رسانی و جلب موافقت ساکنین و نمایندگان قانونی آنها از طریق ارائه مستندات لازم (طرح ها، نقشه ها و مجوزهای مصوب)

۲- تخریب خسارت بار و برخورد خشونت آمیز با رستوران ها و کافی شاپ ها به دلیل پیشروی های غیرقانونی در مشاعات عام شهرک اکباتان

۳-و…..

بی شک اقدامات عجولانه و بدون مشارکت و همیاری ساکنین و نمایندگان قانونی آنها سبب نارضایتی اهالی شهرک شده است.

شورایاری ضمن درخواست از کسبه محترم رستوران ها و کافی شاپ های شهرک برای مراعات قوانین و عرف مربوط به استفاده از فضاهای باز شهری، استفاده قانونمند از مشاعات عام شهرک اکباتان را خواستار است .

همچنین این شورایاری با توجه به جلسه برگزار شده در تاریخ دوشنبه ۱۸ /۲ /۱۴۰۲ در دفتر ریاست محترم کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس عباسی ،از مدیریت شهری مرتبط به منظور حل مشکلات پیش آمده درخواست کرده است تا ارائه مستندات کامل مرتبط با احداث خروجی ستاری به جاده شهیدلشگری که از مشاعات شهرک می گذرد را جهت اطلاع رسانی به ساکنین در اختیار این شورایاری بگذارد.
علاوه بر این با توجه به خسارات قابل توجه وارد شده به کسبه محترم رستورانها و کافی شاپ ها، و علی رغم اخطارهای داده شده به آنها شیوه برخورد عجولانه، ضربتی و تهاجمی ، عدم رعایت حقوق شهروندی و استانداردهای مربوطه و رفتار مدیریت اجرایی ناحیه ۶ منطقه ۵ را به خصوص در شهرک اکباتان پسندیده نمی دانیم و راه مسالمت جویانه و گفتگو و کمک گرفتن از نهادهای قانونی شهرک (هیئت مدیره ها و شورایاری) را برای حل بنیادی و اساسی مشکلات چاره ساز تر می پنداریم.

امیدواریم که بتوانیم با تلاش و کوشش صادقانه و صمیمانه و با درایت بیشتر مسئولین محترم، شرایط زندگی در شهرک اکباتان را با آرامش، آسایش و امنیت پیش بریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.