شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27567
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 01 مرداد 1402 - 14:33 | 85 بازدید | ارسال توسط :
آلبرت بغزیان، اقتصاددان:

سیاست چین پتانسیل بالایی برای برقراری روابط تجاری با کشورهای دنیا دارد  

آمار های گمرک چین یکی از شفافترین، بهترین و تمیزترین داده هایی است که مخاطب اش را به عمق اقتصاد عظیم و پویای چین می برد. براساس این اطلاعات می توان گفت کمتر کشوری در جهان وجود دارد که در حال داد و ستد با چین نباشد. از این منظر لقب “کارخانه دنیا” کاملا برازنده […]

سیاست چین پتانسیل بالایی برای برقراری روابط تجاری با کشورهای دنیا دارد  

آمار های گمرک چین یکی از شفافترین، بهترین و تمیزترین داده هایی است که مخاطب اش را به عمق اقتصاد عظیم و پویای چین می برد.
براساس این اطلاعات می توان گفت کمتر کشوری در جهان وجود دارد که در حال داد و ستد با چین نباشد. از این منظر لقب “کارخانه دنیا” کاملا برازنده چین است چون تمام کشورهای جهان خریدار تولیدات چین هستند.
واردات از چین به صرفه است و مزایای زیادی دارد. تولید انبوه، قیمت پایین و عمل به تعهدات؛ جهان را متقاعد کرده با چینی ها کار کنند.
از منزوی ترین کشور دنیا یعنی کره شمالی تا اقتصاد اول دنیا یعنی آمریکا؛ بیشترین میزان واردات خود را به نام تولیدات چین ثبت کرده اند.
در میان کشورهای آسیایی ژاپن، هند، کره جنوبی، تایلند، مالزی، ویتنام و کشورهای عرب خلیج فارس  بیشترین واردات را از چین دارند. در خاورمیانه امارات اولین مقصد کانتینر های چینی است.
روسیه و کشورهای پیشرفته اروپا و حتی دولت های ضعیف در آفریقا و یا کشورهای قاره آمریکا، همه درهای خود را به روی تولیدات چین باز کرده اند.
این حجم از تجارت خارجی توسط گمرک چین و قوانین این مجموعه کنترل و اجرا می شود.
سیاست های گمرکی چین در بخش واردات کالا سختگیرانه است ولی در بخش صادرات به منظور حمایت از تولیدات این کشور، قوانین گمرکی از نرمش بالایی برخوردار است.
به طور کلی قوانین چین پتانسیل بالایی برای برقراری روابط تجاری با کشورهای دنیا دارد و قوانین گمرک این کشور هم از این قاعده مستثنی نیست.
تعرفه های گمرکی در چین توسط گمرک این کشور و به صورت سالیانه به روز رسانی و منتشر می شود به همین دلیل هر سال حجم بالایی از تغییرات در این لیست ها دیده می شود.
مالیات کالا ها در مبادی گمرکی اخذ می شود که معمولا مالیات در مرحله واردات کالا سنگین است، ولی در مورد صادرات کالا از چین به کشورهای دیگر مالیات گرفته نمی شود یا رقمی ناچیز است.
تمامی مجوز ها، اسناد و اوراق گمرکی در چین به صورت سیستمی صادر می شود و محاسبات لازم در این اسناد اجرا شده و نتیجه نمی تواند مورد اعتراض واقع شود و یا به هر شیوه دیگری تغییر کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.