شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32968
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 28 دی 1402 - 13:06 | 32 بازدید | ارسال توسط :
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:

ضرورت واکسیناسیون و کنترل بیماری آنگارا در طیور / ظرفیت و تکنیک تولید واکسن آنگارا در موسسه رازی وجود دارد

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر ضرورت واکسیناسیون در جهت کنترل بیماری آنگارا به عنوان یکی از بیماری های مهم صنعت طیور تاکید و ساخت این واکسن را در موسسه رازی قابل انجام عنوان کرد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، دکتر رضا طرقی در سخنرانی علمی با […]

ضرورت واکسیناسیون و کنترل بیماری آنگارا در طیور / ظرفیت و تکنیک تولید واکسن آنگارا در موسسه رازی وجود دارد

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر ضرورت واکسیناسیون در جهت کنترل بیماری آنگارا به عنوان یکی از بیماری های مهم صنعت طیور تاکید و ساخت این واکسن را در موسسه رازی قابل انجام عنوان کرد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، دکتر رضا طرقی در سخنرانی علمی با عنوان “سناریو عفونت های آدنوویروس پرندگان” که با محوریت بیماری آنگارا با حضور محققان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: آنگارا بیماری ویروسی است که دارای واگیر و تلفات بسیار بالاست و از نظر اقتصاد در حوزه صنعت طیور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به تاریخچه ورود این ویروس به کشور، افزود: این بیماری نخستین بار در زمستان ۱۳۹۹ در بجستان استان خراسان رضوی در گله ای ۵۰۰ هزارتایی مشاهده و منجر به تلفات ۵۰ درصد از گله شد که پس از شناسایی و جداسازی، تعیین هویت ویروس صورت گرفت.

دانشیار موسسه رازی گفت: بیماری آنگارا در ابتدا در پاکستان و هند وجود داشت و سپس در روسیه و اروپا مشاهده شد، در حال حاضر نیز در چین و امریکای جنوبی شیوع زیادی پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه کنونی و آینده این ویروس با توجه به اتفاقات ۲ سال گذشته، بیان کرد: موضوع واکسن و تشخیص به هنگام موضوع بسیار مهمی است تا با حداقل هزینه اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا از گسترش و فراگیری ویروس و بیماری جلوگیری کنیم چراکه در غیر این صورت، کنترل شرایط سخت خواهد شد.

دکتر طرقی افزود: در حال حاضر واکسن های مربوط به این بیماری وارداتی است و گله های گوشتی مادر از این واکسن استفاده کرده و هایپرایمن شده اند که این ایمنی به جوجه های آن ها نیز منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به واکسیناسیون انجام شده، وقوع بیماری نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شده اما این به معنای خلاصی از ویروس نیست چراکه ویروس به شکل جدیدتری ظهور پیدا میکند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی با اشاره به اینکه واکسن های مورد استفاده در حال حاضر وارداتی است، گفت: با توجه به تکنیک ها و ظرفیت های موجود در موسسه رازی، تولید این واکسن توسط موسسه امکان پذیر است و بهتر است در این زمینه اقدام شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.