شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22192
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 16 شهریور 1401 - 12:28 | 104 بازدید | ارسال توسط :

۵۰۰ نفراز اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و ورزشکاران در البرز عضو صندوق اجتماعی استان شده‌اند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز گفت: البرز رتبه چهارم کشوری را به لحاظ تعداد بیمه شدگان این صندوق را به خود اختصاص داده است.

۵۰۰ نفراز اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و ورزشکاران در البرز عضو صندوق اجتماعی استان شده‌اند

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز؛ هادی بشیری روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور در کنفرانس خبری با اشاره به این مطلب که، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، یک صندوق اجتماعی است، اظهار کرد: این صندوق به منظور خدمات درمانی و بازنشستگی به جامعه هدف خود یعنی کشاورزان، روستاییان و عشایر درسال ۱۳۸۴ ایجاد شد.

بشیری افزود: هدف از این راه اندازی این صندوق اجتماعی، جلوگیری از گسترش فقر و ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف است که در نهایت منجر به تقویت جایگاه اجتماعی افراد خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان عشایر استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸هزار نفر علاوه بر روستاییان، کشاورزان، عشایر، ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند. هزار خانوار هم به علت فوت، بازنشستگی یا از کارافتادگی در حال دریافت مستمری از صندوق هستند.

 

بشیری با بیان این که، البرز رتبه چهارم کشوری را به لحاظ تعداد بیمه شدگان این صندوق را به خود اختصاص داده، گفت: آنچه مهم است این که، استان البرز به حهت پیگیری بیمه کردن مشاغل فصلی استانی پیشرو و پایلوت کشور است.

 

وی تصریح کرد: در سه ماهه اخیر ۵۰۰ نفراز اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ورزشکاران در البرز عضو صندوق اجتماعی استان شده‌اند. نیاز است تعاملات بیشتر شود و دغدغه ها و مشکلات به صورت کارشناسی منتقل شود.

بشیری یادآور شد: این بیمه بیشتر افرادی که رابطه کارگری و کارفرمایی مانند، مشاغل سنتی، بسیجیان،هنرمندان صنایع دستی، رانندگان حمل ونقل عمومی، بسیجیان، اصحاب رسانه، سربازان وظیفه، اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران را تحت پوشش خود قرار می دهد.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر به عنوان جوانترین صندوق بیمه اجتماعی تلقی می‌شود، مطلبی بود که بشی ی به آن اشاره کرد و تاکید کرد: امید این می رود که، با قوانین مدون، تهدیدات صندوق های بیمه‌ای بر این صندوق دیرتر تاثیرگذار باشد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان استان اذعان داشت: از اهم مطالباتی که ما در طی این سال ها از دولت داشته و داریم این است که، برای بیمه شدگان این صندوق خدمات درمان نیز را انجام دهیم که در حال حاضر این مهم را بیمه سلامت انجام می دهد که امیدواریم با پیگیری های مستمر، بر آنیم در سال آتی برای بیمه شدگان این صندوق، در خصوص بحث درمان پرداختی نیز صورت گیرد.

 

بشیری در مورد مزایا و تعهدات صندوق بیمه اجتماعی گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری جزو تعهدات این صندوق است. افراد با ۳۰ سال سابقه و ۵۰ سال سن، ۲۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن یا ۳۵ سال سابقه بازنشسته تلقی می‌شوند. البته صندوق بیمه اجتماعی به علت جوان بودن هنوز به تعهدات بازنشستگی نرسیده است.

 

بشیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه شدگانی با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن می‌توانند از مستمری سالمندی برخوردار شوند و حداقل دریافتی آن‌ها به اندازه فردی است که بیست سال سابقه دارد.

بشیری در زمینه تعهد ازکارافتادگی گفت: اگر بیمه شده‌ای در اثر بیماری یا حادثه‌ای توان کار را از ۶۶ درصد به بالا از دست دهد، می‌تواند از این مورد استفاده کند.

این مقام مسوول یادآور شد: بیمه شدگان این صندوق امکان استفاده جهت درمان از بیمه سلامت را دارند. لذا پوشش روستایی برای روستاییان و پوشش های سلامت و ایرانیان برای سایر اقشار جامعه قابل اجرا می‌باشد.

بشیری در خصوص انتقال سابقه بیمه نیز عنوان کرد: از جمله مواردی که شاید دغدغه مندی بیمه شدگان سایر بیمه ها باشد بحث نقل و انتقال سابقه بیمه است که این امر، قابل انجام است و هرفردی عضو این صندوق است و پیش ازاین نزد تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و… دارای سابقه بیمه است، می تواند سوابق بیمه ای را به صندوق انتقال دهد و پس از تکمیل از مزایا و تعهدات صندوق بهره مند شود‌.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.