شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25867
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 12 خرداد 1402 - 20:56 | 61 بازدید | ارسال توسط :
محمد رضا محبوب فر، کارشناس محیط زیست عنوان کرد:

چین رهبر نهضت جهانی انرژی های تجدید پذیر

محمد رضا محبوب فر، کارشناس محیط زیست در ارتباط با بحران های زیست محیطی در چین گفت: تمام کشورهای صنعتی در بازه ای زمانی پس از رسیدن به اوج رشد اقتصادی از نظر زیست ‌محیطی شرایط خطرناکی را تجربه پی کنند وعواقب زیست‌ محیطی رشد اقتصادی، در این کشور ها نمایان می شود. محمد رضا […]

چین رهبر نهضت جهانی انرژی های تجدید پذیر

محمد رضا محبوب فر، کارشناس محیط زیست در ارتباط با بحران های زیست محیطی در چین گفت: تمام کشورهای صنعتی در بازه ای زمانی پس از رسیدن به اوج رشد اقتصادی از نظر زیست ‌محیطی شرایط خطرناکی را تجربه پی کنند وعواقب زیست‌ محیطی رشد اقتصادی، در این کشور ها نمایان می شود.

محمد رضا محبوب فر گفت: آمریکا چند دهه قبل این تجربه را از سر گذراند. ژاپن هم مدتی پس از رشد اقتصادی با بحران زیست محیطی روبرو شد. آلمان هم در مرز این تجربه، تصمیمات مهم و ارزشمندی گرفت تا محیط زیست این کشور و اروپا را از گزند منافع اقتصادی در امان نگه دارد.

این کارشناس محیط زیست گفت: چین به عنوان یک اقتصاد جهانی با رشدی فراتر از حد تصور طبیعتا با شدت بیشتری با این مشکل روبرو شد. چین تصمیم گرفت این بحران را سامان دهی کند.

این کارشناس محیط زیست در مورد میزان مسئولیت پذیری چین در قبال معضلات زیست محیطی گفت: در دهه های گذشته انتقاد ها از آمریکا و چین به عنوان بزرگترین تولید کنندگان گاز های گلخانه ای و کربن جهان بالا گرفت و این دو کشور را مجبور کرد در این حوزه اصلاح گر باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد چین رشدی غیر عادی و بسیار پر سرعت داشت و برای جبران تبعات این رشد اقتصادی باید به همان اندازه به اصلاحات در حوزه های زیست محیطی هم شتاب می داد.

محبوب فر گفت: چندی پیش در یک مستند تلوزیونی از دستاورد های چین در حوزه انرژی های تجدید پذیر شنیدم و متوجه شدم در این حوزه هم چین به سرعت در حال حرکت و پیشرفت است.

وی افزود: نمی توان ارزش تلاش‌ های چین در کنترل آلودگی هوا را نادیده گرفت. این کشور امروز نهضت پاکسازی معضلات زیست محیطی جهانی را راهبری کند.

محبوب فر در مورد سهم چین از نهضت جهانی استفاده از انرژی های تجدید پذیر گفت: سرمایه ‌گذاری چین در انرژی بادی و خورشیدی بیشتر از تمام کشور های جهان است. این کشور به دستاورد های خوبی در حوزه انرژی های پاک رسیده است. تا اینجا چین در تولید انرژی تجدید پذیر پیشتاز است.

محبوب فر در این رابطه ادامه داد: چین ضمن اینکه خود به الگوی بهینه ای در مصرف انرژی تبدیل می شود، باید استفاده سایر کشور های جهان از انرژی های تجدید پذیر را تسهیل کند.

این کارشناس حوزه محیط زیست در پایان سخنان خود با تاکید بر دستآورد های چین در حوزه انرژی پاک گفت: جامعه چین به رویکرد های کنترلی عادت دارد و اجرای شیوه های دستوری را به راحتی می پذیرد. همین مساله مزیت چین در اجرای هر گونه اصلاحات، برنامه و پروژه جدید است. دولتمردان چین در قدم اول باید کشور خود را به الگوی ممتاز جهان در استفاده از انرژی های تجدید پذیر تبدیل کنند و سپس در اجرای این الگو به سایر کشورهای جهان کمک کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.