شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36022
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1403 - 20:38 | 20 بازدید | ارسال توسط :

آمریکا چگونه «تئوری توطئه خودروی برقی چین» را بزرگنمایی می‌کند؟

△ خط تولید مونتاژ نهایی «شرکت خودروی انرژی جدید GAC Aian» در شهر «گوانژو» استان «گوانگ‌دونگ». کارگاه تولید این شرکت مونتاژ دقیق و عملکرد تعاملی ربات‌ها را محقق کرده است. دولت ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که «به نام تهدید برای امنیت ملی» خودروهای برقی تولید شده در چین را مورد بررسی و تحقیق قرار […]

آمریکا چگونه «تئوری توطئه خودروی برقی چین» را بزرگنمایی می‌کند؟

△ خط تولید مونتاژ نهایی «شرکت خودروی انرژی جدید GAC Aian» در شهر «گوانژو» استان «گوانگ‌دونگ». کارگاه تولید این شرکت مونتاژ دقیق و عملکرد تعاملی ربات‌ها را محقق کرده است.

دولت ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که «به نام تهدید برای امنیت ملی» خودروهای برقی تولید شده در چین را مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد داد. اما آیا خودروهای برقی چینی واقعا تهدید امنیت ملی هستند؟ آیا این تحقیقات آمریکا واقعی است؟

«Pony»، یک مورد عادی محسوب می‌شود

شرکت «Pony AI» یک شرکت خدمات مسافرتی رانندگی خودران در چین است. چهار عضو کنگره آمریکا در جولای ۲۰۲۳ نامه ای به «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی و «پت بوتجیج» وزیر حمل و نقل ایالات متحده نوشتند و مدعی شدند که شرکت‌های چینی پشت سر هم در کالیفرنیا یعنی پرجمعیت‌ترین ایالت در آمریکا، ثبت شده‌اند. هدف از انجام آزمایش‌ها جمع آوری داده‌های بیشتر درباره آمریکایی‌هاست. نام شرکت Pony به عنوان یکی از مثال‌های سرقت از سوی آمریکا مورد اشاره قرار گرفت و به طور جداگانه در این نامه ذکر شد.

△اشاره به نام شرکت «Pony» در نامه ۴ عضو کنگره

واقعیت چیست؟ اطلاعات مرتبط نشان می‌دهد شرکت Pony اوایل می سال ۲۰۲۲ از توسعه در بازار آمریکا منع شد. این اتهام ایالات متحده که شرکت‌های خودرویی چین داده‌ها را سرقت می‌کنند یک تبلیغات دروغین است. رویدادهای شبیه این مداما در حال وقوع هستند.

ماهیت اصلی بزرگنمایی تهدید امنیت ملی از سوی آمریکا ممانعت از شرکت‌های فناوری چین برای ورود به بازار ایالات متحده است.

بر اساس نامه فوق الذکر، در ژانویه ۲۰۲۴ ایالات متحده خودسرانه و فقط با یک تغییر نام مفهوم خودروهای خودران را شامل خودروهای متصل، خودروهای هوشمند و خودروهای برقی کرد. این جنجال روز به روز هدفمند شده و منجر به افزایش آگاهی مداوم افکار عمومی می‌شود.

 

△خودروهای برقی پارک شده در «پایانه بین‌المللی کانتینری بندر سوجوئو»-۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)

اما آیا واقعا ماجرا همین است؟ پروفسور «جان کوئلچ» دانشیار ارشد سابق «دانشکده بازرگانی هاروارد» در این باره می‌گوید: برندهای شرکت‌های خودروی برقی چینی اساسا در بازار آمریکا بخاطر تعرفه‌های بالا و غیره وجود ندارند. بخاطر سیاست تحریم، تعداد خودروهای سواری صادراتی از چین به آمریکا تقریبا ناچیز است. اگر خودرویی وجود ندارد پس چگونه می‌توانیم درباره سرقت اطلاعات حرف بزنیم؟

ایالات متحده برای در آمیختن مفاهیم و هدایت افکار عمومی درنگ نمی‌کند. در واقع این بخاطر آن است که شرکت‌های داخلی این کشور تهدید احساس کرده‌اند و سعی در اعمال برخی محدودیت‌های پیشگیرانه دارند.

رویدادهای مشابه مداما در تاریخ رخ داده مثل شرکت «آلستوم» فرانسه در سال ۲۰۱۴ و «توشیبا» ژاپن در سال ۱۹۸۷٫ «شرکت‌های غول» جهان هم در آن زمان در امان نبودند، حتی اگر جزو متحدان واشنگتن هم می‌بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.