شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36059
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1403 - 19:03 | 25 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری رویداد “فصل آثار تصویری چین” در صربستان

روز چهارشنبه ۲۵ آوریل، رویداد “فصل آثار تصویری چین” به طور مشترک توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین و رادیو و تلویزیون صربستان در بلگراد برگزار شد. در طول برگزاری این رویداد بیش از ده فیلم و برنامه تلویزیونی تولید شده توسط رادیو و تلویزیون چین در رادیو و تلویزیون صربستان پخش خواهد شد تا […]

برگزاری رویداد “فصل آثار تصویری چین” در صربستان

روز چهارشنبه ۲۵ آوریل، رویداد “فصل آثار تصویری چین” به طور مشترک توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین و رادیو و تلویزیون صربستان در بلگراد برگزار شد.

در طول برگزاری این رویداد بیش از ده فیلم و برنامه تلویزیونی تولید شده توسط رادیو و تلویزیون چین در رادیو و تلویزیون صربستان پخش خواهد شد تا ضمن نمایش پویایی توسعه چین در عصر جدید، داستان‌های تأثیرگذار دوستی چین و صربستان، چشم انداز یادگیری متقابل بین تمدن‌های دو کشور، همکاری همراه با منافع متقابل و توسعه برد-برد بین دو کشور را به نمایش بگذارند.

 شن های‌شیونگ، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین، ووکو ساولویچ، وزیر سابق فرهنگ صربستان، و لی مینگ، سفیر چین در صربستان به مناسبت آغاز این رویداد سخنرانی‌های ویدئویی ایراد کردند.

شن های‌شیونگ گفت که رئیس جمهور شی جین پینگ صربستان را “دوست آهنین” چین می خواند. “محبوبیت بیش از پیش زبان چینی در صربستان باعث شده بیشتر مردم صربستان به آثار سینمایی و تلویزیونی چین علاقه‌مند شوند.  رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل است با تقویت مبادلات و همکاری با همه اقشار مردم صربستان تلاش کند تا دوستی فولادین چین و صربستان در طول زمان پایدار بماند و در عصر جدید با درخششی جدید شکوفا شود.

ووکو ساولیویچ نیز اظهار داشت که این رویداد بستری جدید، غنی، گسترده و با کیفیت را برای مخاطبان صرب ایجاد کرده تا درک عمیقی از دستاوردهای بزرگ چین در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه نتایج همکاری در بخش اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.