شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21602
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 شهریور 1401 - 19:11 | 122 بازدید | ارسال توسط :

چین با صداقت خود دل جهانیان را بدست می‌آورد

جمهوری خلق چین با داشتن حکومتی مردمی، پیام آور واقعی دموکراسی در جهان است و این کشور نمونه‌ای از رفاه و توسعه واقعی در عصر مدرن است. چین مدرن – چین توسعه یافته ای که امروز می شناسیم – محصول یک مبارزه طولانی و تلاش های بی پایان رهبران و مردمش است.

چین با صداقت خود دل جهانیان را بدست می‌آورد
از آغاز قرن بیستم، مردم چین با توجه به ظهور ملتی متعهد به بهبود همه جانبه و سعادت مشترک، تلاش‌های این کشور را برای دستیابی به اهداف مشترک جمع کردند و کاملاً درک کردند که چه چیزی برای آینده‌ای بهتر این کشور ضروری است.

حال، سوال این بود که چگونه می توان چنین ایده ای را پیاده سازی کرد. اگر به تاریخ چین نگاهی بیندازید، خواهید دید که این ملت پیوسته مجبور بوده است با توجه به زمان و شرایط به شکل بداهه تغییر کند. ما می توانیم نمایش عملی این الگوی فکری را در طول توسعه و تاریخ چین ببینیم. مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست که خود را به عنوان یک ملت صلح طلب به جهانیان معرفی کرده اند، به مبارزه خود برای فقرزدایی و رفاه مشترک ادامه داده‌اند.

رهبری اجماع محور چین با اتخاذ تصمیمات سنجیده و با درک سرنوشت مردم چین و تغییر زندگی آنها به جهتی بهتر، همیشه به وظیفه خود عمل کرده است. ما باید قدردان آینده نگری و تفکر مترقی رهبری چین باشیم که رفاه مردم خود را بیش از هر چیز دیگر در اولویت قرار می دهد.

دست دوستی چین به شرط توسعه متقابل به سوی دیگران دراز شده است. قرن بیست و یکم شاهد فداکاری و تلاش زیاد چین بود که چطور در یک بازه زمانی کوتاه ۷۰ ساله، از یک کشور در حال توسعه کم درآمد به یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان تبدیل شد. چین در طول این ۷۰ سال، در همه عرصه‌های زندگی پیشرفت کرد، به گونه‌ای که جامعه جهانی همچنان از معجزه چینی در حیرت و شگفتی است.

در حال حاضر، دو گزینه در برابر رهبری چین وجود دارد، آنکه یا قدرت اقتصادی چین را برای دستاوردهای انحصاری خود بکار گیرد یا با ارائه فرصت برای توسعه مشترک به بهبود وضعیت انسانی در سراسر جهان تلاش کند. بدیهی است که چین مسیر همکاری و توسعه اقتصادی مشترک را انتخاب کرده است.

اکنون دوره ای است که چین در حال رسیدن به قله های توسعه اقتصادی و همچنین پیشرفت در دوره گذار در رهبری خود است. از سال ۲۰۱۲، رهبری جدید چین چشم انداز جدیدی از توسعه و رفاه مشترک همراه با تداوم اهداف سیاست قبلی اتخاذ کرده است. ابتکار یک کمربند و یک جاده، همکاری بین کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) و بسیاری از ابتکارات دیگر از این قبیل نشان دهنده تمایل رئیس جمهور شی جین پینگ برای همراهی همگانی در سفر به سوی دستیابی به رفاه مشترک و بهبود زندگی انسانی است تا انسانها در عین حال در این مسیر توسعه به یکدیگر کمک کنند.

امروزه، چین با اتصال تمامی قاره های کره زمین از طریق کریدورهای تجاری، اقتصادی و توسعه خود، متنوع ترین زمینه ها را برای پیشرفت مادی جهان در کنار هم قرار داده و قلب بسیاری از مردم سراسر جهان را به دست آورده است.

بدون شک، معجزه اقتصادی چین زندگی‌های زیادی را تغییر می دهد و برای مردم و کشورهایی که با چین همکاری می کنند، رفاه به ارمغان می آورد. در سال‌های اخیر، چین دستاوردهای اقتصادی خود را با بقیه جامعه جهانی به اشتراک گذاشته و سرمایه‌گذاری هنگفتی در حوزه سلامت، زیرساخت، فناوری اطلاعات و کشاورزی در سراسر جهان انجام داده است. سیاست «همکاری برد-برد» چین نه تنها پویایی ذهنیت جنگ سرد حاصل جمع صفر که مورد حمایت برخی کشورها است را تغییر داده، بلکه فرصت های بسیاری را برای پیشرفت در عرصه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی فراهم کرده است، و همچنین با توسعه شبکه جهانی مشارکت‌ها به عنوان مسیر اصلی رو به جلو برای دیپلماسی چندجانبه گسترده، فرصت‌های زیادی را برای تقویت پیشرفت در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی فراهم آورده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.