شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20930
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 18 مرداد 1401 - 15:53 | 257 بازدید | ارسال توسط :

پرونده “سرسره آبی استخر دانش کرج” به مرجع قضایی ارجاع شد

طابق قوانین مصوب، نظارت بر استخر از وظایف این اداره کل نبوده‌است و صرفا اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات تفریحی مشمول استاندارد اجباری است.

پرونده “سرسره آبی استخر دانش کرج” به مرجع قضایی ارجاع شد
به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز؛ درپی انعکاس مطلبی در “یکی از رسانه ها” با عنوان “آیا استخر دانش کرج استاندارهای لازم را کسب کرده است” ، روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز در گفتگو با خبرنگار …. اعلام کرد: مطابق ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تولید کالا و ارائه خدمات بدون پروانه استاندارد یا تاییدیه آن، جرم محسوب می شود و سازمان ملی استاندارد ایران بر محصولات و کالا هایی نظارت می نماید که مشمول استاندارد اجباری است.
در این اطلاعیه تصریح شده است مطابق قوانین مصوب، نظارت بر استخر از وظایف این اداره کل نبوده‌است و صرفا اخذ گواهینامه استاندارد برای تجهیزات تفریحی مشمول استاندارد اجباری است بنابراین فقط تجهیزات سرسره  آبی استخر مذکور مشمول استاندارد اجباری بوده و همچنین مطابق ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه استاندارد “کلیه دستگاههای اجرائی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسؤولیت دارند مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند” و لذا طبق این قانون  سایر نهادهای مسئول در این حوزه می بایست پاسخگو باشند.
   این اطلاعیه می افزاید: به لحاظ عدم تمدید گواهینامه استاندارد سرسره آبی در استخر دانش کرج، مراتب از طریق اداره کل استاندارد استان قبلا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و در این راستا نیز پرونده ای در مرجع قضایی تشکیل شده است.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.