شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24281
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, سیاسی تاریخ انتشار : 14 فروردین 1402 - 20:37 | 123 بازدید | ارسال توسط :

وظیفه یا رسالت خبرگزاری چیست؟

چندی پیش خبرگزاری فارس در مطلبی تحت عنوان《کشف حجاب جرم انگاری شود》 به جمع کردن امضاء برای مبارزه با کشف حجاب و جرم‌انگاری این موضوع به عنوان یک جرم امنیتی پرداخت. با توجه به این مطلب باید گفت؛ وظیفه یک خبرگزاری چیست؛ مبارزه با بی حجابی یا رسالت خبری و اطلاع رسانی؟! اصحاب رسانه به […]

وظیفه یا رسالت خبرگزاری چیست؟

چندی پیش خبرگزاری فارس در مطلبی تحت عنوان《کشف حجاب جرم انگاری شود》 به جمع کردن امضاء برای مبارزه با کشف حجاب و جرم‌انگاری این موضوع به عنوان یک جرم امنیتی پرداخت.
با توجه به این مطلب باید گفت؛ وظیفه یک خبرگزاری چیست؛ مبارزه با بی حجابی یا رسالت خبری و اطلاع رسانی؟!
اصحاب رسانه به این پرسش پاسخ و جوابی قانع کننده ارائه دهند که آیا رسالت یک خبرگزاری جمع آوری امضا برای مبارزه با بد حجابی است یا این امر مهم را  باید با اقدامات فرهنگی انجام داد و افرادی را که اعتقاد و یا التزامی به حجاب ندارند را به رعایت حجاب دعوت کرد.
باید به این خبرگزاری محترم و همکاران عزیز در این خبرگزاری گفت؛ عزیزان  تمامی این بی حجابها و بد حجابها به قول شما دختران و خواهران ما در این سرزمین هستند.
بنده بعنوان مسلمانی که اگر خدا قبول کند و ریا نباشد از ۸ سالگی نماز خواندم و از ۱۲ سالگی هر سال بدون استثنا تاکنون روزه گرفته ام، ذره ای  اعتقاد ندارم که حکومت و دولت در پوشش و لباس مردم بخصوص زنان دخالت کند.

بنده با قاطعیت می گویم این عده از زنان و دختران به قول شما دوستان فارس، بد حجاب و بی حجاب را عفیف و پاکدامن می دانم و حاضرم اگر موانع شرعی نبود و اسلام اجازه می داد پشت سر همین بانوان نماز بخوانم و به آنها اقتدا کنم و حتی قسم می خورم این عده از زنان از من و شما دیندارتر و مسلمان ترند و اگر پای دفاع از دین و مذهب بیاید اینان در صف اول هستند.

بنده در ایام ماه مبارک رمضان که در آن قرار داریم و در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام زنان و دخترانی که به قول شما شل حجاب، بدحجاب و بی حجاب هستند را دیده ام که با چه شور و شوقی عزاداری می کنند. همکاران محترم خبرگزاری فارس بیش از ۴۰ سال است که برخی با اقدامات نابخردانه و ناشیانه نه تنها باعث جذب حداکثری به مذهب شیعه و دین اسلام نشدند بلکه باعث تنفر برخی از  مردم بخصوص تعداد زیادی از نسل جوان از دین و مذهب شده اند.

همکاران عزیز و محترم اجازه دهیم که زنان و دخترانمان خود نوع پوششی که صلاح میدانند انتخاب کنند که این انتخاب و اختیار در نوع پوشش بانوان هم به صلاح خود آنان است و هم به صلاح جکومت و دولت است.
دوستان و همکاران خبرگزاری فارس بدانند با امضا جمع کردن نمی توانید بزور و اجبار چادر و روسری را بعنوان حجاب اجباری بر سر دختران و زنان کنید همانطور که رضاشاه نتوانست بزور چادر و روسری را از سر بانوان بردارد  بلکه باید اقدامات فرهنگی را در دستور کارتان قرار دهید.
دوستان و همکاران عزیز قرآن که کتاب آسمانی ماست می گوید: 《
لَا إِکرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی ۚ فَمَن یکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیؤْمِن بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَک بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَالله سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿۲۵۶﴾
در دین هیچ اجباری نیست. و راه از بیراهه بخوبی آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزی استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است. و خداوند شنوای داناست. 》

به این آیه قرآن تمسک جوییم و همین آیه را سرلوحه کار خود قرار دهیم نیازی به جمع کردن امضا و گشت ارشاد برای هدایت کردن مردم نیست. عزیزان و دوستان گرامی اگر خداوند متعال می خواست او قادر توانا بود و می توانست انسانهای که از نظر من و شما دین و اعتقاد و ایمانی ندارند را نیافریند ولی آیا با خود فکر کرده اید که چرا قادر متعال و توانا چنین نکرد. زیرا می خواست حق انتخاب و اختیار را که به انسان داده است را از او نگیرد.

همکاران عزیز از اقدامات نظامی و امنیتی باید بیرون آمد و کار فرهنگی ارائه داد. کاری که ۴۴ است در جمهوری اسلامی نشده و برخی مسئولان فقط زور و تهدید و اجبار را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند.
امید است مسئولان فرهنگی و مخصوصا شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند از این اقدام نابخردانه  خبرگزاری فارس که باعث تهییج بیشتر جامعه می شود جلوگیری کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.