شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32771
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 23 دی 1402 - 12:19 | 62 بازدید | ارسال توسط :
به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) برگزار می‌‌شود؛

نمایش فیلم «چیغ» به کارگردانی محمدرضا اصلانی

بیست‌وسومین نشست‌ ماهانه‌ی «مستندهای ایران‌شناسی» به نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «چیغ» ساخته محمدرضا اصلانی اختصاص دارد. به گزارش صدای چراغ امید نیوز، این نشست با حضور محمدرضا اصلانی سازنده اثر، ابراهیم مختاری نویسنده، کارگردان و مستندساز و سعید عقیقی فیلمنامه‌نویس، مدرس و منتقد سینما برگزار می‌شود و پس از نمایش فیلم به […]

نمایش فیلم «چیغ» به کارگردانی محمدرضا اصلانی

بیست‌وسومین نشست‌ ماهانه‌ی «مستندهای ایران‌شناسی» به نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «چیغ» ساخته محمدرضا اصلانی اختصاص دارد.
به گزارش صدای چراغ امید نیوز، این نشست با حضور محمدرضا اصلانی سازنده اثر، ابراهیم مختاری نویسنده، کارگردان و مستندساز و سعید عقیقی فیلمنامه‌نویس، مدرس و منتقد سینما برگزار می‌شود و پس از نمایش فیلم به نقد و بررسی جنبه‌های کمتر دیده‌‌شده‌ی آن و ویژگی‌های سینمای محمدرضا اصلانی و نسبت آن با فرهنگ ایران پرداخته خواهد شد.
«چیغ» مستندی است با ویژگی‌های قوم‌نگارانه که با زبانی اسطوره‌ای به سویه‌های پنهان دین یارسان و افسانه‌ی آفرینش در این دین می‌پردازد. این فیلم در سال ۱۳۷۶ در مجموعه کودکان سرزمین ایران به تهیه‌کنندگی شادروان محمدرضا سرهنگی ساخته و در استان کرمانشاه فیلمبرداری شده است.
این نشست‌ به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام پزشکی کرج، روز دوشنبه، ۲۵ دی ماه، ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و حضور در آن برای همه‌ی علاقه‌مندان و سینمادوستان، آزاد و رایگان است.
علاقه‌مندان به سینمای مستند برای تماشای اثر می‌توانند به آدرس کرج، عظیمیه، ۴۵ متری کاج، نبش پامچال، سالن آمفی‌تئاتر سازمان نظام پزشکی کرج مراجعه کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.