شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36435
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1403 - 16:18 | 19 بازدید | ارسال توسط :

ووچیچ: چین دوست واقعی است/ بلگردا برای گسترش همکاری با پکن در ابعاد مختلف آماده شده است

«الکساندر وچیچ» رئیس جمهور صربستان در آستانه دیدار رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از صربستان در بلگراد با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد. وی در این مصاحبه گفت که ۱۵ بار از آقای شی برای دیدار از صربستان دعوت کرده است. ووچیچ رئیس جمهور شی جین پینگ را دوست […]

ووچیچ: چین دوست واقعی است/ بلگردا برای گسترش همکاری با پکن در ابعاد مختلف آماده شده است

«الکساندر وچیچ» رئیس جمهور صربستان در آستانه دیدار رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از صربستان در بلگراد با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد. وی در این مصاحبه گفت که ۱۵ بار از آقای شی برای دیدار از صربستان دعوت کرده است.

ووچیچ رئیس جمهور شی جین پینگ را دوست واقعی صربستان خواند و تاکید کرد که از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور چین انتظارات فراوانی دارد. رئیس جمهور صربستان در این مصاحبه همچنین بر مالکیت چین بر تایوان تاکید کرد.

الکساندر ووجیچ با اشاره به سفر قبلی شی جین پینگ از صربستان در ۸ سال قبل گفت: در آن سفر باهم از «کارخانه فولاد اسمدروو» صربستان که در آن زمان زیان فراوانی متحمل شده بود، بازدید کردیم.

رئیس جمهور صربستان توضیح داد که او از آقای شی درخواست کمک کرده  در نهایت با کمک چین همه مشکلات این کارخانه حل و فصل و بیش از ۱۰ هزار شغل برای صربستان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: رویداد فوق تنها نمونه‌ای از دوستی بین دو کشور است. چین در سال های متمادی کمک‌های بسیاری را در اختیار صربستان گذاشته است.

وی افزود که صربستان برای استقبال از رئیس جمهور شی جین پینگ آمادگی کامل داشته و برای گسترش همکاری با چین در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تمایل کامل دارد.

 

الکساندر ووچیچ گفت: چین در امور بین‌المللی همواره در کنار قوانین بین‌المللی ایستاده و از صربستان پشتیبانی کرده است که ما نیز قاطعانه از چین حمایت می‌کنیم. وی ابراز اطمینان کرد که دیدار قریب الوقوع رئیس جمهور شی جین پینگ فرصت‌های خوبی را برای مردم صربستان به ارمغان خواهد آورد.

رهبر صربستان افزود: کشور صربستان در وسط امتداد مسیر ابتکار کمربند و جاده که از سوی رئیس جمهور شی جین چین مطرح شده، قرار دارد و صربستان از مشارکت خود در این ابتکار خوشحال بوده و خواستار بهره مندی از این ابتکار است.

رئیس جمهور صربستان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین درباره مساله هنگ کنگ و تایوان گفت: ما با منشور سازمان ملل و چگونگی عمل نظم عمومی بین‌المللی آشنا هستیم و پاسخ به این پرسش برای ما بسیار ساده است یعنی بدون هیچ تردید، تایوان متعلق به چین است. اما اطمینان داریم که رئیس جمهور شی جین پینگ می‌تواند با روش خود و مردم چین مساله تایوان را حل کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.