شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30184
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 30 مهر 1402 - 16:19 | 97 بازدید | ارسال توسط :

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین محصولی عمومی برای تمام جهان

قرار است ششمین «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» (CIIE) از ۵ تا ۱۰ نوامبر (۱۴ تا ۱۹ آبان) در «مرکز ملی نمایشگاهی و همایش‌ها» (شانگهای) برگزار شود. CIIE به عنوان نخستین نمایشگاه جهانی با موضوع واردات به یک ویترین برای پارادایم توسعه جدید چین، سکویی برای گشایش با استاندارد بالا و یک محصول عمومی برای کل […]

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین محصولی عمومی برای تمام جهان

قرار است ششمین «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» (CIIE) از ۵ تا ۱۰ نوامبر (۱۴ تا ۱۹ آبان) در «مرکز ملی نمایشگاهی و همایش‌ها» (شانگهای) برگزار شود.

CIIE به عنوان نخستین نمایشگاه جهانی با موضوع واردات به یک ویترین برای پارادایم توسعه جدید چین، سکویی برای گشایش با استاندارد بالا و یک محصول عمومی برای کل جهان تبدیل شده است.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین نوامبر ۲۰۱۸ در شانگهای برگزار شد. از آن زمان، CIIE هر ساله برگزار شده و به یک سکوی مهم برای ترویج تبادلات و همکاری میان شرکت‌ها و بخش‌های مهم تبدیل گشته است.

در پنج نمایشگاه قبلی، ۱۳۱ کشور و سازمان بین‌المللی با حدود دو هزار محصول، فناوری و خدمات جدید حاضر شده و مجموع گردش مالی مورد نظر به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

ششمین CIIE نمایشگاه کشور حضوری را از سر خواهد گرفت و کشورهای مهمان افتخاری را دعوت می‌کند. تا کنون بیش از ۶۰ کشور رسما حضور خود در نمایشگاه کشور امسال را تایید کرده‌اند. شایان ذکر است، سازمان‌های بین‌المللی برجسته از جمله «سازمان تجارت جهانی»، «سازمان توسعه صنعتی ملل متحد»، و «مرکز تجارت بین‌المللی» نیز حضور خود در CIIE را تایید کرده‌اند.

نزدیک به سه هزار شرکت در نمایشگاه امسال در مساحتی بالغ بر ۳۶۰ هزار متر مربع شرکت خواهند کرد. بر اساس آمارهای اولیه، دستکم ده‌ها مدیر اجرایی از فهرست «فورچون جهانی ۵۰۰» (۵۰۰ شرکت برتر جهانی) و شرکت‌های مطرح صنعتی در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند. پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ مهمان از حدود ۳۰ کشور و منطقه در «مجمع بین‌المللی اقتصادی هونگ‌چیائو» حضور یابند.

نمایشگاه امسال هم پذیرای دوستان جدید خواهد بود که قرار است برای نخستین بار شرکت کنند و هم از دوستان قدیمی که پیش از این نیز حضور داشته‌اند، استقبال می‌کند. از حدود سه هزار شرکت‌ جهانی که امسال شرکت می‌کنند، نزدیک به ۲۰۰ شرکت برای ششمین سال متوالی در نمایشگاه بین‌المللی واردات حضور خواهند داشت و حدود ۴۰۰ شرکت پس از یک وقفه بیش از دوساله به این رویداد باز می‌گردند.

خانم «جونگ لویین» مسئول ارشد ارتباطات شرکت «جنرال الکتریک هلث کر» در چین،‌ گفت: جنرال الکتریک هلث کر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های چندملیتی است که در نمایشگاه بین‌المللی واردات حضور می‌یابد. ما از زمان راه اندازی این نمایشگاه هر ساله در آن حضور داشته‌ایم.

وی تاکید کرد CIIE جایی است که فناوری‌های پیشرفته به نمایش گذاشته می‌شود و به سکویی برای بسیاری از شرکت‌های حوزه بهداشت و سلامت به منظور عرضه محصولات جدید، فناوری‌ها و خدمات پیشرو آنها محسوب می‌شود.

جونگ افزود: امسال ما ۱۰ محصول و خدمات جدید ارائه خواهیم کرد و امیدواریم ارتباط با شرکایمان از طریق این سکو، تقویت شود.

بسیاری از غرفه داران از حالا غرفه‌های نمایشگاهی خود را برای هفتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات (دور بعدی) رزرو کرده‌اند. طی مراسم امضای غرفه داران هفتمین CIIE که ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) برگزار شد، ۲۵ شرکت از جمله جنرال الکتریک هلث کر و پاناسونیک قرارداد یا یادداشت‌تفاهم‌ در خصوص نمایشگاه دور بعد امضا کردند. تاکنون مساحت نمایشگاهیِ که قراردادهای آن برای CIIE بعدی بسته شده از ۴۰ هزار متر مربع فراتر رفته است.

اداره کل گمرک چین در جولای امسال ۱۷ تدبیر برای تسهیل برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات، اعلام کرد. این تدابیر شامل کل روند یعنی پذیرش غرفه داران تا ترخیص گمرکی و برچیدن اقلام نمایشگاهی آنها پس از اتمام CIIE  است.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات همچنین دامنه موضوعات خود را افزایش داده و به این ترتیب محصولات حیوانی و گیاهی و مواد غذایی فرایند بازرسی و قرنطینه را تکمیل نکرده‌اند (از کشورها یا مناطقی که عاری از بیماری‌های همه گیر حیوانی و گیاهی هستند) اجازه می‌دهد بعد از اخذ مجوزهای خاص در CIIE حضور یابند.

«شن چیوپینگ» معاون ویر بازرگانی چین گفت در آینده چین برای کاهش منطقی فهرست منفی سرمایه گذاری خارجی در مناطق تجاری آزاد پایلوت، تلاش خواهد کرد و همزمان معرفی یک فهرست منفی فرامرزی تجارت خدمات را ترویج می‌دهد و کشور را به سوی توسعه مداوم گشایش هدایت می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.