شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30187
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 30 مهر 1402 - 16:22 | 97 بازدید | ارسال توسط :

آمریکا و بنزینی که به آتش جنگ‌های اوکراین و غزه اضافه می‌کند!

نشریه «گلوبال تایمز» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «نابودگر جهان»، ایالات متحده را به شکل یک هشت‌پای جنگ‌افروز به تصویر کشیده که با کمک‌های نظامی به همپیمانان خود در این گوشه و آن گوشه جهان در واقع بنزین به آتش جنگ‌ها اضافه می‌کند. درست پس از پایان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل، […]

آمریکا و بنزینی که به آتش جنگ‌های اوکراین و غزه اضافه می‌کند!

نشریه «گلوبال تایمز» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «نابودگر جهان»، ایالات متحده را به شکل یک هشت‌پای جنگ‌افروز به تصویر کشیده که با کمک‌های نظامی به همپیمانان خود در این گوشه و آن گوشه جهان در واقع بنزین به آتش جنگ‌ها اضافه می‌کند.

درست پس از پایان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل، ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر)، یک هواپیمای نظامی ایالات متحده حامل خودروهای زرهی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل آویو، اسرائیل فرود آمد. این در حالیست که دو روز پیش از آن، در حمله هوایی به بیمارستان الاهلی در غزه حداقل ۵۰۰ نفر کشته شدند.

ایالات متحده مانند رویکردش در اوکراین، دامن زدن جنگ در غزه را با ارسال کمک‌های نظامی آغاز کرده است. در واقع، از ابتدای این دور از درگیری در غزه، آمریکا موضع قاطع خود را برای ارائه کمک‌های نظامی بی قید و شرط به اسرائیل نشان داده است.

در آغاز درگیری، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا بلافاصله اعلام کرد که ایالات متحده ناو هواپیمابر «یو اس اس فورد» را در شرق مدیترانه مستقر کرده است تا قدرت «بازدارنده» ارتش ایالات متحده در منطقه مدیترانه را تقویت کند.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین، روز پنجشنبه ۲۷ مهر گفت که کشورش محموله‌های این موشک دوربرد را به طور منظم از آمریکا دریافت خواهد کرد.

دیمیتری کولبا در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی این تحول را نتیجه توافق ولودیمیر زلنسکی و جو بایدن، روسای جمهوری اوکراین و آمریکا، در پی ملاقات اخیر آنها در واشنگتن ذکر کرد.

کاخ سفید روز سه‌شنبه ۲۵ مهر از ارائه موشک‌های «سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش»، که به اختصار «اتکمز» خوانده می‌شود، به کی‌یف خبر داده بود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به تازگی گزارش داد که اوکراین از این موشک‌ها، با بُرد حداکثر سیصد کیلومتر، برای هدف قراردادن پایگاه‌های هوایی روسیه در مناطق اشغالی شرق اوکراین، از حمله بردیانسک و لوهانسک، بهره گرفته است.

از سوی دیگر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیرا از کنگره آمریکا درخواست کرد بودجه ۱۰۶ میلیارد دلاری برای کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراین و اسرائیل، همچنین تامین امنیت مرزهای جنوبی خود ایالات متحده، را تصویب کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.