شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33041
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402 - 16:35 | 46 بازدید | ارسال توسط :
شهردار منطقه ۱۵ خبر داد:

مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدای در باب الرضای تهران

🔸شهردار منطقه ۱۵ از مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدای گمنام در بوستان ولیعصر(ع)  و خاورشهر خبر داد. 🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای گنبدی شکل در  بوستان ولیعصر(عج) در ناحیه یک گفت: فاز نخست این پروژه شامل نصب اسکلت فلزی و سقف به […]

مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدای در باب الرضای تهران

🔸شهردار منطقه ۱۵ از مراحل پایانی احداث ۲ مقبره الشهدای گمنام در بوستان ولیعصر(ع)  و خاورشهر خبر داد.

🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای گنبدی شکل در  بوستان ولیعصر(عج) در ناحیه یک گفت: فاز نخست این پروژه شامل نصب اسکلت فلزی و سقف به اتمام رسیده و فاز دوم نظیر نازک کاری، کاشی کاری، اجرای سنگ کف و احداث پله‌های ورودی در حال انجام است.

🔸او افزود: مزار شهدای گمنام بوستان ولیعصر(عج) میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رجعت و به خاک سپرده شدند.

🔸شهردار منطقه در ادامه به مراحل محوطه سازی مقبره الشهدای خاورشهر در میدان شهدا بوستان گلسرخ ناحیه هشت اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در حال انجام است،که مراحل خاکبرداری، جدول بندی، بتن ریزی کف به اتمام رسیده و در مرحله اجرای کف پوش  است.

🔸شیری با اشاره به اینکه پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام خاورشهر در سال ۱۳۹۳ مصادف با شهادت امام صادق(ع) رجعت و به خاک سپرده شدند افزود: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون خون شهداست و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی آنان به نسل جوان وظیفه ماست .

🔸او با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، گفت: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان‌ها داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.