شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26501
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 04 تیر 1402 - 16:33 | 60 بازدید | ارسال توسط :

مدیریت یکپارچه لازمه حفظ و نگهداشت محیط زیست است/ ضرورت مطالبه گری شهروندان،نخبگان،رسانه ها و فعالین در حفظ محیط زیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اسلامی شهر کرج گفت:مدیریت یکپارچه در حفظ و نگهداشت محیط زیست در صورتی اتفاق می افتد که مسئولین و مدیران با نگرش فرایندی به این مقوله برخورد کنند. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار پایگاه خبری صدایچراغ امیدنیوز؛ علیرضا رحیمی در نشست فعالین حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی […]

مدیریت یکپارچه لازمه حفظ و نگهداشت محیط زیست است/ ضرورت مطالبه گری شهروندان،نخبگان،رسانه ها و فعالین در حفظ محیط زیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اسلامی شهر کرج گفت:مدیریت یکپارچه در حفظ و نگهداشت محیط زیست در صورتی اتفاق می افتد که مسئولین و مدیران با نگرش فرایندی به این مقوله برخورد کنند.
به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار پایگاه خبری صدایچراغ امیدنیوز؛ علیرضا رحیمی در نشست فعالین حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی به رشد جمعیت اشاره و اظهار کرد:رشد جمعیت موجب معضل رشد نادرست شهری و به تبع آن توسعه نامتناسب زیر ساخت های شهری و در نهایت موجب ایجاد معضلات زیست محیطی به ویژه در کلانشهرها شده که این موضوع با موضوع توجه به محیط زیست در تضاد است.

وی ضمن یادآوری اینکه علت معضلات عنوان شده توجه به نگرش سیستمی و تک بعدی نگاه کردن است،بیان کرد:از آنجایی که شهر یک موجود زنده است و موجود زنده (شهر) یک سیستم پیچیده دارد که با نگاه سیستمی تصمیم درستی برای آن گرفته نمی شود در واقع از یک نگاه به نگاه دیگر،و از یک مکان به مکان دیگر،و از یک زمان به زمان دیگر برنامه ریزی و اقدام می شودکه مقطعی و جزیره ای است.

رحیمی راهکار همسو کردن تداوم محیط زیست با توسعه زیرساخت های شهری بهره گیری از نگرش فرایندی دانست و افزود:مدیریت یکپارچه نیز در صورتی اتفاق می افتد که در شهرها علاوه بر نگاه زیست محیطی و توسعه متوازن، نگاه به آینده و منابع پایدار لحاظ شود در صورتی که نگرش فرایندی به عنوان محور در کنار نگرش سیستمی مد نظر قرار گیرد و نظرات تصمیم گیرنده های شهر از حوزه های مختلف مطرح و نهایتاً تصمیم واحدی گرفته می شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت فرهنگسازی،اجبار و اعمال قانون در مقابل با بهره برداران از محیط زیست تاکید داشت و گفت:حفظ و کنترل محیط زیست زمانیکه مطالبه اجتماعی و مشارکت شهروندان ،مطالبه نخبگان و اساتید دانشگاهی،مطالبه فعالین محیط زیست و رسانه ها بصورت منطقی و صحیح سطح بندی گردد می تواند موثر واقع شود و از برداشت بی رویه از منابع طبیعی جلوگیری کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.