شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35317
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 فروردین 1403 - 19:21 | 26 بازدید | ارسال توسط :

مدرنیزاسیون موفقیت‌آمیز منطقه شی‌زانگ (تبت) / سیلی محکم به مخالفان چین و دروغ پردازیهای آنها

مردم منطقه خودمختار شی‌زانگ (تبت) در جنوب غربی چین ،روز پنجشنبه ۲۸ مارس، شصت و پنجمین سالگرد اصلاحات دموکراتیک را که نشانه پایان نظام رعیت فئودالی در این منطقه است، با فعالیت های مختلف جشن گرفتند. توسعه قابل توجه و مدرنیزاسیون منطقه تبت یا همان شی‌زانگ در ۶۵ سال گذشته قوی ترین سند و شاهدی […]

مدرنیزاسیون موفقیت‌آمیز منطقه شی‌زانگ (تبت) / سیلی محکم به مخالفان چین و دروغ پردازیهای آنها

مردم منطقه خودمختار شی‌زانگ (تبت) در جنوب غربی چین ،روز پنجشنبه ۲۸ مارس، شصت و پنجمین سالگرد اصلاحات دموکراتیک را که نشانه پایان نظام رعیت فئودالی در این منطقه است، با فعالیت های مختلف جشن گرفتند. توسعه قابل توجه و مدرنیزاسیون منطقه تبت یا همان شی‌زانگ در ۶۵ سال گذشته قوی ترین سند و شاهدی است بر ادعاهای گروه های ضد چینی که سعی کرده اند فضای جدید این منطقه را غیردموکراتیک نشان دهند.

پو کیونگ، ساکن ۶۱ ساله شهرستان یادونگ واقع در مرز چین، هند و بوتان در مراسم گرامیداشت رویداد یاد شده می گوید: “امروز یک روز به یاد ماندنی است. خانواده ما از سال ۱۹۵۹ شاهد تغییرات بزرگ در شی‌زانگ بوده است. شرایط زندگی کشاورزان و گله داران، حمل و نقل، آموزش و پرورش به مراتب ارتقا یافته است.

با اصلاحات دموکراتیک شی زانگ(تبت) در سال ۱۹۵۹، یک میلیون رعیت آزاد شده و راه برای توسعه سریع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه هموار گردیده است. تحلیلگران می گویند که این رویداد مهم تاریخی باعث پیشبرد توسعه حقوق بشر در منطقه شده است و همچنین یک رویداد نمادین در پیشرفت حقوق بشر جهانی به شمار می رود.

یان جین‌های، معاون دولت منطقه خودمختار شی‌زانگ در این مورد گفت: مردم اقوام مختلف شی زانگ در ۶۵ سال گذشته با همدلی و همبستگی، یک معجزه بی سابقه را خلق کرده اند.

وی اشاره کرد: شی زانگ تا کنون ۱۷۲ پرواز داخلی و بین المللی راه اندازی کرده، مسافت کل راه شوسه از ۱۲۰ هزار کیلومتر فراتر رفته و میزان رشد درآمد سرانه قابل مصرف این منطقه در ۹ سال متوالی در مقام نخست در چین قرار گرفته است.

چن زونگ رونگ معاون مرکز پژوهش شی‌زانگ‌شناسی چین که روز پنجشنبه در سمینار گرامیداشت شصت و پنجمین سالگرد اصلاحات دموکراتیک شی زانگ با حضور بیش از ۸۰ نفر کارشناسان و دانشمندان چینی، استرالیایی و آلمانی شرکت کرد، گفت: اصلاحات دموکراتیک شی زانگ ارتباط اساسی با پیشرف بشر داشته و دیدگاه تمدنی، عدالت خواهی، اخلاقی و ارزشی یک کشور فعال در زمینه توسعه بشر را نشان داده است.

  این کارشناس چینی اضافه کرد: با این حال، گروه دالای لاما و برخی نیروهای ضد چین از توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهبود حقوق بشر این مطقه نادیده گرفته و حتی در مورد آن به دروغ پردازی پرداخته اند.

تحلیلگران تاکید دارند  که نیروهای ضد چین برای تخریب روند اصلاحات در تبت به دروغ پردازی و سیاه نمایی روی آورده اند و سعی در تخریب چین دارند.

معاون مرکز پژوهش شی‌زانگ‌شناسی چین اظهار داشت: در حقیقت، دالای لاما و نیروهای ضد چین به مسایل قومی چین و زندگی و توسعه ساکنان شی زانگ توجهی نمی کنند، آنها با استفاده از برخی سوژه‌ها به عنوان ابزار، به دنبال ایجاد تفرقه، تهمت به چهره بین المللی چین و مشکل سازی و جلوگیری از رشد کشور چین هستند.

وی خاطر نشان کرد که یکی از اهداف برگزاری فعالیتهای گرامیداشت سالگرد اصلاحات دموکراتیک شی زانگ نشان دادن واقعیات در شی زانگ و اطمینان کامل چین در حفظ صلح و ثبات و توسعه پایدار شی زانگ از طریق روند مدرنیزاسیون است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.