شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35391
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 13 فروردین 1403 - 19:26 | 38 بازدید | ارسال توسط :

فرصت های چین برای آینده

«آینده من اینجاست!» کریستوفر توماس کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز  ایالات متحده این حرف را در حاشیه کنفرانس سالانه مجمع بوآئو آسیای سال ۲۰۲۴ بیان کرد. او پیش از این در بسیاری از کشورها زندگی کرده و اکنون در چین زندگی می کند و در طول این سال‌ها پتانسیل توسعه و محیط باز و دوستانه چین  […]

فرصت های چین برای آینده

«آینده من اینجاست!» کریستوفر توماس کارشناس ارشد مؤسسه بروکینگز  ایالات متحده این حرف را در حاشیه کنفرانس سالانه مجمع بوآئو آسیای سال ۲۰۲۴ بیان کرد. او پیش از این در بسیاری از کشورها زندگی کرده و اکنون در چین زندگی می کند و در طول این سال‌ها پتانسیل توسعه و محیط باز و دوستانه چین  را به خوبی دیده است.

 

مجمع آسیایی بوآئو در سال جاری با حضور نزدیک به ۲ هزار نماینده از محافل سیاسی، صنعتی و تجاری و اندیشکده‌های بیش از ۶۰ کشور و منطقه در سراسر جهان برگزار شد. در این مجمع چهار روزه، شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر عمیق پیرامون موضوع “چالش های و مسئولیت های مشترک آسیا و جهان” پرداختند و بیانیه “اتحاد و همکاری  ترویج توسعه مشترک” را از سوی کشورهای آسیایی  صادر کردند و در این میان، نقش مثبت چین به طور گسترده توسط همه حاضران به رسمیت شناخته شد.

 

این اطمینان به آینده چین از کجا می‌آید؟ “چین بازار فوق العاده بزرگی دارد”، “چین در حال گسترش فضای باز در سطح بالا است”، “چین دارای مزیت در سیستم صنعتی، استعدادها و نوآوری است”. . . در طول این مجمع، بسیاری از شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که اقتصاد چین نه تنها انعطاف پذیری و پتانسیل قوی دارد، همچنین دارای پتانسیل توسعه جدید است.

 

در حال حاضر، توسعه نیروهای تولیدی با کیفیت جدید به یک کلیدواژه در اقتصاد چین تبدیل شده است. داده ها نشان می دهد که سرمایه گذاری در صنایع فناوری پیشرفته چین رشد دو رقمی خود را برای سال های متوالی حفظ کرده است و تقریباً ۴۰۰ هزار شرکت فناوری پیشرفته و جدید در چین وجود دارند. در میان آنها، صادرات “سه محصول جدید” خودروهای انرژی جدید، باتری های لیتیومی و محصولات فتوولتائیک به سرعت رشد کرده است. اقتصاد دیجیتال به سرعت  توسعه یافته و ضریب نفوذ کاربران ۵ جی بیش از ۵۰ درصد است.

 

علاوه بر این، شرکت کنندگان همچنین سرعت توسعه سبز چین را نیز به خوبی حس کردند. امسال برای اولین بار از زمان راه‌اندازی مجمع بوآئو، این مجمع در یک منطقه نمایش کربن نزدیک به صفر بر پا شد که در همه مکان‌ها برق سبز مورد استفاده قرار گرفت و هدف برگزاری کنفرانس در وضعیت کربن-خنثی محقق شد.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر توسعه چین در زمینه زیرساخت‌های سبز، انرژی سبز، زندگی سبز و سایر ظرفیت‌های بسیاری دارد و بازار سرمایه‌گذاری و مصرف این حوزه در چین  به ۱۰ تریلیون یوان در سال خواهد رسید.

 

جستجوی توسعه مشترک بدون گشایش کشور رو به دنیای بیرون امکان پذیر نخواهد بود و به همین دلیل اخیراً، چین مجموعه‌ای از اقدامات گوناگون را برای گشایش در سطح بالا آغاز کرده که از آن جمله می‌توان به ادامه کاهش فهرست موارد منفی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی، برداشتن همه‌جانبه محدودیت‌ها در زمینه تولید، برخورد یکسان با شرکت‌های داخلی و خارجی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.