شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26265
  پرینتخانه » استانها, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 27 خرداد 1402 - 20:49 | 94 بازدید | ارسال توسط :

شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات به یک تعاونی ریشه دار و توانمند تبدیل شود

رییس اتاق تعاون استان البرز گفت:شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات باید به شرکتی مستقل مبدل شود تا بتواند به اهداف مورد نظر که همانا ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت و رشد اقتصادی کشور و استان از یکسو و ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از سویی دیگرسبب شود. […]

شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات به یک تعاونی ریشه دار و توانمند تبدیل شود

رییس اتاق تعاون استان البرز گفت:شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات باید به شرکتی مستقل مبدل شود تا بتواند به اهداف مورد نظر که همانا ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت و رشد اقتصادی کشور و استان از یکسو و ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از سویی دیگرسبب شود.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز؛ پیش از طهر پنج شنبه ۲۵ خردادماه سالجاری(۱۴۰۲) ، جلسه هم اندیشی پیرامون بازنگری در شاخص های فعالیتی شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات اتاق تعاون استان البرز( در شرف تاسیس) با حضور رییس, نائب رییس ، رییس کمیسیون توسعه صادرات و کشاورزی اتاق تعاون البرز، نماینده اداره کل تعاون کار، رفاه و امور اجتماعی استان، جمعی از کارخانه داران، مدیران، سهامداران ، صاحبان شرکت های تعاونی تولیدی و بازرگانی استان و همچنین فعالین حوزه های مختلف دانش بنیان، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، صنایع دستی، آرایشی بهداشتی، صنایع پتروشیمی ، کارآفرینی، و… در محل سالن جلسات اتاق تعاون استان البرز برگزار شد.
علی مختاری رییس اتاق تعاون البرز ضمن صیانت از جایگاه تعاونی ها درامر توسعه صادرات اظهار کرد: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بهترین بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند تاب آوری بسیار خوبی در هر شرایطی داشته باشند.
وی در ادامه با تصریح این مطلب که، اتاق تعاون استان البرزبر اساس اهداف تعریف شده، بازوی اجرایی در امر توسعه و رشد اقتصادی کشور و استان می باشد، گفت: به همین سبب اهتمام مجموعه اتاق تعاون بر این است که، همراستا با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گام بردارد.
مختاری تاسیس شرکت تعاونی توسعه صادرات در استان البرزرا امری مهم تلقی کرد و اذعان داشت: ۱-نبود زیرساخت شرکت نمایشگاهی در استان، ۲-عدم شکل گیری شرکت توسعه صادرات در استان ، ۳-عدم بهره مندی استان از پایانه صادراتی، از جمله دغدغه ومطالبه هایی بود که همیشه از آنها به عنوان حلقه های مفقوده در امر پیشبرد توسعه اقتصادی استان مدنظر قرار می دادم که در نهایت منتج به نتیجه شد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: شرکت توسعه صادرات به دلیل جایگاه ویژه ای که داشت قبل از شرکت نمایشگاهی، به ثبت رسید و در قالب شرکت تعاونی توسعه صادرات معرفی شد.
“در صدد هستیم ،شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات به یک تعاونی ریشه دار و توانمند تبدیل شود” مطلبی بود که محتاری به آن اشاره و تاکید کرد:بطور حتم این شرکت در چنین قالبی می تواند به جایگاه ملی در استان نیز دست یابد.
مختاری خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات باید به شرکتی مستقل مبدل شود تا بتواند به اهداف مورد نظر که همانا ایجاد بستر مناسب جهت پیشرفت و رشد اقتصادی کشور و استان از یکسو و ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از سویی دیگرسبب شود.
مختاری با تصریح این مطلب که «پل قوی را باید کنار رودخانه بنا کرد»، گفت: لذا با این حجم ازظرفیت و پتانسیل صنعت در استان البرز، ضروری است تشکیل شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات ویژه تر و با حساسیت (به لحاظ تخصصی بودن افراد) دیده می شود. به عبارتی می بایست پل قوی ( شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات) را کنار رودخانه ظرفیت و پتانسیل تولیدات استان ، بنا کرد. پل قوی در اصل هِائل میان تولید کننده و مصرف کننده در خارج از مرز می باشد.
حسین عطری رییس کمیسیون توسعه صادرات ضمن تشریح مدلهای تجاری پیشنهادی مبنی بر فعالیت شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات اتاق تعاون البرز، با اولویت حداکثر بهره برداری از ظرفیت های استانی، تصریح کرد: تاسیس شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات اصول و قواعدی را بر حسب نیاز و ظرفبت استان برای خود تعریف کرده است که، از طرفی موجب ایجاد هماهنگی در تولید محصولات استانی با هدف «تولید برای صادرات» و همچنین ارائه خدمات بازرگانی از کارخانه تا قفسه در مقصد و ایجاد سبد کالاهای صادرات محور استانی را سبب خواهد شد.
وی افزود: آنچه مهم است باید روندی را در پیش گرفت که، مسیر صادرات برای این حجم از ظرفیت و پتانسیل استان هموار شود.
شایان ذکر است:
شفاف سازی سیاست های مدیریتی مبنی بر تاسیس این شرکت در شرف تاسیس ، در راستای توسعه صادرات محصولات استان و اهداف کلان اتاق تعاون ایران
، تشریح مدلهای تجاری پیشنهادی مبنی بر فعالیت شرکت، با اولویت حد اکثر بهره برداری از ظرفیت های استانی ،
پرسش و پاسخ با اعضاء و رفع ابهامات در اساسنامه و تعیین اعضاء هیات موسس جدید به منظور تسریع در انجام امور مربوطه
و انتخاب پنج نفر به جای سه نفر تحت عنوان هیات موسس ،از جمله اهم مواردی مطروحه در این نشست بود.

اعضا هیات موسس عبارتند از:
۱-حسین عطری، رییس کمیسیون های توسعه صادرات و کشاورزی اتاق تعاون البرز
۲-داود طهماسبی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تراز پردازان طاها
۳-علی اصغر کرمانی رییس شرکت پلی پارس ایرانیان
۴-سید مجتبی حسینی ، مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون
۵-محمد عبدالهیان نوقانی ،عضو هیات مدیره تعاونی دانش بنیان توسعه گلخانه داران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.