شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15106
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 27 آذر 1400 - 18:43 | 682 بازدید | ارسال توسط :

سازمان حج‌ و زیارت را دریابید!

    چندماه از آغاز به کار دولت انقلابی سیزدهم گذشته و با استقرار وزرا و کابینه، تغییرات مدیریتی و در سطوح معاونت وزارت‌خانه‌ها و روسای سازمان‌ها هم آغاز شده اما تاکنون تکلیف ریاست یکی از مهمترین سازمان‌های کشور که ارتباط مستقیمی با بخش زیادی از جامعه دارد، روشن نشده است. سازمان حج و زیارت […]

سازمان حج‌ و زیارت را دریابید!

 

 

چندماه از آغاز به کار دولت انقلابی سیزدهم گذشته و با استقرار وزرا و کابینه، تغییرات مدیریتی و در سطوح معاونت وزارت‌خانه‌ها و روسای سازمان‌ها هم آغاز شده اما تاکنون تکلیف ریاست یکی از مهمترین سازمان‌های کشور که ارتباط مستقیمی با بخش زیادی از جامعه دارد، روشن نشده است.

سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد که متولی اصلی زیارت‌های خارج از کشور، عتبات عالیات و حج، در حوزه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌توان گفت بخش زیادی از جامعه اسلامی ایران که شوق زیارت و تقویت معنویت دارند به نوعی با این سازمان در ارتباط هستند.

شرایط خاص حج که عمدتا با فرازونشیب و اتفاقات گوناگونی همراه بوده و چندسالی است تعطیل شده، زیارت عتبات عالیات در کشور عراق، اربعین و سیل خروشان عاشقان حسینی(ع) که مدیریت خاصی می‌طلبد، بازگشایی اعزام زائران به سوریه و… همگی از حوزه‌های مهم و اثرگذاری هستند که نیازمند اقدامات فوری و مدیریت مدبرانه هستند.

ارتباط مستقیم حوزه حج و زیارت با اقتصاد هم از اهمیت خاصی برخوردار است که موجب رونق اشتغال، گردشگری مذهبی، صنعت هتل‌داری، حمل و نقل و… می‌شود که طی دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا و کم‌شدن اعزام‌ها به عتبات‌عالیات و‌حج دچار رکود شده است.

بنابراین در شرایط حساس فعلی که موج کرونا در حال فروکش کردن و بازگشت به شرایط عادی هستیم، با استقرار دولت انقلابی که تقویت ارزش‌های مذهبی و باورهای دینی یکی از اهداف آن است، ضرورت دارد در این سازمان با استقرار مدیری باتجربه، همراه با دولت، آشنا به این حوزه و همراه روحیه جهادی و انقلابی، نسبت به عبور از این شرایط سخت اقدام نماید.

ضمن اینکه لازم است برای این سازمان از مدیران آشنا با مدیریت‌بحران بهره برد که عمدتا این حوزه گاهی همراه با اتفاقات غیرقابل‌ پیش‌بینی و غیرمنتظره در بخش‌هایی مانند: حمل و نقل، اسکان، تدارکات، سلامت، روادید و… همراه است که نیازمند مدیریت مدبرانه است و طبعا مدیرانی که این شرایط را تجربه نکرده باشند، با عدم مدیریت صحیح منجر به شکل‌گیری بحران‌های بزرگ می‌شوند.

برخورداری از توان و مهارت دیپلماسی و تعامل سازنده با مسئولان و سفرای کشورهای هدف هم یکی دیگر ویژگی‌های لازم جهت مدیریت سازمان حج و زیارت است که نقش مهمی در پیشبرد امور این مجموعه دارد.

بنابراین در شرایط فعلی ضروری است که وزیر محترم ارشاد نسبت به انتخاب مدیری باتجربه، هماهنگ با وزیر و همراه بابعثه مقام معظم رهبری، آشنا به این حوزه با روحیه جهادی و انقلابی اقدام نموده و این سازمان بتواند به جایگاه واقعی و تاثیرگذار خود بازگشته و شاهد بازگشایی حج، اعزام عتبات عالیات و از الان برنامه‌ریزی و فراهم نمودن زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم جهت اربعین سال آینده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.