شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27296
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 24 تیر 1402 - 21:06 | 134 بازدید | ارسال توسط :

رایزنی شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات با فعال اقتصادی افغانستان

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات استان البرز گفت: با توجه  به روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان ، می توان حداکثر استفاده از ظرفیت های طرفین را در مسیر توسعه روابط تجاری امکان پذیر کرد به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدایچراغ امید نیوز، پیش از ظهر امروز، رییس […]

رایزنی شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات با فعال اقتصادی افغانستان

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی مدیریت و توسعه صادرات استان البرز گفت: با توجه  به روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان ، می توان حداکثر استفاده از ظرفیت های طرفین را در مسیر توسعه روابط تجاری امکان پذیر کرد
به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدایچراغ امید نیوز، پیش از ظهر امروز، رییس و اعضای هیات مدیره  شرکت مدیریت ‌ و توسعه صادرات استان البرز میزبان  یکی از فعالین اقتصادی در کشور افغانستان به منظور استفاده حداکثری  از ظرفیت های طرفین و توسعه روابط تجاری  فی مابین بودند.

عطری ، ضمن برشمردن  اشتراکات قومی و فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان، گفت : این دو مولفه می تواند در اجرایی شدن  طرح‌های توسعه‌ای ، نقش بسزایی در رشد اقتصادی  طرفین  داشته باشد.
امکان سنجی جهت پروار بندی فراسرزمینی ، کشت فراسرزمینی در کشورافغانستان از جمله مواردی بود که عطری به آن اشاره کرد و افزود: این مهم میتواند گزینه خوبی در راستای تولید محصولات استراتژیک مودد نیاز ایران باشد.
وی همچنین از امکان صادرات محصولات تولید ایران از جمله انواع بذر خبر داد و افزود:  علاوه بر آن ، تجهیزات ترافیک و راه، کالای مصرفی پزشکی، خدمات فنی مهندسی  در گرایشات تخصصی مختلف کشاورزی (دامی و گیاهی) ، لوازم آرایشی بهداشتی و … را نیز  می توان صادر کرد.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات توریست درمانی در ایران از دیگر مواردی بود که در این خصوص  بررسی های کارشناسانه  امری مهم تلقی می شود.
شایان ذکر است: مقرر گردید تا جلسه بعدی طرفین نسبت به ارائه برنامه پیشنهادی جهت مدل همکاری در قالب تفاهم‌نامه و قراردادهای همکاری اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین طی سفر تجاری و بازدیدهای میدانی طرفین ، اطلاعات فنی لازم را کسب کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.