شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25001
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1402 - 14:46 | 33 بازدید | ارسال توسط :

جاده‌های سراسر جهان در تسخیر خودروهای چینی

بر اساس اعلامِ روز سه شنبه «اداره کل گمرک»، با توجه به اینکه ارزش صادرات خودروهای چین در چهار ماه نخست سال جاری بیش از دو برابرِ مدت مشابه سال گذشته بوده پس می‌توان گفت خودروهای ساخت چین در حال کسب محبوبیت در کشورهای خارجی هستند. از ژانویه تا آوریل، ارزش خودروهای منتقل شده از […]

جاده‌های سراسر جهان در تسخیر خودروهای چینی

بر اساس اعلامِ روز سه شنبه «اداره کل گمرک»، با توجه به اینکه ارزش صادرات خودروهای چین در چهار ماه نخست سال جاری بیش از دو برابرِ مدت مشابه سال گذشته بوده پس می‌توان گفت خودروهای ساخت چین در حال کسب محبوبیت در کشورهای خارجی هستند.

از ژانویه تا آوریل، ارزش خودروهای منتقل شده از بنادر چین حدود ۲۰۴٫۵ میلیارد یوان (۲۹٫۵۲ میلیارد دلار) بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲۰٫۳ درصدی را نشان می‌دهد. اداره کل گمرگ چین حجم صادرات خودرو طی دوره مذکور را منتشر نکرده است.

بر اساس اعلام «انجمن خودروسازان چین»، طی سه ماه ابتدایی ۲۰۲۳، سازندگان خودرو ۹۹۴ هزار دستگاه خودرو صادر کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جهشی ۷۰٫۶ درصدی را به ثبت رسانده و بلژیک، مکزیک و عربستان سعودی در صدر فهرست صادرات بوده‌اند.

اداره کل گمرک همچنین با اشاره به روند افزایشی صادرات خودروهای چین طی سال‌های گذشته اعلام کرد، با توجه به رسیدن صادرات خودرو به ۳٫۱۱ میلیون دستگاه در سال گذشته و با سبقت گرفتن از آلمان به عنوان جایگاه دوم جهان، اکنون چین پشت سر ژاپن در رده دوم صادرات قرار گرفته است.

«چوی دونگ‌شو» دبیرکل «انجمن خودروهای سواری چین» گفت چشم انداز صادرات چین روشن است به ویژه در زمینه خودروهای انرژی جدید چرا که این کشور جایگاهی برتر و برجسته در این بخش دارد.

طبق اعلام انجمن خودروهای سواری، ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری از جمله خودروهای مونتاژ نشده (سی کی دی) از ماه آوریل از چین صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. از این تعداد حدود ۳۰ درصد خودروهای انرژی جدید بودند.

همچنین مجموع خودروهای مسافری صادر شده از ژانویه تا آوریل به ۱٫۰۸ میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت «گریت وال موتورز»، بزرگترین سازنده خودروهای شاسی بلند و پیک‌آپ چین، در ماه آوریل شاهد رسیدن فروش خارجی خود به ۲۱ هزار و ۸۱۴ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸۲٫۰۹ درصدی را نشان می‌دهد و معادل ۲۳٫۴۳ درصد کل تحویل‌هایش برای ماه آوریل محسوب می‌شود.

این شرکت خودروساز مستقر در استان «هه‌بی»، اعلام کرد در نمایشگاه خودوری شانگهای که در ماه آوریل برگزار شد قرارداد همکاری با نمایندگان توزیع ده‌ها کشور به امضاء رسانده که همین امر دسترسی جهانی آن را نیز افزایش می‌دهد.

شرکت خودروسازی «سایک موتور» در ماه آوریل ۸۹ هزار و ۶۴۳ دستگاه خودرو صادر کرد و به این ترتیب مجموع صادرات چهار ماه نخست امسالش را به ۳۴۶ هزار و ۶۹۶ دستگاه رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۴٫۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت سایک که بزرگترین خودروساز و صادرکننده چینی از لحاظ فروش محسوب می‌شود، انتظار دارد مجموع صادرات آن امسال به ۱٫۲ میلیون دستگاه برسد که در مقایسه با ۱٫۰۲ دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش خوبی را نشان می‌دهد. کشورهای خاورمیانه و مکزیک از جمله بزرگترین بازارهای این شرکت خودروسازی چین هستند.

«جائو آی‌مین» معاون «سایک اینترنشنال» در این باره گفت یک عامل مهم پشت موفقیت سایک در بازارهای خارجی ارائه محصولات رقابتی بر اساس درک نیازهای مشتریان محلی است.

وی به محصول برقی این شرکت با نام MG4 EV اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲ تولید شده و اولین مدلی است که با ذهنیت بازارهای جهانی توسعه یافته است.

این خودرو رده‌بندی‌های برتر در حوزه برنامه‌های کیفی خودروهای جدید را در مناطق مختلف از آن خود کرده که از جمله آن می‌توان به «برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی» که بشدت سختگیرانه است، اشاره کرد.

«الیور بلوم» مدیرعامل گروه «فولکس واگن» آلمان گفت فرصت موفقیت برای برندهای چینی وجود دارد، نه فقط در چین بلکه در سراسر جهان در آینده.

وی در نمایشگاه خودروی شانگهای که ماه آوریل برگزار شد، تاکید کرد: هنوز راه زیادی برای پیمودن باقی مانده اما برخی برندهای خودروسازی چین در حال حاضر هم محصولات بسیار رقابتی به بازار عرضه کرده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.