شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33064
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 02 بهمن 1402 - 12:27 | 112 بازدید | ارسال توسط :

تضییع حق فارغ التحصیلان ژنتیک پزشکی به دلیل بی ثباتی غیرمنتظره در رای اخیر شورای عالی نظام پزشکی کشور

برای چندمین بارجمعی از جامعه علمی ژنتیک پزشکی در اعتراض به رأی اخیر شورای عالی نظام پزشکی در مقابل سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ تجمع کردند. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار حوزه سلامت، جامعه علمی ژنتیک پزشک اعلام کرد: شورای عالی نظام پزشکی در پایان شهریور سال ۱۴۰۲ در اقدام عجیب به ۵ سال قبل عقبگرد […]

تضییع حق فارغ التحصیلان ژنتیک پزشکی به دلیل بی ثباتی غیرمنتظره در رای اخیر شورای عالی نظام پزشکی کشور

برای چندمین بارجمعی از جامعه علمی ژنتیک پزشکی در اعتراض به رأی اخیر شورای عالی نظام پزشکی در مقابل سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ تجمع کردند.
به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار حوزه سلامت، جامعه علمی ژنتیک پزشک اعلام کرد: شورای عالی نظام پزشکی در پایان شهریور سال ۱۴۰۲ در اقدام عجیب به ۵ سال قبل عقبگرد کرد و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مادر مانند تهران، اصفهان، مشهد، تربیت مدرس بیش از یک سال است که از گرفتن شماره نظام آزمایشگاهی محروم شده‌اند. این ترک فعل و تضییع حق در مکاتبات متعدد انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران و بورد ژنتیک پزشکی وزارت بهداشت به اطلاع مسئولین ذی‌ربط در نظام پزشکی و وزارت بهداشت رسیده است.
در همین راستا اعتراضات  نسبت به این تضییع حق در چند روز اخیر ادامه داشته است.
یکی از پزشکان رشته ژنتیک خاطرنشان کرد: تضاد منافع آشکار در برخی اعضای شورای عالی و تفکر پزشک محور در این نوع تصمیم گیری دیده می‌شود.
وی افزود: این سومین تجمع فارغ التحصیلان و اساتید ژنتیک پزشکی کشور است.

این پزشک متخصص ژنتیک عدم شفافیت وزارت بهداشت را قیچی دولبه وزارت بهداشت و نظام پزشکی برشمرد و تصریح کرد: این عدم شفافیت  تصمیم گیری در این موضوع علی رغم صراحت برنامه آموزشی  «کوریکولوم» مربوطه که به تایید وزارت بهداشت و نیز نماینده نظام پزشکی رسیده است، در حال بریدن سر فارغ التحصیلان است. اصلاح این تصمیم و اعطای شماره نظام به فارغ التحصیلان ژنتیک پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد درخواست جمع است.»
شایان ذکر است:برای این گروه از متخصصین ژنتیک راهی جز برگزاری تجمع نگذاشته اند. چرا که، علوم پایه پزشکی به عنوان زیر مجموعه تحت آموزش و نظارت  وزارت بهداشت قرار دارد و تا کنون دانشجویان PHD که از طریق آزمون دکتری وزارت بهداشت در رشته ژنتیک پزشکی قبول می شدند، دوره آموزشی مصوب وزارت بهداشت را می گذراندند و از رساله دکتری خود با موفقیت دفاع می کردند می می‌توانستند شماره نظام آزمایشگاهی دریافت کنند. حال چه شده که شورای عالی نظام پزشکی به صورت ناگهانی تغییر موضع داده و این افراد صاحب صلاحیت را ذی صلاح نمی داند جای بررسی دارد چرا که حق مسلم بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته که عمدتا از نخبگان رشته مهم ژنتیک پزشکی هستند در حال تضییع شدن است. در صورتی که این روند به فوریت اصلاح نشود سرخوردگی و فرار این نخبگان از کشور دور از انتظار نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.