شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23026
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 07 آبان 1401 - 17:18 | 90 بازدید | ارسال توسط :

به‌روزرسانی کاتالوگ صنعتی چین برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

چین روز جمعه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) کاتالوگ ۲۰۲۲ صنایع برای تشویق سرمایه‌گذاری خارجی را منتشر ساخت؛ اقدامی که به شکل وسیعی به عنوان بخشی از تلاش‌های تشدیدیافته برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر و توسعه گشایش با استاندارد بالا ارزیابی می‌شود.

به‌روزرسانی کاتالوگ صنعتی چین برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

به اعتقاد تحلیلگران کاتالوگ بازنگری‌شده مذکور به تقویت سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع کلیدی مانند تولید پیشرفته، های‌تک، خدمات مدرن و حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد. این کاتالوگ همچنین به تسهیل ورود بیشتر سرمایه‌ خارجی به مناطق مرکزی و غربی چین کمک می‌کند.

تحلیلگران تاکید کردند کاتالوگ فوق، جایگاه چین در زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی را تقویت خواهد کرد و نهایتا ثبات بیشتری را به اقتصاد جهانی تزریق می‌کند.

بر اساس بیانیه «کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات» این کاتالوگ که از اول ژانویه اجرایی می‌شود شامل ۱۴۷۴ آیتم است که ۲۳۹ مورد آنها جدید هستند و ۱۳۷ مورد نیز نسبت به کاتالوگ قبلی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، اصلاح شده است.

یک مقام کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات در این باره گفت: آیتم‌های فوق در سطح ملی قابل تعمیم هستند و همچنان بر تشویق به سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید به منظور تقویت زنجیره‌های صنعتی و تامین، تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه آیتم‌های مورد اشاره برای مناطق مرکزی و غربی در راستای شرایط کار و منابع مناطق مختلف طراحی شده،‌ تاکید کرد: اصلاحات انجام شده روی آیتم‌های ملی به طور عمده با هدف ارتقاء انسجام بخش‌های خدماتی و تولیدی صورت گرفته است.

برای مثال، آیتم‌های جدید یا بازنگری‌شده ملی در کاتالوگ جدیدالانتشار، بخش‌هایی مثل تولید تجهیزات هوانوردی،‌ اقلام صنعتی کلیدی مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران و مواد خام جدید با عملکرد بالا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این آیتم‌ها همچنین فناوری‌ها و خدمات یکپارچه پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست کم‌کربن، صرفه جویی در انرژی و آب و همچنین بازیافت توربین‌های بادی‌ استقاط‌ شده و مواد زاید تجهیزات فتوولتایک را شامل می‌شود.

«جوئو می» پژوهشگر ارشد در «آکادمی تجارت ملی و همکاری اقتصادی چین» که در پکن مستقر است، گفت کاتالوگ بازنگری‌شده به خوبی با شرایط خارجی و داخلی کنونی چین به منظور جذب بهتر سرمایه‌گذاری خارجی منطبق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد جهانی از سال ۲۰۲۰ شاهد تغییرات بزرگی در حوزه دینامیک‌های عرضه و تقاضا و ساختارهای صنعتی بوده است،‌ کشورهای سراسر جهان در حال رقابت برای جذب سرمایه گذاران خارجی با تمرکزهای متفاوت بر بخش‌های خاص، هستند

این پژوهشگر اقتصادی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود چین تحت اصل هماهنگی تقویت‌یافته میان سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه زنجیره‌های صنعتی و تامین، سرمایه‌گذاری بیشتری را تقویت و ارتقاء بخشد.

«لیو یینگ» پژوهشگر «موسسه مطالعات مالی چونگ‌یانگ» در دانشگاه «رنمین» نیز گفت: چین اقدامات خود برای توسعه گشایش را تسریع بخشیده، همانگونه که در بازنگری کاتالوگ انعکاس یافته، که منجر به تقویت جایگاه آن به عنوان یک بازیگر اصلی در چارچوب شبکه‌های جهانی سیستم‌های صنعتی و عرضه خواهد شد.

کاتالوگ مذکور مشترکا توسط کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات و وزارت بازرگانی چین منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.