شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36561
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1403 - 14:52 | 30 بازدید | ارسال توسط :

نشاط بازار مصرف طی تعطیلات روز کارگر گواه بهبود اقتصاد چین

«بازار سفرهای ایام تعطیلات روز کارگر پر رونق است» و «آمار و ارقام داده‌های مصرف رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند»...طی تعطیلات روز کارگر که به تازگی پایان یافته «جنب و جوش و تحرک چین» توجه فراوان افکار عمومی بین‌المللی را به خود جلب کرد.
نشاط بازار مصرف طی تعطیلات روز کارگر گواه بهبود اقتصاد چین

به گزارش رسانه‌های خارجی مثل «نیهون کیزای شیمبون»، جنب و جوش بازار مصرف چین طی تعطیلات روز کارگر شاهد بهبود اقتصاد چین بوده است.

بر اساس داده‌های رسمی چین، طی تعطیلات روز کارگر امسال، سفرهای گردشگری داخلی این کشور جمعا به ۲۹۵ میلیون رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  افزایش ۷٫۶ درصدی را نشان می‌دهد؛‌ گردشگران داخلی جمعا ۱۶۶٫۸۹ میلیارد یوان در سفرهای خود هزینه کردند که نسبت به سال گذشته ۱۲٫۷ درصد افزایش داشته است. در میان اینها، گردشگری شهرستانی برجسته بود، برخی شهرها محصولات جدیدی ارائه کردند و تجربیات فرهنگی مثل روندهای ملی محبوب بودند. اینها به مشخصه جدید طی سفرهای امسال تعطیلات تبدیل شدند و همچنین نشان دهنده ارتقاء نیازهای مصرف شهروندان چینی هستند.

در عین حال با احیای مسیرهای هوایی، اجرای تدابیر تسهیل ورود و افزایش تعداد کشورهای معاف از ویزای متقابل، گردشگری داخلی و خارجی چین بسرعت از سر گرفته شده است.

پشت داده‌های چشمگیر شکوفایی گردشگری، تلاش‌های مداوم تمام طرف‌ها قرار دارد. چین از ابتدای سال جاری میلادی مجموعه‌ای از سیاست‌ها را برای ترویج مصرف به اجرا در آورده است.

وزارت بازرگانی چین همچنین امسال را «سال ترویج مصرف» تعیین کرده و شماری از فعالیت‌های حمایتی را برگزار نموده است.

این نه تنها به نیازهای مردم برای مصرف متنوع و با کیفیت بالا پاسخ داده بلکه هر چه بیشتر نیروی بومی بازار مصرف چین را فعال کرده است.

از «اقتصاد یخ و برف» گرفته تا «اقتصاد سال نو»، از «اقتصاد قدردانی از گل» گرفته تا «اقتصاد تعطیلات»، بازار مصرف چین به طور مداوم در حال آزاد کردن پتانسیل جدید است. جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد مصرف ۷۳٫۷ درصد به رشد اقتصادی چین طی سه ماه نخست امسال کمک کرده است.

با توجه به آنکه چین انواع جدیدی از مصرف را در آینده ایجاد می‌کند، بازارهای مصرف جدید مانند مصرف دیجیتال، مصرف سبز و مصرف سلامت باعث رشد خواهند شد و توسعه اقتصاد جهانی نیز انگیزه جدیدی دریافت خواهد کرد.

اقتصاد تعطیلات پنجره‌ای مهم برای رصد اقتصاد چین است. بسیاری از داده‌های مصرف طی تعطیلات روز کارگر از انتظارات فراتر رفتند و پتانسیل و نشاط اقتصاد چین را برجسته ساختند.

در عین حال، یک چین بازتر و کیفی‌تر سود ناشی از این رونق را برای بازار جهانی به ارمغان می‌آورد.

از سفرهای پشت سر هم مدیران ارشد شرکت‌های چندملیتی گرفته تا هجوم شرکت‌های خارجی برای شرکت در نمایشگاه‌ها و ساخت کارخانجات در چین، همگی مؤید جذابیت بازار چین و نشان دهنده آن است روند اساسی احیای اقتصادی چین و بهبود درازمدت تغییر نخواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.