شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36570
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1403 - 15:13 | 31 بازدید | ارسال توسط :

اتصال ریلی راهی برای تقویت هرچه بیشتر پیوند چین و اروپا

چین و اتحادیه اروپا شرکای تجاری مهم هستند و تجارت کالا در سال گذشته میان این دو طرف به 783 میلیارد دلار رسید. با در نظر گرفتن این نکته که آنها از لحاظ جغرافیایی از هم دور هستند، کارایی حمل و نقل برای رشد تجاری پایدار آنها حیاتی است.
اتصال ریلی راهی برای تقویت هرچه بیشتر پیوند چین و اروپا

با این وجود، چالش‌های ژئوپلتیکی اختلالات بی سابقه‌ای را برای مسیرهای تجاری دریایی جهانی ایجاد کرده است؛ مسیرهایی که ۹۰ درصد تجارت بار در سطح جهان را تسهیل می‌کنند. این چالش‌ها به شکل قابل توجهی صنایع خودرو، الکترونیک و مُد را که شدیدا به تحویل به موقع متکی هستند، تحت تاثیر قرار داده است.

در حالی که حمل و نقل دریایی با بحران‌های فراوانی روبروست، حمل و نقل ریلی در سراسر قاره اوراسیا رونق یافته و در حال افزایش است به گونه‌ای که یک جایگزین ثابت و قابل اتکا را فراهم آورده است.

افزایش قیمت و کیفیت کالاهای حمل شده موجب گسترش سریعتر حمل و نقل ریلی می‌شود. تقاضای صعودی برای محصولات سرمایه‌بر و حساس به زمان مانند ماژول‌های فتوولتائیک، خودروهای برقی، باتری‌ها، لوازم الکترونیکی، قطعات ماشین آلات و محصولات پلاستیکی وجود دارد.

طبق گزارش‌های اخیر، ترافیک بار میان چین و اروپا با ۱۷ هزار و ۵۲۳ سفر در سال ۲۰۲۳ به رکوردی بی سابقه دست یافته است.طی این سفرها جمعا حدود ۱٫۹ میلیون کانتینر استاندارد جابجا شد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۶ درصد و ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین مهم است که تجارت به طور فزاینده‌ای متقارن باشد – ۹۳۴۳ سفر در جهت غربی و ۸۱۸۰ سفر در جهت شرقی بوده است.

علاوه بر این، در حال حاضر قطار طی حدود ۱۰ روز با پیمودن مسافت ۹۹۰۸ کیلومتر از «شی‌آن» استان «شاآنشی» (شمال غربی چین) به «دویسبورگ» در آلمان می‌رسد که دو روز کمتر از سال ۲۰۲۳ است.

لازم به ذکر است که میانگین انتشار دی اکسید کربن این خط ریلی ۱۵ برابر کمتر از سفرهای هوایی و هفت برابر کمتر از حمل و نقل جاده‌ای است.

به علاوه تعداد سفرهای قطار باری چین-اروپا با ۲۹۲۸ سفر طی دو ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

این مسیر طی دو ماه ابتدایی امسال جمعا ۳۱۷ هزار کانتینر استاندارد را جابجا کرد که نشان دهنده یک رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

تمام این داده‌ها نشان می‌دهد که صنعت بار مداما در حال شکوفایی و بهبود است و ابزارهای حمل و نقل کارآمدتر و سازگار با محیط زیست را فراهم می‌آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.