شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25599
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 05 خرداد 1402 - 13:55 | 49 بازدید | ارسال توسط :

بخش خدمات دیجیتالی چین مصرف و اشتغال را تقویت می کند

بخش خدمات دیجیتالی شده چین نقش برجسته تری در تشویق مصرف و ایجاد شغل در میان تلاش های مداوم این کشور برای ادغام فناوری های دیجیتال و اقتصاد واقعی ایفا کرده است. بر اساس گزارش اداره فضای مجازی چین، مقیاس اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۲ به ۵۰٫۲ تریلیون یوان (حدود ۷٫۱۲ تریلیون دلار آمریکا) […]

بخش خدمات دیجیتالی چین مصرف و اشتغال را تقویت می کند

بخش خدمات دیجیتالی شده چین نقش برجسته تری در تشویق مصرف و ایجاد شغل در میان تلاش های مداوم این کشور برای ادغام فناوری های دیجیتال و اقتصاد واقعی ایفا کرده است.

بر اساس گزارش اداره فضای مجازی چین، مقیاس اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۲ به ۵۰٫۲ تریلیون یوان (حدود ۷٫۱۲ تریلیون دلار آمریکا) رسید که ۴۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و در رتبه دوم جهان قرار دارد.

از خرید بلیط فیلم گرفته تا پرداخت قبوض آب و برق خانگی، طیف گسترده ای از فعالیت های روزمره تنها با یک گوشی هوشمند تکمیل می شود که نه تنها تجربه ای راحت برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد، بلکه به معنای فرصت های تازه ای برای مشاغل در بخش های مختلف است.

به عنوان مثال، آکادمی ملی استراتژی اقتصادی زیر نظر آکادمی علوم اجتماعی چین در گزارشی اعلام کرد، سیستم‌های سفارش غذا با اسکن یک کد QR در رستوران‌ها، هزینه‌های سرانه را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. این گزارش اشاره می‌کند که هم افزایی شیوه های آنلاین و آفلاین باعث افزایش ترافیک مشتری و افزایش درآمد می شود.

پلتفرم‌های خرید آنلاین نوظهور که تحویل سریع را در ۳۰ دقیقه ارائه می‌دهند، تقاضا را افزایش می‌ دهند، کوپن‌های دیجیتالی با دسترسی آسان، پتانسیل مصرف را آزاد می‌کنند، و سیستم‌های رتبه‌بندی اعتباری مبتنی بر فناوری داده‌های کلان، رشد سریع خرده‌فروشان را ممکن می‌سازد.

لیو یی، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت که پلتفرم‌های اینترنتی پتانسیل و انعطاف‌پذیری زیادی در ترویج مصرف نشان داده‌اند.

بخش خدمات دیجیتالی شده نیز با ظهور مشاغل جدید به حفظ اشتغال پایدار کمک کرده است.

تعداد فزاینده‌ای از مشاغل جدید ایجاد شده در گسترش اقتصاد دیجیتال، مانند رانندگان مسافربر، استریمرها، راننده های پیک و مربیان آنلاین، گزینه‌های جدید با انعطاف‌پذیری زیادی را در اختیار جویندگان کار قرار می‌دهند.

تیان دان، ۳۴ ساله، دو سال پیش در شانگهای یک راننده پیک شد. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در کارخانه های الکترونیک، اسباب بازی و پوشاک کار کرد و سپس مدتی فروشگاهی را اداره کرد.

سخت کوشی و اشتیاق او برای شغل جدید باعث شد تا او برجسته شود و امسال مدال ملی کارگری اول ماه مه را برای او به ارمغان آورد. او گفت: «این شغل باعث افتخار ما شد.»

به لطف فناوری‌های دیجیتال، فرآیند استخدام بسیار آسان‌تر شده است.

در چهار ماه گذشته، نزدیک به ۱۰۰۰ لایو استریم استخدام توسط کارفرمایان در پلتفرم Alipay برگزار شد که در مجموع بیش از ۶۰ میلیون بازدید را جذب کرد. بیش از ۱۰۰۰ وب سایت عمومی، ۳۰۰ برنامه کاربردی تلفن همراه و ۲۵۰۰ حساب رسمی WeChat و برنامه های کوچک خدمات کاریابی را در کمپین ارتقای اشتغال دولتی در اوایل سال جاری ارائه کردند.

ژونگ زیو، نایب رئیس و دبیرکل انجمن تجارت خدمات چین، انتظار دارد که پلتفرم های دیجیتال نقش بهتری در تامین نیروی کار بازار با کیفیت بالاتر، رسیدگی به عدم تقارن اطلاعات شغلی و کاهش آستانه شروع یک کسب و کار داشته باشند.

چین مشتاق ترویج دیجیتالی شدن اقتصاد بوده است. در پنج سال گذشته، اقتصاد دیجیتال به طور مداوم در گزارش های کاری سالانه دولت چین ذکر شده است. طی «دو مجلس» امسال در ماه مارس، این کشور تصمیم خود را برای راه اندازی یک دفتر ملی داده اعلام کرد.

یک طرح توسعه کلی در ماه فوریه برای تسریع ساخت چین دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ با پیشرفت بیشتر در زیرساخت های دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و نوآوری فناوری دیجیتال رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.