شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 32302
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 06 دی 1402 - 21:22 | 84 بازدید | ارسال توسط :

اتاق تعاون استان البرز میزبان نشست شورای منطقه ۲ اتاق های تعاون کشور

نشست شورای منطقه دو اتاق‌های تعاون کشور به منظور هم اندیشی و بررسی مسائل مطروحه، با حضور رئیس و معاونین اتاق تعاون ایران و روسای اتاقهای تعاون استانهای تهران، البرز، مرکزی و قم برگزار شد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، ظهر امروز چهارشنبه (ششم دیماه۱۴۰۲)نشست شورای منطقه دو اتاق‌های تعاون کشور به […]

اتاق تعاون استان البرز میزبان نشست شورای منطقه ۲ اتاق های تعاون کشور

نشست شورای منطقه دو اتاق‌های تعاون کشور به منظور هم اندیشی و بررسی مسائل مطروحه، با حضور رئیس و معاونین اتاق تعاون ایران و روسای اتاقهای تعاون استانهای تهران، البرز، مرکزی و قم برگزار شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، ظهر امروز چهارشنبه (ششم دیماه۱۴۰۲)نشست شورای منطقه دو اتاق‌های تعاون کشور به میزبانی اتاق تعاون استان البرز برگزار شد.
بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران در این نشست  ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران وهمسران شهدا، گفت: مطالبات بخش مردمی تعاون را در شورای و مجامع عالی پیگیر هستیم و انتظار می رود اتاق‌های تعاون استان نیز از حضور در شوراها و مجامع ملی و استانی بهره برده و با احصای مشکلات و موانع رشد تعاونیها ، آنها را در اینگونه شوراها مطرح و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

در همین راستا رئیس اتاق تعاون  ایران با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای عالی بورس گفت: براساس پیگیری های انجام شده مقرر شد مطالبات شرکتهای تعاونی سهام عدالت شهرستانی با ارائه صورت های مالی حسابرسی شده و تأیید اتاق تعاون ایران پرداخت شود.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط اتاق های تعاون

وی در ادامه افزود: یکی از تعهدات اتاق تعاون ایران در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت سیزدهم، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط اتاق های تعاون است که ضرورت دارد اتاقهای تعاون استانها نسبت به اجرای طرح مسکن استانها سرعت بخشند.

عبداللهی با اشاره به برخی از مشکلات و موانع پیش روی در اجرای عملیات طرحهای مسکن در استانهای مختلف گفت: موانع فرا روی عملیات اجرایی شناسایی و اعلام شود تا در جلسه مشترک با وزیر محترم راه و شهرسازی بررسی و مرتفع  شود.

لزوم اصلاح اساسنامه مراکز داوری اتاقهای تعاون و تقویت آنها
در ادامه این نشست رئیس اتاق تعاون با اشاره به لزوم اصلاح اساسنامه مراکز داوری اتاقهای تعاون و تقویت آنها گفت: یکی از  توفیقات اتاقهای تعاون شکل گیری مراکز داوری است که ضروریست جهت ارتقای آنها و افزایش رضایت تعاونگران، این مراکز با جذب داوران خبره و با دانش تقویت شوند.

ایجاد بانک اطلاعات تعاونیهای برتر ملی و استانی در اتاق تعاون ایران

وی با اشاره به افزایش سهم صادرات غیر نفتی بخش تعاون کشور به ۱/۸ میلیارد دلار گفت: در جهت توسعه صادرات تولیدات و خدمات تعاونیها، بانک اطلاعات تعاونیهای برتر ملی و استانی در اتاق تعاون ایران ایجاد شده و لازم است اتاقهای تعاون استانها نسبت به ارسال تعاونیهای برتر به ویژه در حوزه صادرات اقدام کنند.

گفتنی است دراین نشست رؤسای اتاقهای تعاون و معاونین اتاق تعاون ایران به بیان مسائل خود پرداختند.گزارش پیشرفت طرحهای مسکن ومشکلات و موانع پیش رو، چگونگی و کیفیت برپایی نمایشگاه های عرضه کالاهای اساسی و مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان و پایان سال، گزارش مراکز داوری و ارائه راهکارهای ارتقای آنها ،ضرورت اصلاح آیین نامه مرکز داوری، بررسی راهکارهای ایجاد در آمد پایدار برای اتاقها از جمله مطالبی بود که توسط روسای اتاق های تعاون حاضر در این نشست ارائه شد.

در ادامه نیز هریک از معاونین اتاق تعاون ایران نیز ضمن گزارش فعالیت حوزه معاونت خود، راهکارهایی را جهت تعامل بیشتر اتاقهای تعاون استانها با اتاق تعاون ایران ارائه کردند. ضرورت یکپارچگی سامانه ها و بهره برداری از آنها، اخذ مجوز صدور پروانه فعالیت برای اتحادیه ها و تعاونیها، تسریع در راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای ، بهره مندی از ظرفیت حضور اتاق تعاون ایران در مجامع، هیئت ها و شوراهای عالی ، برگزاری نمایشگاههای کالاهای اساسی با مجوز و هماهنگی ستاد تنظیم بازار، تشکیل بانک اطلاعاتی تعاونیهای برتر ملی و استانی، تاکید بر حضور مستمر نمایندگان اتاقها در کمیسیونها تخصصی از جمله مواردی بود که توسط معاونین اتاق تعاون ایران ارائه  شد.

شایان ذکر است دراین نشست که با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و به میزبانی اتاق تعاون استان البرز برگزار شد، مختاری رئیس اتاق البرز ، خانبلوکی رئیس اتاق تعاون استان تهران ، خسرو بیگی رئیس اتاق تعاون استان مرکزی ، حاج ابراهیمی رئیس اتاق تعاون استان قم، رضا دوست دبیر اتاق تعاون تهران، اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان البرز، معاونتهای پشتیبانی و برنامه ریزی، امور استانها، اقتصادی ، امور بین الملل ، امور حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون ایران حضور داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.