شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 34127
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 اسفند 1402 - 18:10 | 42 بازدید | ارسال توسط :

آرمان مشترک کل جامعه چین چیست؟

در آغاز سال نوی قمری چین، هم توسعه اقتصادی و هم توسعه اجتماعی چین نشانه‌های مثبت پیشرفت را بروز دادند. طی نخستین روز داد و ستد سال اژدها، بازارهای بورس «شانگهای» و «شنژن» با شاخص‌های بالاتری بسته شدند و در عین حال داده‌های مصرف در تعطیلات عید بهار در حوزه‌هایی مثل گردشگری فرهنگی، گیشه سینما […]

در آغاز سال نوی قمری چین، هم توسعه اقتصادی و هم توسعه اجتماعی چین نشانه‌های مثبت پیشرفت را بروز دادند. طی نخستین روز داد و ستد سال اژدها، بازارهای بورس «شانگهای» و «شنژن» با شاخص‌های بالاتری بسته شدند و در عین حال داده‌های مصرف در تعطیلات عید بهار در حوزه‌هایی مثل گردشگری فرهنگی، گیشه سینما و حمل و نقل به رکودهای جدیدی دست یافت.

انرژی، اشتیاق و پتانسیل آزاد شده از این تحولات روند اقتصادی ثبات بخش و رو به بهبود چین را تایید می‌کند.

جو اقدامات قدرتمند و تلاش‌های عمل گرایانه در سال اژدها در حال انتقال به سراسر جامعه است. امسال، یک سال دیگر برای تعمیق اصلاحات به صورت فراگیر است. وظیفه اصلی برنامه ریزی برای گام‌های بیشتر به منظور پیشبرد تعمیق کلی اصلاحات است. «شی جین پینگ» دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ریاست چهارمین نشست کمیسیون مرکزی تعمیق اصلاحات کلی را بر عهده گرفت.

این نشست تاکید کرد که ما باید در کاربرد اصلاحات و گشایش به عنوان راهبرد کلیدی برای حل مشکلات توسسعه و برخورد با خطرات و چالش‌ها در مسیر رو به جلو، اصرار ورزیم.

نشست مزبور همچنین تصریح کرد که تدابیر اصلاحات باید چاشنی قدرتمندی از اصلاحات و کیفیت کافی داشته باشد و ایجاد یک فضای اصلاحات قوی را ترویج کند که به ترغیب نوآوری، سختکوشی و پیشرفت پیشتازانه بپردازد.

آقای «شی» مکررا تاکید کرد که «صحبت‌های پوچ برای کشور مضر است در حالی که انجام کار عملی کشور را شکوفا خواهد کرد» و گفت «حقیقت‌های بزرگ همواره ساده هستند و یکی از آنها این است که دو صد گفته چون نیم کردار نیست».

همکاری برای توسعه آرمان مشترک کل جامعه است.

این نیروی محرکه پشت توسعه اقتصادی چین طی ۴۰ سال گذشته اصلاحات و گشایش بوده و بر موانع و چالش‌های این مسیر فائق آمده است. ما با تکیه بر آزادی عقاید، حقیقت طلبی در میان واقعیات، جسارت آزمودن و شجاعانه به اصلاحات پرداختن به دشواری‌ها و چالش‌های گوناگون در کار عملی غلبه کرده‌ایم و در حال خلق جهانی جدید هستیم. بسیج بیشتر تلاش‌های کل جامعه برای تبدیل سریع انتظارات و خواسته‌ها به منظور تعمیق اصلاحات و اولویت‌بندی و تبدیل اقدامات عملی به دستاوردهای ملموس، یک وظیفه فوری است.

طی دوره‌های اخیر، یک واکنش شدید از طرف بخش‌های مختلف جامعه علیه پدیده تشریفات اداری و کاغذبازی به وجود آمده است. رها شدن از پیچیدگی‌ها و روال‌های تشریفات اداری و بروکراسی از طریق دستورالعمل نهادی شفاف، ایجاد فضایی جدید از حقیقت‌ طلبی، عمل ‌گرایی و درستکاری، ضروری است.

برای مسئولان مردمی و تمام بخش‌های جامعه، حرف‌های خالی کشور را بیراهه می‌برد، در حالی که کار عملی موجب شکوفایی می‌گردد و این یک حقیقت غیرقابل انکار است.

نیازی به برخورد منفعلانه نیست؛ به جای آن ما باید آستین‌ها را بالا زده و به سختی تلاش کنیم. همه باید به توسعه کشور از طریق اقدامات عملی کمک کنند. فرقی نمی‌کند دپارتمان‌های دولتی باشند، شرکت‌ها یا افراد عادی، ما باید تشریفات اداری و کاغذ بازی را دور بیاندازیم، بر کار واقعی تمرکز کنیم و نتایج ملموس را جستجو نماییم.

در حال حاضر مسیر توسعه اقتصادی و پیشرفت‌های چین بسیار روشن است. این امر از اهداف رشد اقتصادی و برنامه‌های سال ۲۰۲۴ اعلامی از سوی ۳۱ استان،‌ منطقه و شهرداری‌های سراسر کشور پیداست. اهداف رشد اقتصادی تعیین شده از جانب مناطق مختلف به طور کامل نشان دهنده پیگیری ایجاد نیروهای مولد جدید و ترویج پیوسته توسعه کیفی است.

جهت روشن است: انجام هر گونه تلاش برای ایجاد جنب و جوش و ارتقاء بهره وری.

با پیوستن به موج توسعه اقتصادی باکیفیت بالای چین و به کار گیری روحیه کار عملی میلیاردها نفر، سال اژدها امیدبخش و آینده خوش بینانه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.