شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35797
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 فروردین 1403 - 18:10 | 29 بازدید | ارسال توسط :
در کمیسیون صنعت‌ و معدن اتاق بازرگانی البرز مطرح شد:

بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی البرز در اولویت نشست‌‌های تخصصی

در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت احصاء مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان و بررسی آن در نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، سیدمحمد باقر رضوی تقوی در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق […]

بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی البرز در اولویت نشست‌‌های تخصصی

در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت احصاء مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان و بررسی آن در نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، سیدمحمد باقر رضوی تقوی در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: با توجه به فراز و نشیب‌هایی که از ابتدای سال جاری در خصوص وضعیت اقتصادی کشور با آن مواجه هستیم، باید به دنبال راهکارهایی باشیم که به بهترین نتایج و دستاوردها دست یابیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده به منظور برگزاری همایش حلال گفت: در این مورد علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با مدیران و مسئولان ارگان‌‌ها و نهادهای مرتبط به موضوع حلال و گفت‌وگو با آنها در خصوص برگزاری همایشی در این رابطه متاسفانه نتایج مثبتی حاصل نشد، لذا در نظر است موضوع از طریق دفتر معاون اول رئیس‌ جمهور پیگیری شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی البرز در نیمه دوم سال جاری همایش حلال و نمایشگاه مرتبط به این صنعت برگزار خواهد شد، افزود: به دنبال تعیین محل برگزاری این همایش هستیم که می‌تواند فرصتی برای صنایع فعال استان و به تبع آن در کشور باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقداماتی که در کمیسیون صنعت و معدن در حوزه تامین انرژی مورد نیاز صنایع و بخش‌های تولیدی و کارخانه‌ای استان انجام شده است، گفت: در این مورد به منظور استفاده از انرژی خورشیدی و دیگر منابع تامین آن در مجموعه‌های صنعتی استان اقدامات مختلفی صورت گرفت، اما در حال حاضر به دلیل شرایط ناپایدار ارزی برای واردات تکنولوژی مرتبط به این حوزه با مشکل مواجه هستیم.

رضوی تقوی در خصوص دیگر اقدامات مهم انجام شده در کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز به منظور گردآوری اطلاعات از واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: در این مورد نیز جلسات متعددی برگزار شد و به دنبال حصول نتیجه هستیم.

وی با اشاره به موضوع مهم تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع استان گفت: در این خصوص نیز جلساتی با نهادها و ادارات مرتبط داشتیم تا بتوانیم بخشی از نیروی کار حوزه صنعت استان را تامین کنیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز افزود: در تقویم جلسات کمیسیون صنعت و معدن در سال جاری در هر نشست میزبان یکی از مدیران دستگاه‌های دولتی از جمله سیستم بانکی استان خواهیم بود تا در خصوص ارائه تسهیلات و سایر روش‌های تامین مالی فعالان اقتصادی استان مذاکرات و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت ساماندهی سامانه‌های متعدد مرتبط به فعالیت صنایع و مجموعه ‌های تولیدی استان تاکید کرد و افزود: در جلسات سال جاری کمیسیون صنعت و معدن پیگیر این مسئله خواهیم بود‌.

در بخش دیگری از این نشست و با طرح موضوعاتی از سوی اعضاء کمیسیون، در خصوص رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی البرز طی نشست‌های جداگانه ذیل ‌کمیسیون صنعت و معدن و احصاء مشکلات این حوزه تاکید شد.

بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران استان در حوزه ثبت برند، حمایت از دانشجویان و مهارت‌پروری آنها برای اشتغال در بخش صنعت و ضرورت گسترش سطح تعاملات بانک‌های استان با صاحبان مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان در راستای حمایت از جهش و رونق تولید از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی اعضاء مطرح شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.