شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 22 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15345
  پرینتخانه » اقتصادی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 23 دی 1400 - 13:09 | 469 بازدید | ارسال توسط :

فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این پرسش که درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و هر هفته به فهرست کالا‌ها اضافه می‌شود. محمدصادق مفتح افزود: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع […]

فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این پرسش که درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و هر هفته به فهرست کالا‌ها اضافه می‌شود.

محمدصادق مفتح افزود: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع را طی می کند و پس از آن بحث خرده فروشی است که هزینه های مستقل از هم دارند و در فاصله بین قیمت کارخانه تا مصرف کننده نهایی، این ۲ هزینه به آن تعلق می گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه مسافت واحدهای تولیدکننده تا مراکز توزیع و مصرف، متفاوت است، اعلام یک قیمت واحد برای مصرف کننده، دقیق نیست و این روش می توانست برخی گران فروشی ها و تخلفات در لایه های توزیع و یا خرده فروشی را ایجاد کند.
آقای مفتح افزود: قیمت تولید کننده، مبنای قیمت را از درب کارخانه قرار می دهد و با توجه به بُعد مسافت و نوع کالا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت تولید کننده افزوده می شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها در مورد کالاهای مصرفی، تا ۲۰ درصد و کالاهای سرمایه ای تا ۳۰ درصد خواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.