شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35703
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 17:36 | 39 بازدید | ارسال توسط :

نخست وزیر آنتیگوا و باربودا: رئیس جمهور چین متعهد به توسعه کل بشریت است

«گاستون براون» نخست وزیر آنتیگوا و باربودا اولین رهبر یک کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است که در سال جاری میلادی به چین سفر می‌کند. او در مصاحبه با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» گفت که مناسبات میان چین و آنتیگوا و باربودا نمونه‌ای از روابط کشورهای بزرگ و کوچک است. به عقیده براون، […]

نخست وزیر آنتیگوا و باربودا: رئیس جمهور چین متعهد به توسعه کل بشریت است

«گاستون براون» نخست وزیر آنتیگوا و باربودا اولین رهبر یک کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است که در سال جاری میلادی به چین سفر می‌کند. او در مصاحبه با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» گفت که مناسبات میان چین و آنتیگوا و باربودا نمونه‌ای از روابط کشورهای بزرگ و کوچک است.

به عقیده براون، آنتیگوا و باربودا یکی از ذینفعان «ابتکار کمربند و جاده» است و چین تجربه خود را به اشتراک می‌گذارد و به سایر کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا پیشرفت کنند.

آنتیگوا و باربودا یکی از نخستین کشورها در شرق کارائیب بود که با جمهوری خلق چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد. این دو کشور از زمان برقراری روابط دیپلماتیک خود در ۴۱ سال گذشته همواره به یکدیگر احترام گذاشته و از همدیگر حمایت کرده‌اند و به الگویی برای کشورهای بزرگ و کوچک در جهت رفتار برابر تبدیل شده و به همکاری برد-برد دست یافته‌اند. گاستون براون مکررا به شکل علنی از چین بخاطر حمایتش از آنتیگوا و باربودا تشکر کرده است.

براون گفت طی ۱۰ سال گذشته چین کمک فراوانی به کشورهای در حال توسعه سراسر جهان کرده تا توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند و به این ترتیب مردم بتوانند از فقر رهایی یابند.

به باور نخست وزیر آنتیگوا و باربودا، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در سطح بالاتری از آرمان بشری ایستاده است. او دلسوز و متعهد به توسعه کل بشریت است امری که او را به بزرگترین و قابل‌احترام‌ترین رهبر در جهان تبدیل کرده است.

براون تاکید کرد: من اصرار دارم که آنتیگوا و باربودا از حسن نیت چین نفع می‌برد.

وی خاطر نشان کرد که کشورهای توسعه یافته همواره بر منابع جهانی تسلط داشته‌اند اما رفتار خیلی دوستانه‌ای نداشته‌اند. با اینکه چین ثروتمندترین کشور روی زمین نیست اما به توسعه اقتصاد خود و رهایی مردم از فقر، پایبند بوده است.

نخست وزیر آنتیگوا و باربودا افزود: چین دستاوردهای فوق‌العاده‌ای طی ۴۰ سال گذشته داشته است. چین در عین حال تجربیات خود را برای کمک به دیگر کشورها، ترویج ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک و دستیابی به رفاه جهانی، به اشتراک گذاشته است.

گاستون براون تاکید کرد وقتی کسی به چین تهمت ایجاد به اصطلاح «دام بدهی» را می‌زند، به وضوح می‌توانم بگویم این درست نیست. آنتیگوا و باربودا را به عنوان یک مثال در نظر بگیرید؛ بدون وام‌های ترجیحی و کمک‌های متنوع چین قادر به انجام موفقیت آمیز پروژه‌های فراوان نبودیم.

وی در این خصوص به ذکر مثال‌هایی درباره بازسازی فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها، تاسیسات ساحلی و بنادر باری کشورش پرداخت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.