شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36214
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1403 - 19:47 | 34 بازدید | ارسال توسط :

رونمایی چین از نخستین ربات انسان‌نمای متحرک با نام «تیانگونگ»

نخستین ربات انسان‌نمای چند منظوره ساخت چین به نام «تیانگونگ» روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) در «منطقه توسعه اقتصادی-فناوری پکن» رونمایی شد. تیانگونگ همچنین به عنوان اولین ربات انسان‌نما با اندازه کامل در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند به تنهایی با نیروی الکتریکی حرکت کند. این ربات که توسط «شرکت مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای […]

رونمایی چین از نخستین ربات انسان‌نمای متحرک با نام «تیانگونگ»

نخستین ربات انسان‌نمای چند منظوره ساخت چین به نام «تیانگونگ» روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) در «منطقه توسعه اقتصادی-فناوری پکن» رونمایی شد.

تیانگونگ همچنین به عنوان اولین ربات انسان‌نما با اندازه کامل در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند به تنهایی با نیروی الکتریکی حرکت کند.

این ربات که توسط «شرکت مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای پکن» ساخته شده قادر است سرعت ثابت ۶ کیلومتر در ساعت را حفظ کند. تیانگونگ یک پلتفرم ربات انسان‌نماست که به طور مستقل توسعه یافته و برای عرضه گسترده‌تر در صنعت آماده شده است.

این ربات یک منبع آزاد و انطباق پذیری سازگار دارد. با چنین ویژگی‌هایی، سایر شرکت‌های رباتی و واحدهای تحقیقاتی علمی قادرند مستقیما خدمات خانگی، تولید صنعتی و سایر کاربردهای صنعتی را با توجه به نیازهای شخصی بازار و کاربران مورد مطالعه قرار دهند. تیانگونگ می‌تواند کاربردهای تجاری در مقیاس بزرگ را بیشتر ترویج کند.

تیانگونگ ۱٫۶۳ متر ارتفاع و ۴۳ کیلوگرم وزن دارد و با حسگرهای چندگانه ادراک بینایی تجهیز شده است. این ربات دارای قدرت پردازش ۵۵۰ تریلیون عملیات در ثانیه، با واحدهای اندازه گیری اینرسی بسیار دقیق و حسگرهای دید سه بعدی است. به علاوه تیانگونگ مجهز به سنسورهای نیروی شش محوره با دقت بالا برای ارائه بازخورد دقیق نیرو است.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط سازندگان، تیانگونگ قابلیت‌های شبه‌انسانی را نشان داده و سازگاری منبع باز را برای توسعه بیشتر ارائه می‌دهد و برنامه‌های تجاری گسترده‌تر را تسهیل می‌کند.

تیانگونگ در مراسم رونمایی سازگاری بیشتری با محیط‌های پیچیده نشان داد و به سرعت دویدن پایدار شش کیلومتر در ساعت دست یافت. این ربات انسان‌نما همچنین قادر است در شرایط کور به آرامی در شیب‌ها و پله‌ها حرکت کند و در صورت نیاز به سرعت حرکت خود را تنظیم نماید.

«منطقه توسعه اقتصادی و فناوری» به عنوان یک قطب صنعت رباتیک در پکن ۱۱۰ شرکت‌ اکوسیستم رباتیک را در خود جای داده و یک سیستم زنجیره صنعتی جامع را که قطعات اصلی، دستگاه‌های کامل و برنامه‌های کاربردی را پوشش می‌دهد، ایجاد کرده است.

«شان او هگراتی» مدیر اجرایی موسس «مرکز مطالعات ریسک وجودی کمبریج» گفت رونمایی از تیانگونگ با رونمایی از چندین پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در «مجمع جوانگ‌گوان‌چون ۲۰۲۴» (ZGC Forum) همزمان شده است.

وی تاکید کرد: من درباره چشم اندازهای بخش صنعتی هوش مصنوعی چین کاملا خوش بین هستم. یکی از چیزهایی که چین در آنها پیشتاز است توسعه هوش مصنوعی به گونه‌ای است که با زندگی روزمره ادغام شده و ابزارهای مفید معنی‌دار و کاربردی برای مردم فراهم آورده است.

سایر محصولات ربات هوش مصنوعی نیز در مجمع جوانگ‌گوان‌چونِ امسال، رویدادی دولتی برای مبادلات و همکاری جهانی که توسعه سریع چین در نوآوری‌ها و فناوری‌های پیشرفته را به نمایش می‌گذارد، رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.